کد خبر: 917986
تاریخ انتشار: ۳۰ تير ۱۳۹۷ - ۱۵:۵۴
عضو کمیسیون فرهنگی مجلس عنوان کرد
عضو کمیسیون فرهنگی مجلس، تصویب قانونی برای تشکیل نظام صنفی هنرمندان را ضروری دانست و از وجود متولیان متعدد در کشور برای هر گروه از هنرمندان انتقاد کرد.

محمداسماعیل سعیدی با اشاره به ضرورت تصویب قانونی برای تشکیل نظام صنفی هنرمندان اظهار داشت: متاسفانه متولیان هنرمندان متعدد و گاه نامشخص هستند چراکه بخشی از هنرمندان زیرپوشش وزارت فرهنگ، بخشی دیگر زیرپوشش سازمان گردشگری و بخشی نیز با مرکز ملی فرش مرتبط هستند، در واقع تعدد مراکز متولی سبب شده جامعه هنری از انسجام لازم برخوردار نباشد.

نماینده مردم تبریز، آذرشهر و اسکو در مجلس شورای اسلامی، یادآور شد: تصویب قانونی برای تشکیل نظام صنفی هنرمندان علاوه بر تجمیع و انسجام پیگیری مطالبات هنرمندان توسط یک سازمان یا وزارتخانه، مانع از مظلوم واقع شدن مطالبات آنها در پیچ و خم بروکراسی اداری خواهد شد.

سعیدی تصریح کرد: وجود چنین قانونی به طور شفاف مشخص خواهد کرد که معیشت هنرمند در حال و آینده چگونه باید تأمین شود و امنیت شغلی آنها همچون بیمه و بازنشستگی‌شان شفاف می‌شود.

وی با یادآوری اینکه کمیسیون فرهنگی تلاش خود را برای تصویب قانون نظام صنفی هنرمندان در مجلس خواهد کرد، اضافه کرد: نبود این قانون برای هنرمندان مشکلات متعددی را در ادوار مختلف ایجاد کرده و به نوعی ظلم‌های بسیاری به آنها شده است، از این رو باید با ایجاد نظام صنفی شأن آنها را در جامعه ارتقاء داد و امیدوارم هرچه سریع‌تر به صورت قانون درآید.

عضو کمیسیون فرهنگی مجلس با بیان اینکه داشتن مشکل در امرار معاش در جامعه هنری افتخار نظام جمهوری اسلامی ایران نیست، اظهار کرد: اگر اقتصاد از درآمدهای نفتی جدا شود و درآمدزایی به عرصه فرهنگ و هنر انتقال یابد و اقتصاد فرهنگی در کشور درک و فهمیده شود به طور قطع در آینده نه تنها مشکلات جامعه هنری حل خواهد شد بلکه آنها حلال دیگر مشکلات جامعه نیز می‌شوند.

نظر شما
جوان آنلاين از انتشار هر گونه پيام حاوي تهمت، افترا، اظهارات غير مرتبط ، فحش، ناسزا و... معذور است
تعداد کارکتر های مجاز ( 200 )
پربازدید ها
پیشنهاد سردبیر