کد خبر: 917879
تاریخ انتشار: ۳۰ تير ۱۳۹۷ - ۱۶:۰۴
شهردار اصفهان:
شهردار اصفهان با بیان این که باید زیرساخت‌های فرهنگی را آماده کرد، گفت: باید امنیت و آسایش گردشگری تأمین شود تا هر گردشگر خارجی همچون سفیر اصفهان برای جذب دیگر گردشگران باشند.

به گزارش خبرنگار جوان آنلاین از اصفهان، شهردار اصفهان در همایش «نقش مهمان‌پذیری و هتل‌داری در صنعت گردشگری اصفهان» اظهار کرد: اصفهان شهری خلاق، دارای آثار متعدد فرهنگی تاریخی و شاید نخستین شهر ایران باشد که تا این حد وجوه مختلف در ارتباط با گردشگری برای آن دارای اهمیت به سزایی است.

قدرت‌اله نوروزی: اگر گردشگری درست ساماندهی شود، منشأ تحول بزرگی در اقتصاد، وضعیت رفاهی و اشتغال شهر و ایجاد امید، شور و نشاط اجتماعی خواهد بود؛ از 7 محور فعالیتی که برای شهرداری تعیین شده نخستین و اساسی‌ترین آن گردشگری است، البته سایر محورها هم به گونه‌ای از لوازم گردشگری هستند و باید همه با هم ادامه داده شوند.

شهردار اصفهان با بیان این که  اولویت  شهرداری اصفهان گردشگری است، ادامه داد: اصفهان شهری با ظرفیت گردشگری بالایی است اما زیرساخت‌های منطبق با ظرفیت‌های پرجاذبه را ندارد؛ امروز اگر همه گردشگران بخواهند به اصفهان سفر کنند، اصفهان توانایی پذیرایی از آن‌ها را در هتل‌ها و مهمان‌پذیرهای خود ندارد و این مشکلی است که باید چاره‌ای برای آن اندیشید و اگر زمینه و زیرساخت‌های آن فراهم نشود، شعارهای گردشگری هم تحقق پیدا نخواهند کرد.

وی با بیان این که اصفهان از لحاظ هتل و اقامتگاه‌داری ضعیف است، خاطرنشان کرد: به لحاظ فرهنگی باید چاره‌ای برای گردشگری اصفهان اندیشید چراکه گردشگر نمی‌تواند رعایت حداکثر خواسته‌های ما را داشته باشد؛ باید نگاه «اوسط امور» داشت و زیرساخت‌های فرهنگی را آماده کرد، امنیت و آسایش گردشگری را تأمین کرد تا هرکدام سفیر اصفهان برای جذب گردشگران دیگر باشند.

نوروزی با بیان این که اگر قرار باشد برخی اتفاقات در اصفهان تکرار شود دیگر سرمایه‌گذاری هم برای ساخت هتل نخواهد بود، یادآور شد: اصفهان می‌تواند در همه فصول ظرفیت گردشگری خود را تکمیل کند اما باید از امکانات استفاده کرده و فضایی ایجاد شود که هرکس به ایران آمد به اصفهان هم سری بزند و از همه مهم‌تر در بخش نرم‌افزاری و فرهنگ‌سازی کار کند، البته که در این زمینه پیشرفت‌هایی وجود دارد اما کارهای باقی مانده بسیاری هنوز وجود دارد.

وی با تأکید بر ضرورت فراهم آوردن امکانات ساخت هتل در اصفهان تصریح کرد: در این راه در صورتی موفق خواهیم شد که فقط به فکر توانمندی شخصی و باندبازی نباشیم و موفقیت شهر را موفقیت همه بدانیم؛ اصفهان به جای خیابان‌های عریض باید پیاده‌روهای عریض داشته باشد، شهرداری اصفهان سازنده نیست بلکه تسهیل‌گر است و اعلام آمادگی می‌کند که امکانات برای ساخت هتل را فراهم خواهد کرد.

نظر شما
جوان آنلاين از انتشار هر گونه پيام حاوي تهمت، افترا، اظهارات غير مرتبط ، فحش، ناسزا و... معذور است
تعداد کارکتر های مجاز ( 200 )
پربازدید ها
پیشنهاد سردبیر
آخرین اخبار