کد خبر: 918897
تاریخ انتشار: ۰۵ مرداد ۱۳۹۷ - ۲۳:۵۱
سیر داستانی دیوارنگاره تازه میدان ولی‌عصر (عج)
بایستی تصویر دولت در چشم مردم تصویر یک گروه توانا و کارآمد باشد که دارند تلاش می‌کنند. حالا البته انسان تلاش که می‌کند همیشه موفق نمی‌شود، نفْس اینکه دارند تلاش می‌کنند و کار می‌کنند برای مردم جذاب است
مصطفی شاه‌کرمی
دیوارنگاره میدان ولی‌عصر (عج) این بار با الهام از توصیف رهبر انقلاب درباره «کارستان» گلر تیم ملی در جام جهانی و همچنین نصیحت‌های ایشان به دولتمردان در راستای تلاش، ابتکار و شجاعت در مواجهه با مشکلات در «جلوی چشم مردم» طراحی شده است.
انتشار فیلمی از رهبر انقلاب با استقبال فراوان روبه‌رو شد. در ابتدای این فیلم صحنه پنالتی و تقابل دروازه‌بان تیم ملی با کریستانو رونالدو بهترین بازیکن حال حاضر جهان دیده می‌شود و در ادامه همین ویدئوی کوتاه، بخشی از فرمایشات مقام معظم رهبری خطاب به هیئت دولت به منظور تلاش خستگی‌ناپذیر برای حل مشکلات کشور و نیز تقدیر ایشان از علیرضا بیرانوند به نمایش درمی‌آید.
مردمی که ولی‌نعمتند
حالا خانه طراحان انقلاب اسلامی وابسته به سازمان هنری رسانه‌ای اوج بر اساس همین سوژه پوستری جدید طراحی کرده که زینت‌بخش میدان ولی عصر (عج) شده است. در این پوستر نمایی از داخل خودروی یک مسئول را می‌بینیم که در صندلی عقب نشسته و روزنامه‌ای در دست دارد؛ روزنامه‌ای که تصویر علیرضا بیرانوند را نشان می‌دهد که کنار آن نوشته: این صحنه را تکرار کنید؛ جمله‌ای که سخنان اخیر رهبر معظم انقلاب در جمع مسئولان نظام در لزوم خدمت‌رسانی به مردم را به ذهن متبادر می‌کند.
خودروی دولتی در حال عبور از خط ویژه است. یک کارگر و یک روحانی از شیشه جلو داخل خودرو را نگاه می‌کنند. یک زن و شوهر به دلیل آلودگی هوا ماسک به صورت دارند و در حال عبور هستند. فضای مفهومی پوستر مانند بسیاری از پوستر‌های اخیر سازمان اوج مسئولان نظام را مخاطب قرار می‌دهد و تلویحاً به ولی‌نعمت بودن مردم اشاره دارد. بنابر آنچه در نشریه «خط حزب‌الله» با عنوان «بخش‌های ناگفته‌ای از جلسه رهبر انقلاب با هیئت دولت برای حل مشکلات اقتصادی کشور» منتشر شده، ایشان ضمن یادآوری مجدد اتفاقات رخ داده در جریان برگزاری جام جهانی فوتبال، توجه دولتمردان را به نحوه عملکرد تیم ملی فوتبال کشورمان در برابر دو تیم اسپانیا و پرتغال و قدردانی مردم جلب می‌کند.
