کد خبر: 908109
تاریخ انتشار: ۳۱ ارديبهشت ۱۳۹۷ - ۲۱:۵۶
بيست‌وششمين دوره نمايشگاه بين‌المللي قرآن كريم افتتاح شد
بيست‌وششمين دوره نمايشگاه بين‌المللي قرآن كريم درحالي با استقبال قابل قبول مردم كار خود را آغاز كرد كه برگزار‌كنندگان هنوز براي آماده‌سازي آن تلاش مي‌كردند.

بيست‌وششمين دوره نمايشگاه بين‌المللي قرآن كريم درحالي كار خود را آغاز كرد كه باوجود اعلام قبلي مسئولان مبني بر آغاز كار نمايشگاه در روز 29 ارديبهشت اما در اين روز فقط آيين افتتاحيه برگزار شد و نمايشگاه رسماً كار خود را از روز يك‌شنبه آغاز كرد، البته طبق اعلام قبلي قرار بود حاضران در افتتاحيه پس از برگزاري مراسم به همراه وزير ارشاد از بخش‌هاي نمايشگاه بازديد كنند كه اين اتفاق رخ نداد. ديروز هم باحضور در نمايشگاه شاهد آماده نبودن برخي از بخش‌ها بوديم اما سرعت و تلاش برگزار‌كنندگان در آماده‌سازي نمايشگاه در روز نخست از احتمال تكميل نمايشگاه در روز دوم خبر مي‌دهد و مي‌توان گفت نمايشگاه از روز دوم با آمادگي كامل پذيراي علاقه‌مندان باشد، البته مدير كميته تداركات و خدمات نمايشگاه از آمادگي 95 درصدي بخش‌هاي مختلف تا پايان روز نخست خبر داده است. بخش هنري نمايشگاه قرآن مانند سال گذشته در ورودي شبستان مصلي برپا شده و مي‌توان گفت كه اين بخش تقريباً كامل است. اين بخش در فضاي وسيعي برپا شده و در آن آثار مختلف هنري با محوريت تابلو در معرض ديد علاقه‌مندان قرار گرفته است، البته تعدادي از هنرمندان، خوشنويس، نقاش، تذهيب‌كار و... در اين بخش حضور دارند و ضمن شرح هنر خود براي علاقه‌مندان به خلق آثار هنري مشغول هستند.
بخش رسانه و فضاي مجازي از بخش‌هاي جديد نمايشگاه قرآن كريم است و اين بخش امسال با رويكردي متفاوت به معرفي رسانه‌هاي قرآني براي عموم مردم پرداخته و با در نظرگرفتن غرفه‌هايي زيبا براي رسانه‌هاي مختلف ضمن معرفي آنان، علاقه‌مندان را با فرايند توليد آثار رسانه‌اي و خبري آشنا مي‌كند، البته در روز‌هاي آتي گزارش كاملي از اين بخش و ديگر بخش‌هاي نمايشگاه تقديم خواهد شد. بخش بين‌الملل نمايشگاه از جمله بخش‌هايي است كه سخن از آن زياد است زيرا سال گذشته مسئولان خبر از برپايي آن دادند و قرار بود از اواسط نمايشگاه اين بخش برپا شود اما نمايشگاه بيست‌وپنجم بدون بخش بين‌الملل برگزار شد و امسال بسياري از اصحاب رسانه و اهالي قرآن پيگير آن هستند، البته معاون قرآن و عترت وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامي از برپايي اين بخش با حضور نمايندگان هفت كشور خبر داده كه در روز نخست اين بخش مشاهده نشد، البته اين احتمال مي‌رود كه بخش بين‌الملل يكي از بخش‌هايي باشد كه در روز اول آماده نبوده و در روز‌هاي آتي پيگير راه‌اندازي اين بخش و معرفي آن براي استفاده علاقه‌مندان خواهيم بود.

نظر شما
جوان آنلاين از انتشار هر گونه پيام حاوي تهمت، افترا، اظهارات غير مرتبط ، فحش، ناسزا و... معذور است
تعداد کارکتر های مجاز ( 200 )
پربازدید ها
پیشنهاد سردبیر
آخرین اخبار