کد خبر: 918118
تاریخ انتشار: ۳۰ تير ۱۳۹۷ - ۲۳:۵۱
درگیری‌هایی که یک روز بعد از تصویب لایحه دولت یهودی در پارلمان رژیم اوج گرفته است و ادامه آن عملاً نوعی تلاش برای تحت‌الشعاع قرار دادن این مصوبه است که بار دیگر به شکلی عریان عمق نژادپرستی صهیونیست‌ها را به نمایش می‌گذارد.
آتش‌بس روز جمعه میان حماس و رژیم صهیونیستی چند ساعت بیشتر دوام نیاورد و این رژیم بار دیگر پایگاهی را در شمال غزه هدف گرفت. درگیری‌هایی که یک روز بعد از تصویب لایحه دولت یهودی در پارلمان رژیم اوج گرفته است و ادامه آن عملاً نوعی تلاش برای تحت‌الشعاع قرار دادن این مصوبه است که بار دیگر به شکلی عریان عمق نژادپرستی صهیونیست‌ها را به نمایش می‌گذارد.
توپخانه رژیم صهیونیستی روز شنبه در واکنش به ادعایی درباره نفوذ فلسطینیان به مرز‌های اراضی اشغالی یک پایگاه در شمال غزه را هدف گرفت.

رژیم صهیونیستی مدعی شده است، دو جوان فلسطینی از مرز‌های شرق الزیتون عبور و برخی تجهیزات اسرائیلی را تصرف کرده و بعد از منطقه خارج شدند که در پی آن نیرو‌های رژیم صهیونیستی به جایی در غزه که مدعی بودند یک مرکز دیده‌بانی گردان‌های عزالدین قسام است، حمله کردند. سایت عرب ۴۸ گزارش داده است، این حمله غیرمنتظره بود به ویژه آتش‌بسی که از شب جمعه با وساطت مصر و سازمان ملل در غزه برقرار شده بود دومین آتش‌بس در طول یک هفته در غزه است. شبکه المیادین به نقل از خبرنگار خود نوشت که جنگنده‌های این رژیم به چند هدف در منطقه «الزیتون» که به احتمال زیاد متعلق به گردان‌های عزالدین‌القسام، شاخه نظامی جنبش حماس است، حمله کرده‌اند. این درحالی است که فوزی برهوم، سخنگوی جنبش حماس روز شنبه از این آتش‌بس سخن گفته و افزوده بود، اوضاع به حالت آتش‌بس قبلی بین اشغالگران و مقاومت فلسطین بازگشته است.
تک‌تیراندازان فلسطینی عصر روز جمعه موفق شده بودند اولین سرباز صهیونیست‌ها را در مرز غزه پس از جنگ سال ۲۰۱۴ فلسطینی هدف قرار دهند که ساعاتی بعد رسانه‌های صهیونیستی وضعیت نظامی زخمی شده را وخیم گزارش دادند و نوشتند که او به «مرگ بالینی» دچار شده است، زیرا گلوله به سینه او اصابت کرده است. حملات کور توپخانه و جنگنده‌های رژیم صهیونیستی به مناطق مختلف غزه به شهادت و زخمی شدن چند فلسطینی منجر شده بود. البته ساعاتی بعد حماس از آتش‌بسی با میانجیگری مصر و سازمان ملل متحد خبر داده بود که در نهایت چندان دوام نیاورد. اما در پی تحولات جمعه و شنبه «افیخای ادرعی» سخنگوی ارتش رژیم صهیونیستی، «یحیی السنوار» رئیس دفتر سیاسی جنبش فلسطینی حماس را تهدید کرد و گفت: «هیچ‌کسی که متهم به تروریسم است، از مصونیت برخوردار نیست.» ادرعی در پیامی در صفحه کاربری خود در توئیتر نوشت: «السنوار، شخصی است که تجربه کمی با اسرائیل ندارد، باید بداند که ریسمان بالاخره روزی پاره خواهد شد.» این سخنگوی نظامی رژیم صهیونیستی، رهبر حماس را متهم کرد که گزینه دامن زدن به بحران در نوار غزه را انتخاب کرده است.