تصویر مسئولان در چشم مردم
رهبر معظم انقلاب اسلامی در این دیدار می‌فرمایند: «بایستی تصویر دولت در چشم مردم تصویر یک گروه توانا و کارآمد باشد که دارند تلاش می‌کنند. حالا البته انسان تلاش که می‌کند همیشه موفق نمی‌شود، نفْس اینکه دارند تلاش می‌کنند و کار می‌کنند برای مردم جذاب است. شما ملاحظه کردید ما در بازی فوتبال امسال در مقابل اسپانیا گل خوردیم، اما همه، تیم ما را تأیید کردند... گفتم: «کارتان عالی بود.» مردم هم آمدند در خیابان‌ها در حالی که گل خورده بودیم. چرا؟ چون خوب بازی کردند، چون همه دیدند که این‌ها در میدان تلاش کردند، عرق ریختند، ابتکار به خرج دادند، شجاعت به خرج دادند. دروازه‌بان با هوشمندی و فداکاری و سرعت عمل یک کاری کرد که کارستان بود. مردم وقتی این را از شما ببینند برایتان شعار می‌دهند، به نفعتان شعار می‌دهند، این باید احساس بشود. آدم ممکن است مشکل را هم یک جایی نتواند حل کند. همین قدر که بدانند وارد میدان هستید و دارید تلاش می‌کنید، روز و شب نمی‌شناسید، این به مردم پیام اقتدار را می‌دهد. باید احساس بکنند دارد کار می‌شود.»
تا همین چند روز پیش نه تنها تمام کشور ما بلکه همه مردم دنیا غرق در تب و تاب و برگزاری جام جهانی فوتبال و اتفاقات مربوط به آن بودند. عملکرد ستایش‌برانگیز تیم ملی فوتبال کشورمان در مقابل قدرت‌های سطح اول فوتبال دنیا (صرف‌نظر از برد و باخت) و نیز تلاش، شجاعت و نترسیدن از نام رقبا، باعث شکل‌گیری موج تشکر و قدر دانی به همراه خوشحالی و سربلندی در میان همه مردم گردید. پس از آنکه رهبر معظم انقلاب در دیدار اعضای هیئت دولت عملکرد علیرضا بیرانوند را «کارستان» توصیف کردند، دروازه‌بان تیم ملی فوتبال ایران در جام جهانی ۲۰۱۸ با انتشار پیامی از تمجید رهبر معظم انقلاب اسلامی تقدیر و تشکر کرد.
پست اینستاگرامی بیرانوند.
اما علیرضا بیرانوند در اینستاگرام خود خطاب به رهبر معظم انقلاب می‌نویسد: «رهبر عزیزم توصیف خوشحالی‌ام در واژه‌ها نمی‌گنجد. تمجید حضرتعالی مطمئناً قوت قلب برای ما در مسابقات آتی خواهد بود و بدون شک به همراه دیگر اعضای تیم ملی در آوردگاه‌های بین‌المللی با تمام توان و با جان و دل برای سربلندی ایران عزیزمان و خرسندی مردم تلاش خواهیم کرد.» پس از انتشار این پست، صفحه دفتر حفظ و نشر آثار مقام معظم رهبری در اینستاگرام پست بیرانوند را پسندید یا به اصطلاح «لایک» کرد. حال تمام این اتفاقات از بازی‌های متهورانه و شجاعت‌آمیز بازیکنان تیم ملی، واکنش و قدردانی رهبر انقلاب، انتشار یک ویدئوی کوتاه در صفحه ایسنتاگرامی منتسب به رهبری، واکنش بیرانوند به این توصیف و انعکاس این موضوعات در جلسه رهبری معظم با هیئت دولت به عنوان یک الگو در حل مشکلات جامعه، در یک تابلو یا دیوارنگاره گنجانده شده است.
این مسئله به خوبی کیفیت و تراز بهره‌گیری از هنر و فرهنگ برای انتقال مفاهیم و گستره تاثیرگذاری یک اثر هنری را منعکس می‌کند. به نظر می‌رسد استفاده از «دیواره‌نگاری» به دلیل حوزه و گستره تاثیرگذاری، می‌تواند در تمام شهر‌های کشور با میدانداری جوانان مؤمن و انقلابی و نیرو‌های «آتش به اختیار» به منظور تبیین اهداف انقلاب و نظام و جهت دادن به «افکار و افعال مسئولان» مورد توجه قرار گیرد.
نظر شما
جوان آنلاين از انتشار هر گونه پيام حاوي تهمت، افترا، اظهارات غير مرتبط ، فحش، ناسزا و... معذور است
تعداد کارکتر های مجاز ( 200 )
پربازدید ها
پیشنهاد سردبیر
آخرین اخبار