کد خبر: 908131
تاریخ انتشار: ۳۱ ارديبهشت ۱۳۹۷ - ۲۲:۵۰
ياراحمدي در كميته «قرآن كريم» جنبش مردمي پاسداشت 40 سال انقلاب اسلامي:

دبير كميته قرآن كريم جنبش مردمي پاسداشت دستاوردهاي 40 ساله انقلاب اسلامي روز گذشته در نمايشگاه قران كريم به دستاوردهاي جمهوري اسلامي در حوزه قرآن و معارف پرداخت.
ولي ياراحمدي در گفت‌وگو با جوان درباره دستاوردهاي قرآني انقلاب اسلامي گفت: بزرگ‌ترين دستاورد انقلاب اسلامي توجه جدي به قرآن است كه می‌توان آن را در سه محور عمل به قرآن، تعميق مباني و مفاهيم قرآني و ترويج جهاني اين كتاب الهي نهادينه كرد.
وي افزود: امروز شاهد اين موضوع هستيم كه انقلاب اسلامي قرآن را از مجالس ختم و كنج خانه‌ها به عرصه زندگي وارد كرد و تأثيرات جهاني اين كتاب مقدس موجب رعب و وحشت دشمنان شده به‌طوري براي رهايي از فراگيري مكتب الهي اقدام به قرآن‌سوزي مي‌كنند.
وي اظهار داشت: در قبل از انقلاب تنها ظاهري از قرآن در كشور وجود داشت و بزرگ‌ترين هنر رژيم ستم‌شاهي در چاپ قرآن آن هم در شمار بسيار پايين بود اما انقلاب با عبور از مقدمات به تدبر در مفاهيم و عمل به رفتار قرآني اصالت بخشيد، به‌نحوي‌كه به‌رغم وجود قرآن در همه كشورهاي مسلمان، گسترش فرهنگ قرآني خاص جمهوري اسلامي است.
دبير كميته قرآن كريم جنبش مردمي پاسداشت دستاوردهاي 40 ساله انقلاب اسلامي در تبيين فعاليت‌هاي قرآني كشور پس از انقلاب گفت: برگزاري 35 دوره مسابقه بين‌المللي قرآن كريم، 40 دوره مسابقه كشوري، 26 نمايشگاه بين‌المللي و صدها نمايشگاه استاني از دستاوردهاي انقلاب در حوزه قرآن كريم است.
وي افزود: پس از انقلاب، قرآن به 130 زبان زنده دنيا ترجمه شد و در حال حاضر تيراژ اين كتاب الهي به 200 ميليون جلد رسيده است. چاپ 37 هزار عنوان كتاب قرآني نيز از ديگر دستاوردهاي انقلاب اسلامي است.
ياراحمدي گفت: در راستاي پوشش فعاليت‌هاي قرآني، سازمان‌ها و نهادهاي متعددي در سطوح سياستگذاري و اجرايي تاسيس شده كه مي‌توان به تشكيل 400 سايت قرآني، چهار شبكه راديويي و يك شبكه اختصاصي قرآني اشاره كرد. راه‌اندازي راديو قرآن، راديو تلاوت، راديو ترتيل و راديو معارف ازجمله بركات قرآن درطول حاكميت نظام مقدس جمهوري اسلامي است.
وي در پايان افزود: انقلاب اسلامي ايران در جهت گسترش فعاليت‌هاي قرآني در سطح منطقه و جهان، 50 شعبه جامعه‌المصطفي العالميه را در ساير كشورها ايجاد كرد. اعزام مبلغان و روحانيون به 60 كشور مختلف در راستاي هدف جهاني‌سازي مكتب قرآن و معرفي دين اسلام از توفيقات قرآني انقلاب است.

نظر شما
جوان آنلاين از انتشار هر گونه پيام حاوي تهمت، افترا، اظهارات غير مرتبط ، فحش، ناسزا و... معذور است
تعداد کارکتر های مجاز ( 200 )
پربازدید ها
پیشنهاد سردبیر
آخرین اخبار