کد خبر: 908105
تاریخ انتشار: ۳۱ ارديبهشت ۱۳۹۷ - ۲۱:۵۰

بیش از هزار تکفیری از آلمان راهی سوریه و عراق شده‌اند
گزارش دولت به حزب چپ پارلمان آلمان نشان می‌دهد که بیش از هزار تکفیری به سوریه و عراق رفته‌اند و افزون بر نیمی از آنها همچنان گذرنامه آلمانی دارند. بنابر گزارش خبرگزاری آلمان، دولت این کشور اطلاعاتی در دست دارد که نشان می‌دهد بیش از هزار تن آلمان را ترک کردند تا با سفر به عراق و سوریه به گروه‌های تروریستی بپیوندند، بیش از نیمی از این افراد گذرنامه آلمانی دارند. براساس این گزارش، به دنبال پاسخ دولت به پرسشی از جانب حزب چپ پارلمان این اطلاعات به دست آمده است. اطلاعاتی که دولت در اختیار گذاشته حاکی از آن است که شمار افرادی که در قالب تکفیری به خارج از آلمان رفته‌اند، افزایش داشته است.

نمایندگان پارلمان اردن بازگشت سفیر قطر را خواستار شدند
گروهی از نمایندگان پارلمان اردن در یادداشت مشترکی به نخست‌وزیر این کشور بازگشت روابط دیپلماتیک با قطر به روال طبیعی را خواستار شدند. به گزارش فارس، اعضای کمیته برادری پارلمان اردن و قطر به ریاست «منتهی البعول‌» یادداشتی را امضا کردند که بر حفظ روابط برادرانه با قطر تأکید دارد. امضا‌کنندگان این یادداشت خواستار آن شدند که «تمیم بن حمد آل ثانی» امیر قطر به درخواست آنها برای بازگشت سفیر این کشور به امان به منظور حفظ روابط تاریخی دو کشور و تحقق منافع دو ملت برادر پاسخ مثبت دهد. اردن ۶ ژوئن سال ۲۰۱۷ سطح روابط دیپلماتیک خود را با قطر کاهش داده و سفیر خود را از دوحه فراخواند و سفیر قطر در اردن نیز این کشور را ترک کرد.

هشدار طالبان به ساکنان کابل درباره حملات احتمالی به این شهر
طالبان در بیانیه‌ای با اشاره به افزایش حملات احتمالی در کابل و با ادعای جلوگیری از وقوع کشتار غیرنظامیان به ساکنان کابل هشدار داد که غیرنظامیان از مناطق نظامی دوری کنند. به گزارش خبرگزاری فرانسه، این گروه شبه‌نظامی در گذشته چنین هشدار‌‌‌هایی به غیرنظامیان داده بودند که می‌توان به حمله خنثی شده فراه در یکی از شهرهای غربی افغانستان در چند روز گذشته اشاره کرد. سازمان ملل اعلام کرده است که کابل به یکی از مکان‌های مرگبار برای غیرنظامیان تبدیل شده است. طالبان اعلام کرد که این گروه به دنبال حملات بیشتری علیه مراکز اطلاعات و نظامی دشمن بوده و این عملیات به عنوان بخشی از حملات بهاری آنها است.

دادگاه بحرین حکم اعدام ۲ شهروند را تأیید کرد
دادگاه بحرین روز دو‌‌‌شنبه رأی به تأیید حکم اعدام دو شهروند به نام‌های «سید احمد العبار‌» و «حسین مهدی» و نیز حبس ۱۵ ساله ۹ نفر دیگر داد. به گزارش المنار، دادگاه این افراد را به تشکیل یک باند تروریستی و هدف قرار دادن وزارت کشور و ایجاد اخلال در برگزاری بازی‌های دوره‌ای کشورهای حاشیه خلیج‌فارس در بحرین و نیز پرواز هواپیما‌‌‌ها از طریق ارسال بالن‌های بزرگ به مسیر پرواز هواپیما‌‌‌ها متهم کرده است. هفته گذشته نیز شعبه چهارم دادگاه جنایی بحرین با صدور حکمی ۱۱۵ نفر از متهمان گروه موسوم به گردان «ذوالفقار‌» را به سلب تابعیت محکوم کرد. مسئولان امنیتی بحرین نوامبر ۲۰۱۵ شماری از شهروندان این کشور را به اتهام تلاش برای تشکیل یک گروه به نام «گردان ذوالفقار‌» برای اجرای عملیات‌های خرابکارانه بازداشت کرده و آنها را به دادستانی ارجاع دادند.

رضایت امریکایی‌‌‌‌ها از عملکرد اقتصادی ترامپ
نتایج نظرسنجی جدیدی نشان می‌دهد، بیش از دوسوم امریکایی‌‌‌‌ها از عملکرد دونالد ترامپ در ایجاد اقتصادی سالم و شکوفا در ایالات متحده امریکا رضایت دارند. بر اساس نظرسنجی سی‌بی‌اس‌نیوز در حالی که دموکرات‌‌ها و مستقل‌‌‌‌ها معتقدند که اقدامات ترامپ چندان هم تعریف‌آمیز نیست، ‌۳۵ درصد امریکایی‌‌‌‌ها معتقدند سیاست‌های ترامپ «‌سهم بسزایی‌» در رشد اقتصادی دارد. حدود ۳۳ درصد می‌گویند سیاست‌های رئیس‌جمهور امریکا «‌تا‌حدی‌» در اقتصاد اثرگذار است و حدود یک‌سوم از پاسخ‌دهندگان هم معتقدند حضور ترامپ «‌نه‌چندان‌» یا «‌اصلاً‌» نقشی در تقویت اقتصاد امریکا نداشته است. با وجود اعتبار ترامپ در مسئله اقتصادی، اکثریت قریب به اتفاق از کسانی که مورد سؤال قرار گرفتند تأکید دارند که رئیس‌جمهور امریکا عمدتاً به دنبال ثروتمندان بزرگ است. ۸۸درصد از پاسخ‌دهندگان می‌گویند ترامپ عمدتاً با کسب و کارهای بزرگ همراه است و تقریباً ۴۹درصد گفته‌اند که او به دنبال کار و طبقه متوسط است.

نظر شما
جوان آنلاين از انتشار هر گونه پيام حاوي تهمت، افترا، اظهارات غير مرتبط ، فحش، ناسزا و... معذور است
تعداد کارکتر های مجاز ( 200 )
پربازدید ها
پیشنهاد سردبیر
آخرین اخبار