کد خبر: 916219
تاریخ انتشار: ۱۵ تير ۱۳۹۷ - ۱۴:۲۷
درنشست هم اندیشی بانوان فعال اقتصادی اصفهان با معاون رییس جمهور در امور زنان و خانواده عنوان شد:
معصومه ابتکار، معاون رئیس جمهور درامور زنان و خانواده در نشست هم اندیشی بانوان فعال اقتصادی که به همت شورای عالی بانوان دراتاق بازرگانی اصفهان برگزار شد با تقدیر از دیدگاه ها و پیشنهادهای ارائه شده در این نشست، از انتقال این دیدگاهها و پیشنهادها به وزیر صنعت، معدن و تجارت خبر داد.

به گزارش خبرنگار جوان آنلاین از اصفهان، به  نقل ازروابط عمومی اتاق بازرگانی، صنایع، معادن و کشاورزی اصفهان وی با بیان اینکه معاونت امورزنان و خانواده ریاست جمهوری آماده تعامل وبهره مندی از ظرفیت های مطلوب موجود دراتاق بازرگانی اصفهان در حوزه زنان می باشد، انسانها را دارای دو مسئولیت فردی-خانوادگی و اجتماعی دانست و تصریح کرد: در شرایط فعلی که به واسطه بدعهدی آمریکا در اجرای توافقات بین المللی و خروج این کشور از برجام، چالش ها و مخاطرات قابل توجهی برای کشور ایجاد شده است، باید همه شهروندان و احزاب فارغ از هر دسته بندی سیاسی و اجتماعی به مسئولیت اجتماعی خود مبنی بر کمک به خروج موفقیت آمیز کشور ازاین بحران عمل نموده و به همراهی برنامه ها و سیاست های دولت بپردازند.

 ابتکار رفع مشکلات معیشتی شهروندان، کمک به رفع معضلات فعالان اقتصادی از جمله کمک به تامین ارز مورد نیاز برای حمایت از تولید و صادرات را  از جمله سیاست های کلان ستاد اقتصادی دولت عنوان کرد. معاون امور زنان و خانواده رئیس جمهور با اشاره به موفقیت دولت دوازدهم در زمینه اشتغالزایی در دو سال گذشته تصریح کرد: در دو سال گذشته بیش از 850 هزار شغل جدید در کشور ایجاد شده بطوریکه درسال 95 ، 67 درصد این مشاغل مربوط به بانوان بوده است و در سال 96 نیز 58 درصد از مشاغل جدید را بانوان در اختیار گرفتند.

وی این موفقیت دولت در زمینه اشتغالزایی مناسب برای بانوان را یکی از دلایل اصلی برخی از حملات به دولت از سوی بدخواهان ذکر کرد.

ابتکار با بیان اینکه بانوان یکی از سرمایه های بزرگ اجتماعی کشور بوده و تاریخ ایران گواه رشادت ها و پیشگامی بانوان ایرانی بوده است، گفت: زنان ایرانی با توجه به توانمندی و برخورداری ازتحصیلات دانشگاهی مطلوب به یکی از نقاط قوت اقتصاد کشور تبدیل شده اند.

وی با اشاره به انجام مطالعات مشترک بر روی بیش از 160 بانوی کارآفربن ایرانی و 100بانوی کارآفرین ژاپنی تصریح کرد: بر اساس نتایج این پژوهش بانوان ایرانی به رغم وجود فضای مناسب تر کسب و کار در کشور ژاپن، بسیار با انگیزه تر بوده و همین انگیزه بالا در انجام فعالیت اقتصادی و ایجاد اشتغال سبب شد دستاوردهای بانوان کارآفرین ایران و ژاپن یکسان باشد.

معاون امور زنان و خانواده رئیس جمهور توان افزایی بانوان را یکی از اهداف اصلی معاونت زنان و خانواده عنوان و تصریح کرد: بدون شک اقدامات و فعالیت های مناسب شورای عالی بانوان اتاق بازرگانی اصفهان نیز در این زمینه بسیار مفید و ارزشمند بوده و این معاونت آماده همکاری و حمایت از این گونه فعالیت های اتاق بازرگانی اصفهان است.

معاون رییس جمهور در امور زنان و خانواده در ادامه با تاکید بر اینکه دولت بر مشکلات موجود سرپوش نگذاشته و منکر معضلات موجود نیست، ابراز امیدواری کرد: با همگرایی بیشتر و وحدت ملی مشکلات این دوره را پشت سر خواهیم گذاشت.

