کد خبر: 920907
تاریخ انتشار: ۱۸ مرداد ۱۳۹۷ - ۰۰:۰۷
در دیدار با نمایندگان مجلس مطرح شد
وزیر ارشاد و معاونانش با حضور در مجلس شورای اسلامی درباره مشکلات حوزه فرهنگ سخن گفتند.
سیدعباس صالحی در این دیدار بر دغدغه تأمین کاغذ رسانه‌های مکتوب تأکید کرد و گفت: با تمام قوا در تلاش هستیم دغدغه عزیزان رسانه‌ای را که با موضوع کاغذ سر و کار دارند برطرف کنیم و چشم‌انداز روشنی در این خصوص وجود دارد، کاغذ خوشبختانه در گروه کالا‌های استراتژیک قرار گرفته است و قیمت پایه نیز مشخص شده و ستاد تنظیم بازار نیز قیمت‌ها را مشخص کرده و کاغذ مطبوعات با قیمت پایه هر کیلوگرم ٤١٠٠ تومان که با ارز پیشین خریداری شده است، ارائه می‌شود.
صالحی درباره کاغذ سنگ توضیح داد: در تولید کاغذ ایده‌های زیادی وجود دارد که یکی از آن‌ها کاغذ سنگ است و براساس آن می‌توانیم کاغذ را از لحاظ قیمت و مرغوبیت به نحوی که بخواهد با کاغذ موجود رقابت کند بررسی کنیم و باید پیگیری شود، قطعاً ما برای تأمین نیاز کاغذ کشور باید این موضوعات را بررسی کنیم تا کمتر نیازمند کاغذ وارداتی باشیم.
در این نشست، محمد سلطانی‌فر معاون امور مطبوعاتی تصریح کرد: معضل کاغذ بسیار اساسی است و از نمایندگان می‌خواهیم ما را کمک کنند. پروسه سخت ما در کاغذ به این دلیل است که تولیدکنندگان کاغذ در داخل، تولید بسیار محدودی دارند. سلطانی‌فر تصریح کرد: با وجود اینکه ما در زمینه واردات کاغذ تمام همت خود را به کار گرفته‌ایم، موجودی امروز ما در کاغذ تا دو سه ماه آینده بیشتر نیست که این می‌تواند روزنامه‌های اصلی را به چالش بکشاند. در ادامه این نشست، سیدعباس صالحی درباره قانون مطبوعات، گفت: قانون مطبوعات می‌تواند به زیرساخت‌های مطبوعات کمک کند، قانون مطبوعات در حال حاضر در فضای دولت در دستور کار قرار دارد و به دنبال لایحه آن هستیم که متأسفانه قرار بود تا ۱۵ مرداد ارائه شود، اما متأسفانه در هر جلسه دولت به دلیل مشکلات مباحث اقتصادی و ارزی این لایحه به تأخیر افتاد.
صالحی ادامه داد: در حوزه فضای مجازی یک مشکل اساسی بخش‌های غیرمجوزدار است، فضای مجازی مجوزدار مشمول قانون هستند و مورد مراقبت قرار می‌گیرند و چنانچه شکایتی وجود داشته باشد پیگیری و تذکرات لازم داده می‌شود. در مورد حوزه غیرمجوزدار در فضای مجازی طبعاً مشکلاتی دارند. فضای انبساطی این محیط باعث می‌شود که مخاطب از فضا‌های دیگر سردربیاورد، متأسفانه حوزه فضای مجازی انبساطی دارد که کار ما را سخت می‌کند که حتماً با همفکری اعضای کمیسیون مطبوعات مجلس می‌توانیم به راهکاری در این باره برسیم.
نظر شما
جوان آنلاين از انتشار هر گونه پيام حاوي تهمت، افترا، اظهارات غير مرتبط ، فحش، ناسزا و... معذور است
تعداد کارکتر های مجاز ( 200 )
پربازدید ها
پیشنهاد سردبیر
آخرین اخبار