کد خبر: 908115
تاریخ انتشار: ۳۱ ارديبهشت ۱۳۹۷ - ۲۲:۱۰
جزئيات مصوبه اخير دولت
عضو هيئت‌مديره شركت بازآفريني شهري ايران از مصوبه هيئت‌دولت مبني بر تكليفي‌شدن اعطاي وام ۵۰ميليون توماني نوسازي مسكن از سوي بانك‌ها با سود ۹درصد خبر داد.

مجيد روستا در گفت‌و‌گو با «مهر» درباره مصوبه اخير هيئت‌دولت گفت: در اين مصوبه پيشنهادات شركت بازآفريني شهري ايران درخصوص اختصاص اراضي دولتي واقع در بافت‌هاي فرسوده به اين شركت براي اجراي برنامه ملي بازآفريني شهري، تخصيص يارانه به سود تسهيلات ۵۰ميليون توماني نوسازي بافت فرسوده و همچنين كاهش نرخ سود تسهيلات خريد مسكن در بافت فرسوده از محل صندوق پس‌انداز مسكن يكم از ۸به ۶درصد به تصويب رسيد.
وي درباره تكليفي‌شدن پرداخت وام ۵۰ ميليون توماني بازسازي بافت فرسوده اظهار داشت: پيشتر نيز اعطاي اين وام به تصويب رسيده بود، اما شوراي پول و اعتبار و بانك مركزي در ابلاغيه خود به بانك‌ها آن، پرداخت اين وام از سوي بانك‌ها را «مشروط به وجود منابع و مصارف» كرده بودند، اما در مصوبه جديد بانك‌ها «مكلف» به پرداخت اين تسهيلات شده‌اند.
پرداخت وام ۵۰ ميليوني با سود ۹درصد تكليفي مي‌شود
عضو هيئت‌مديره شركت بازآفريني شهري ايران ادامه داد: براساس مصوبه شب‌گذشته هيئت‌دولت قرار شد با تصويب شوراي پول و اعتبار، نرخ سود تسهيلات نوسازي بافت فرسوده به ميزان نصف سود تعيين شده از سوي اين شورا پرداخت شود. بنابراين اگر رقم تعيين شده براي سود تسهيلات بانكي از سوي شوراي پول و اعتبار در حال حاضر ۱۸درصد است، براي وام نوسازي ۹درصد آن را دولت به عنوان يارانه تسهيلات به بانك‌ها پرداخت مي‌كند و ۹درصد آن را دريافت‌كننده وام پرداخت خواهد كرد.
۲۰ ميليون وام قرض‌الحسنه اسكان موقت
وي اين مصوبه را پيشنهاد شركت عمران و بهسازي شهري ايران عنوان و تصريح كرد: همچنين در اين مصوبه قرار است به متقاضيان نوسازي مسكن در تهران، علاوه بر ۵۰ ميليون تومان وام نوسازي مسكن به صورت مشاركت مدني، ۲۰ميليون تومان وام قرض‌الحسنه براي اسكان موقت هم اعطا شود كه اين تسهيلات در طول دوره مشاركت مدني و نوسازي در اختيار متقاضيان قرار مي‌گيرد و پس از تكميل ساخت‌و‌ساز و انتقال خانوار به واحد مسكوني نوسازي شده، اين مبلغ به صورت يك‌جا مجدداً به بانك عامل برگردانده مي‌شود.

نظر شما
جوان آنلاين از انتشار هر گونه پيام حاوي تهمت، افترا، اظهارات غير مرتبط ، فحش، ناسزا و... معذور است
تعداد کارکتر های مجاز ( 200 )
پربازدید ها
پیشنهاد سردبیر
آخرین اخبار