 ابتکار گفت: تولید کنندگان داخلی می توانند از مخاطرات امروز فرصت ساخته و به رشد تولیدات داخل کشور کمک کنند.

در ادامه زهرا اخوان نسب، رییس شورای عالی بانوان اتاق بازرگانی اصفهان نیز در این نشست ضمن تشریح فعالیت های شورا در یک دهه اخیر، توانمندسازی بانوان را مهم ترین هدف شورای عالی بانوان اتاق بازرگانی اصفهان ذکر کرد.

 وی گفت: این شورا پس از مطالعه بر روی فعالیت های بانوان فعال اقتصادی عضو اتاق بازرگانی اصفهان، بررسی نقاط قوت و ضعف و مشکلات آنها ، اولویت اول فعالیت خود را آموزش بانوان و ارتقاء سطح آگاهی های آنها از طریق آشناسازی با قوانین و مقررات کار، حقوق زنان و برگزاری دوره های آموزشی تخصصی و خود توانمندسازی، حضور در نمایشگاه های ملی و بین المللی و برگزاری نمایشگاه ها و نشست های مختلف قرار داد.

عضو هیات نمایندگان اتاق بازرگانی اصفهان ایجاد هم گرایی در بین بانوان استان اصفهان را یکی از دستاوردهای مهم این شورا دانست و افزود: برگزاری دو دوره همایش دختران شهر فیروزه ای با هدف نگاه ویژه به پتانسیل ها و ظرفیت های دختران استان اصفهان یکی دیگر از اقدامات شورا می باشد. اخوان نسب بهره مندی دختران نخبه و تحصیلکرده استان اصفهان از خدمات مشاوره ای به منظور تسهیل در راهیابی به بازار کارو کمک به انتقال تجربیات زنان موفق فعال اقتصادی استان را از دیگر اقدامات این شورا دانست.

 وی افزود: شورای عالی بانوان تلاش کرده که اتاق بازرگانی اصفهان را به محل امنی برای تبادل افکار، تجربیات و برخورداری از خدمات مشاوره ای زنان نخبه و فعال اقتصادی و جلوگیری از جزیره ای عمل کردن آنها از طریق تعامل با یکدیگرو جلب مشارکت آنها تبدیل کند. رییس شورای عالی بانوان در ادامه پیگیری مباحث مربوط به دارایی، تامین اجتماعی، گمرک، بانک ها و... را از خدمات و تسهیلات اتاق بازرگانی اصفهان به بانوان معرفی کرد.

 اخوان نسب در ادامه نشست با بیان اینکه مشکلات ارزی از طریق ایجاد اشکال در ثبت سفارش مواد اولیه کارخانجات و دیر رسیدن کالاها و... معضلات زیادی را برای تولیدکنندگان به وجود آورده است، خواستار ایجاد چارچوب برای قوانین تصویب شده از سوی دولت و برنامه ریزی قبل از اجرای قوانین شد. وی تاکید کرد: لازم است قبل از تصویب قوانین از سوی دولت راهکارهای مقابله با مشکلات احتمالی از طریق بهره مندی از نظرات نخبگان و اندیشمندان اقتصادی کشوراندیشیده شود.

عضو هیات نمایندگان اتاق بازرگانی اصفهان امروز را دوره جنگ اقتصادی خواند و گفت: همانگونه که در زمان جنگ تحمیلی هم گرایی و تعامل مردم و مسوولین منجر به پیروزی شد لازم است امروز نیز مردم و مسوولین با یکدیگر تعامل و هم گرایی داشته باشند.

 اخوان نسب در ادامه با بیان اینکه بیکاری و مشکلات اقتصادی عدیده نفس مردم را بریده است، خواستار کناره گیری مسوولین بی تدبیر و ناتوان در حل مشکلات اقتصادی مردم شد. گفتنی است در ادامه چند تن از بانوان فعال اقتصادی عضو اتاق بازرگانی اصفهان خواستار ایجاد بستری برای اشتغالزایی بانوان تحصیلکرده، برابری جنسیتی در برخورداری از تسهیلات بانکی، ایجاد صندوق حمایت از بانوان فعال اقتصادی، حل مشکلات ارزی، کمک به حل بحران زاینده رود و مشکل آب اصفهان و... از سوی دولت شدند.

نظر شما
جوان آنلاين از انتشار هر گونه پيام حاوي تهمت، افترا، اظهارات غير مرتبط ، فحش، ناسزا و... معذور است
تعداد کارکتر های مجاز ( 200 )
پربازدید ها
پیشنهاد سردبیر