کد خبر: 915233
تاریخ انتشار: ۰۹ تير ۱۳۹۷ - ۲۲:۴۳
مرد معتادی که به خاطر سرقت نیم‌کیلو تریاک دوستش را شکنجه کرده بود، روز گذشته از قتل عمد تبرئه و به دیه و حبس محکوم شد.
به گزارش خبرنگار ما، سی‌ام آبان سال‌۹۵، مأموران کلانتری‌۱۳۴ شهرک قدس از قتل مرد جوانی در کانکس نگهبانی کارگاه عمرانی در حاشیه اتوبان چمران باخبر و راهی محل شدند. جسد متعلق به مرد معتاد کارتن‌خواب به نام اصغر ۲۹ ساله بود که با طنابی از سقف کانکس حلق آویز و آثار جراحت روی سر و بدن وی نمایان بود. همزمان با ادامه تحقیقات درباره این حادثه جسد مقتول به پزشکی قانونی منتقل شد. یکی از دوستان اصغر به مأموران گفت: یکی از دوستان اصغر مرد ۶۰‌ساله‌ای به نام حسن است. حسن نگهبان کارگاهی است و داخل کانکسی نگهبانی می‌دهد و اصغر هم گاهی وقت‌ها داخل کانکس همراه حسن می‌خوابید. روز گذشته او ادعا می‌کرد مقتول مقداری از مواد مخدرش را دزدیده است به همین خاطر عصبانی بود و دنبال اصغر می‌گشت. به این ترتیب کارآگاهان پلیس حسن را به عنوان اولین مظنون پرونده تحت تعقیب قرار دادند تا اینکه مشخص شد او همزمان با کشته شدن مقتول به مکان نامعلومی گریخته است. بنابراین با گذشت چند ماه از حادثه، مأموران توانستند وی را در یک کمپ ترک اعتیاد در فشافویه شناسایی و وی را بازداشت کنند.
مرد میانسال در بازجویی‌ها گفت: «من و اصغر بعضی شب‌ها را در کانکس می‌گذراندیم. یک روز صبح که با هم آنجا خوابیده بودیم، متوجه شدم نیم‌کیلو از تریاکی که قبلاً تهیه کرده بودم، نیست. مطمئن بودم اصغر آن را برداشته سپس فرار کرده است. این گذشت تا اینکه روز حادثه او را در همان کانکس دیدم و سراغش رفتم. وقتی موضوع را فهمید منکر شد و با هم درگیر شدیم. در آن درگیری دست و پایش را با طناب بستم و او را از سقف آویزان و سپس او را شکنجه کردم تا محل موادی که پنهان کرده است را نشان دهد. اصغر سکوت کرد و حرف نمی‌زد تا اینکه با چوب چند ضربه به بدنش زدم و سپس او را رها کردم.»
با کامل شدن تحقیقات، پرونده به شعبه یازدهم دادگاه کیفری یک استان تهران فرستاده شد و روز گذشته مقابل هیئت قضایی به ریاست قاضی متین راسخ قرار گرفت. بعد از اعلام رسمیت جلسه، اولیای‌دم درخواست قصاص کردند سپس متهم با شرح ماجرا در آخرین دفاعش گفت: «باور کنید قصد کشتن مقتول را نداشتم. من او را به نحوی از سقف آویزان کرده بودم که پایش به زمین برخورد می‌کرد به همین خاطر مطمئن بودم خفه نمی‌شود. همچنین گزارش پلیس نیز این موضوع را تأیید کرده است. من او را خفه نکردم و نمی‌دانم چه عاملی باعث مرگ او شده است.»
در پایان هیئت قضایی با توجه به نظر پزشکی قانونی که علت مرگ را خفگی اعلام کرده بود متهم را از اتهام قتل عمد تبرئه و وی را به خاطر قتل شبه عمد و جراحت‌های وارده به دیه و سه سال حبس محکوم کرد.
نظر شما
جوان آنلاين از انتشار هر گونه پيام حاوي تهمت، افترا، اظهارات غير مرتبط ، فحش، ناسزا و... معذور است
تعداد کارکتر های مجاز ( 200 )
پربازدید ها
پیشنهاد سردبیر
آخرین اخبار