کد خبر: 910376
تاریخ انتشار: ۱۱ خرداد ۱۳۹۷ - ۲۲:۰۰
عرضه لاستیک با قیمت مصوب به بخش حمل‌ونقل جاده‌ای با ابلاغ وزارت صنعت
معاون وزير راه‌و‌شهرسازي با بيان اينكه اجراي برخي خواسته رانندگان كاميون و كاميون‌داران نياز به موافقت مجلس دارد، گفت: صدور بارنامه در روز گذشته نسبت به يك روز قبل از آن، ۱۸درصد افزايش يافت.

از سوي ديگر معاون حمل‌ونقل سازمان راهداري گفت: طبق ابلاغيه وزارت صنعت، معدن و تجارت، نمايندگي‌هاي مجاز براساس نياز بخش حمل‌ونقل بايد با قيمت مصوب و بدون واسطه لاستيك را عرضه كنند كه انتظار مي‌رود از هفته آينده عملياتي شود. اعتراض مسالمت‌آميز راننده كاميون‌ها در شرايطي در حال فروكش‌كردن است كه به نظر مي‌رسد برآورده كردن خواسته‌هاي اين صنف از سوي مسئولان حوزه حمل‌و‌نقل در حال عملياتي شده است كه با كمك مجلس شوراي اسلامي نيز اين امر تسريع خواهد شد. به گزارش پايگاه خبري «وزارت راه و شهرسازي»، ‌داريوش اماني‌ با اشاره به آخرين وضعيت پيگيري‌هاي انجام‌شده از سوي سازمان راهداري و حمل‌ونقل جاده‌اي براي تسهيل شرايط و پاسخگويي به خواسته‌هاي آنها اظهار داشت: در نامه‌اي كه براي معاون اول رئيس‌جمهوري به‌منظور تشريح وضعيت اعتصاب رانندگان كاميون و خواسته‌هاي آنها ارسال شد، مسئله واردات مستقيم و بدون واسطه لاستيك و لوازم‌ يدكي پرمصرف از سوي صنف نيز مطرح شد.
وي افزود: خوشبختانه تصميمات مطلوبي در زمينه تأمين لاستيك مورد نياز رانندگان اتخاذ و مقرر شد، طبق ابلاغيه وزارت «صنعت، معدن و تجارت»، نمايندگي‌هاي مجاز براساس نياز بخش حمل‌ونقل بايد با قيمت مصوب و بدون واسطه لاستيك را عرضه كنند كه انتظار مي‌رود از هفته آينده عملياتي شود. معاون حمل‌ونقل سازمان راهداري و حمل‌ونقل جاده‌اي از پيگيري مسئله تأمين لوازم‌يدكي پرمصرف با ارسال نامه‌اي به وزارت صنعت، معدن و تجارت خبر داد و گفت: سازمان به جد اين مسئله را پيگيري مي‌كند و قرار است پيرو نامه ارسالي به وزارتخانه صنعت جلسه‌اي در اين‌باره برگزار شود. اماني يادآور شد: طبق آمار به دست آمده وضعیت حمل بار به نسبت روزهاي قبل در حد قابل‌توجهي بهبود يافته است.
برخي از خواسته‌هاي كاميون‌داران
نياز به مساعدت مجلس دارد
معاون وزير راه‌و‌شهرسازي با بيان اينكه اجراي برخي خواسته رانندگان كاميون و كاميون‌داران نياز به موافقت مجلس دارد، گفت: صدور بارنامه در روزگذشته نسبت به يك روز قبل از آن ۱۸درصد افزايش يافت.
عبدالهاشم حسن‌نيا با بيان اينكه پنج شنبه هفته گذشته ‌صدور بارنامه نسبت به روز قبل از آن 18درصد افزايش يافت، اظهار كرد: روز جمعه نيز شاهد افزايش تردد ماشين‌هاي حمل بار سنگين در جاده‌ها بوديم.
وي با اشاره به اجرا و بررسي خواسته‌هاي رانندگان در كارگروه و كميسيون تخصصي‌ گفت: بخشي از خواسته‌هاي رانندگان كاميون و كاميون‌داران امكان اجرايي‌شدن در كوتاه‌مدت را دارد، مانند افزايش نرخ كرايه كه اين خواسته به اجرا رسيد و كرايه‌بها تا 20درصد افزايش يافت. حسن‌نيا اضافه كرد: همچنين خواسته پرداخت يارانه بيمه رانندگان هم به اجرا رسيد و در حال حاضر مشكل قطع يارانه بيمه رانندگان حل شده و به اجرا رسيده است. معاون وزير راه و شهرسازي ادامه داد: امكان اجراي برخي خواسته رانندگان و كاميون‌داران در كوتاه‌مدت وجود ندارد و اجرايي‌شدن برخي خواسته‌هاي رانندگان كاميون و كاميون‌داران فراتر از اختيارات سازمان راهداري و وزارت راه‌وشهرسازي است و نياز به موافقت مجلس دارد ضمن اينكه مجلس باید تصویب کند رانندگان كاميون مشمول قانون مرتبط با مشاغل سخت و زيان‌آور شوند.
افزايش 147درصدي خريد جو از روسيه
ايران در بازه جولاي تا مارس 18- 2017 نسبت به كل سال مالي 17- 2016 خريد جو از روسيه را 147درصد بيشتر كرده كه بيشترين ميزان خريد جو از روسيه تاكنون به شمار مي‌رود.
به گزارش «فارس»، صادرات جو روسيه در مارس امسال نسبت به ماه‌گذشته 30درصد افزايش يافته و نسبت به مارس سال گذشته دو برابر شده است. مشتريان بزرگ قديمي اين كشور نظير ايران و عربستان، در واقع خريد از روسيه را افزايش داده‌اند. براساس گزارش يوكي آر آرگو كنسالت، ايران به علت افزايش مصرف داخلي در اين فصل خريد خود را افزايش داده است. ايران در بازه جولاي تا مارس 18- 2017 (مرداد پارسال تا فروردين امسال) نسبت به كل سال مالي 17- 2016 خريد جو از روسيه را 147درصد بيشتر كرده كه بيشترين ميزان خريد جو از روسيه تاكنون به شمار مي‌رود. قزاقستان به طور سنتي، بزرگ‌ترين تأمين‌كننده جو ايران است. با اين حال، با توجه به مصرف بالاي جو در ايران اين كشور فعالانه با خريد جو از ديگر كشورهاي حاشيه درياي بالتيك در حال تأمين نياز خود است. قزاقستان در همين بازه زماني 07/1 ميليون تن جو به ايران صادر كرده است.

نظر شما
جوان آنلاين از انتشار هر گونه پيام حاوي تهمت، افترا، اظهارات غير مرتبط ، فحش، ناسزا و... معذور است
تعداد کارکتر های مجاز ( 200 )
پربازدید ها
پیشنهاد سردبیر
آخرین اخبار