کد خبر: 908111
تاریخ انتشار: ۳۱ ارديبهشت ۱۳۹۷ - ۲۲:۰۱
اجراي طرح «مدرسه جهادي خواندن» با هدف كشف استعداد‌هاي ادبي در مناطق محروم
عليرضا مختارپور، دبير كل نهاد كتابخانه‌هاي عمومي كشور از امكانات مناسب جبهه فرهنگي انقلاب اسلامي براي جذب استعداد‌هاي ادبي از ميان جوانان و نوجوانان خبر داد.

به گزارش «جوان» به نقل از فارس، مختارپور در نشست «مدرسه جهادي خواندن» گفت: امروز خوشبختانه دست جبهه فرهنگي انقلاب خالي نيست. وی گفت: كانون پرورش فكري كودكان و نوجوانان، انتشارات سوره مهر، ‌شهرستان ادب و... مجموعه‌هايي هستند كه مي‌توانند در راستاي اين امر طراحي و آثار اين دانش‌آموزان را با اصلاحاتي منتشر كنند. همانطور كه در سخنان دوستان هم بود گاهي هم بسياري از نوجوانان و جوانان جبهه انقلاب به اين دليل كه جايي براي اثرشان پيدا نمي‌كنند و از نقطه مقابل از آنها استقبال مي‌شود، جذب آن نقطه مي‌شوند ولي امروز كه انقلاب امكانات خوبي دارد بايد از آن استفاده كرد.
مختارپور همچنين ضمن تأكيد بر استمرار چنين حركت‌هاي فرهنگي به مسائل اجرايي هم اشاره كرد و گفت:‌ما جلسه‌اي با آقاي فاضل نظري معاون كانون پرورش فكري كودكان و نوجوانان داشتيم و زمينه انعقاد قرارداد فراهم شده است، تمام اين حركت‌ها به برنامه‌هايي معطوف است كه در كلام نظام از سوي رهبر معظم انقلاب تعيين مي‌شود و بايد در آن مسيرها پيش رفت.
وي در بخش ديگري از سخنان خود به يكي از فعاليت‌هاي نهاد در زمينه آسيب‌هاي اجتماعي اشاره كرد و گفت: ‌از سال گذشته نهاد كتابخانه‌هاي عمومي كشور كاري در زمينه آسيب‌هاي اجتماعي را شروع كرد، ما در بسياري از مناطق دچار اين آسيب‌ها هستيم و اين موضوع بارها در منويات رهبر انقلاب مورد تأكيد بوده است. جواد محقق، شاعر برجسته كشورمان نيز كه در طرح جهادي خواندن حضور داشت، درباره سفر به بشاگرد و برگزاري كلاس براي نوجوانان بشاگردي گفت: سفري كه انجام شد براي بنده لذت‌بخش بود چون از سال‌هاي ابتداي انقلاب كه اين منطقه كشف شد جذابيتي برايم داشت و همواره خواهان سفري به آنجا بودم اما موقعيتش پيش نمي‌آمد.
وي با برشمردن ثمره‌هاي شخصي و كاري اين سفر گفت: با توجه به اينكه مدرسان همراه ما بودند تجربه تازه‌اي صورت گرفت كه شايد در ساير مناطق بدين شكل اين تجارب كسب نشده بود. تجربه خوبي حاصل شد اما مثل هر تجربه‌اي اول بايد نواقص ابتداي دوره اول براي دوره‌هاي آتي رفع شود. عليرضا قزوه نيز با بيان اينكه سفر به بشاگرد از سفرهاي خوب زندگي من بود، گفت: من به بسياري از نقاط داخل و خارج كشور سفر كرده‌ام و در برخي سفرها مطالبي مي‌نويسم، از اين رو مي‌گويم اهميت برخي شهرهاي داخلي از سفرهاي خارجي بيشتر است.
قزوه با بيان خاطره‌اي از مرحوم طاهره صفارزاده اظهار داشت: همزمان با دوره چهاردهم شعر دفاع مقدس دبير اين جشنواره بودم؛ جشنواره‌اي كه بايد در قصرشيرين برگزار مي‌شد و همزمان دعوتي از فرانسه براي شركت در جشنواره ديگري داشتم. همان روزها با خانم صفارزاده تماس گرفتم و از ايشان پرسيدم كدام سفر مهم‌تر است، ايشان در كمال تعجب پرسيد معلوم است قصرشيرين و من بلافاصله قصرشيرين را انتخاب كردم. اين شاعر در ادامه بيان كرد: من به خيلي از شهرها در كشورهاي مختلف سفر كرده‌ام اما رفتن به بشاگرد سفر ويژه‌اي برايم بود، اين سفر اولاً حال خود بچه‌ها را خوب كرد و دوم اينكه متوجه شديم كه چه هوش و استعدادي در اين بچه‌ها وجود دارد؛ منطقه‌اي كه نقطه مقابل منطقه آزاد كيش است، هر چند با فاصله كم اما محروميت بسيار دارد. وي با بيان اينكه ابتداي مسير را با نهاد كتابخانه‌هاي عمومي كشور آغاز كرديم، افزود: من در خيلي از نقاط چون دهلي كلاس‌هايي داشتم اما هيچ يك مانند بشاگرد جواب نداد، من از كلاس‌هايم لذت مي‌بردم چراكه ضريب هوشي بچه‌ها بالا بود و هر كدام مي‌توانند يك شاعر و نويسنده باشند.
قزوه در بخش ديگري از سخنان خود با بيان اينكه نبايد بچه‌هاي اين مدرسه رها شوند و ميوه‌ها باید به ثمر بنشينند، گفت: نبايد ميوه‌اي كه با اين همه تلاش به ثمر نشسته حاصلش نصيب ديگران شود.

نظر شما
جوان آنلاين از انتشار هر گونه پيام حاوي تهمت، افترا، اظهارات غير مرتبط ، فحش، ناسزا و... معذور است
تعداد کارکتر های مجاز ( 200 )
پربازدید ها
پیشنهاد سردبیر
آخرین اخبار