سرایت بادبادک‌ها به کرانه باختری
روزنامه صهیونیستی «یدیعوت آحارونوت» گزارش کرد جمعه برای اولین بار یک بالن آتش‌زا در حیاط منزلی در شهرک جیلو (gilo) فرود آمده است. با اینکه بالن مذکور از شهر «بیت‌جالا» در جنوب قدس به هوا فرستاده شده بود و خسارتی در پی نداشت، اما مسئولان شهرک «جیلو» پس از این اتفاق، خواستار مداخله فوری «بنیامین نتانیاهو» نخست‌وزیر و «آویگدور لیبرمن» وزیر جنگ شدند. استفاده از بادبادک‌ها و بالن‌های آتش‌زا طی راهپیمایی‌های بازگشت در مرز شرقی نوار غزه از مارس گذشته مرسوم شد و تاکنون به صد‌ها هکتار از اراضی شهرک‌های اسرائیلی مجاور غزه آسیب زده است. راهپیمایی بازگشت از ۱۰ فروردین در راستای تأکید بر حق بازگشت، اعتراض به محاصره غزه و نیز انتقال سفارت امریکا به قدس، در مرز غزه با فلسطین اشغالی آغاز شد و طی دو ماه اخیر، تاکنون حدود هزار و ۲۰۰ بادبادک و بالن آتش‌زا از نوار غزه به پرواز درآمده است که حدود ۵۰۰ عدد آن را ارتش صهیونیستی ساقط کرده است.
واکنش مقاومت به لایحه دولت یهود
پارلمان رژیم صهیونیستی در هفته گذشته در رأی‌گیری نهایی، لایحه تبعیض‌آمیز «دولت یهود» را تصویب و به قانون تبدیل کرد تا بدین ترتیب زمینه قانونی برای حذف اعراب و مسلمانان را فراهم کند. این لایحه تبعیض‌آمیز که به نام «دولت یهود» شهرت دارد، تمام سرزمین فلسطین را کشوری فقط برای یهودیان اعلام کرده و فلسطینیان را از تمام حقوق شهروندی و انسانی محروم می‌کند. این قانون علاوه بر اعلام شهر قدس به پایتختی رژیم صهیونیستی، «توسعه شهرک‌های یهودی‌نشین را ارزش ملی دانسته و برای ارتقای شهرک‌های فعلی و تأسیس شهرک‌های جدید اقدام می‌کند.» همچنین با حذف زبان عربی از مدارس، زبان عبری تنها زبان رسمی این منطقه شناخته خواهد شد. این طرح با ۶۲ رأی موافق، ۵۵ رأی مخالف و دو رأی ممتنع به تصویب رسید. بهرام قاسمی، سخنگوی وزارت خارجه ایران ضمن محکومیت مصوبه نژادپرستانه مجلس رژیم صهیونیستی گفت: آپارتاید در فلسطین اشغالی با همت و مقاومت ملت فلسطین برچیده خواهد شد. حزب‌الله لبنان تأکید کرد: هدف از تصویب قانون «دولت یهود» در پارلمان رژیم صهیونیستی محروم کردن فلسطینی‌ها از بازگشت به سرزمین‌شان است. خبرگزاری رسمی سوریه (سانا)، به نقل از این منبع که نامش فاش نشد نوشت که «سوریه با شدید‌ترین وجه ممکن این قانون را محکوم می‌کند؛ قانونی که نژادپرستی این رژیم اشغالگر را که زشتی آن از رژیم آپارتاید منحل شده در آفریقای جنوبی بیشتر است، نهادینه می‌کند.»
نظر شما
جوان آنلاين از انتشار هر گونه پيام حاوي تهمت، افترا، اظهارات غير مرتبط ، فحش، ناسزا و... معذور است
تعداد کارکتر های مجاز ( 200 )
پربازدید ها
پیشنهاد سردبیر
آخرین اخبار