کد خبر: 908052
تاریخ انتشار: ۳۱ ارديبهشت ۱۳۹۷ - ۲۱:۵۵
با وجود گذشت پنج ماه از اعلام تخلف فروش گوشت قرمز لاكچري به قيمت هركيلوگرم ۷۰۰ تا ۹۰۰ هزار تومان، همچنان دستگاه‌هاي نظارتي در اين ارتباط سكوت كرده‌اند!

با وجود گذشت پنج ماه از اعلام تخلف فروش گوشت قرمز لاكچري به قيمت هركيلوگرم ۷۰۰ تا ۹۰۰ هزار تومان، اما دستگاه‌هاي نظارتي در اين ارتباط سكوت كرده‌اند و يك سايت در فضاي مجازي با ادعاي مجوز از سازمان حمايت به كار خود ادامه مي‌دهد.
پاييز سال گذشته بود كه خبري مبني بر فروش گوشت‌هاي لاكچري با قيمت 900 هزار تومان واكنش‌هايي زيادي را برانگيخت، اما با وجود گذشت پنج ماه از اين اتفاق هنوز خبري از برخورد سازمان‌هاي ذيربط با اين كار غيرقانوني مشاهده نمي‌شود.
تنها در يك نمونه در اين سايت، يك دست دل و جگر به قيمت 720 هزار تومان به فروش گذاشته شده يا قيمت يك كيلوگرم گوشت چرخ كرده 720 هزار تومان و يك كيلوگرم گوشت راسته 800 هزار تومان تا 840 هزار تومان است.
دامپزشكي: گوشت لاكچري مجوز دامپزشكي ندارد، تعزيرات برخورد كند
بنابر‌اين گزارش اصغر برايي‌نژاد، مديركل دامپزشكي استان تهران روز گذشته در گفت‌و‌گو با تسنيم اظهار داشت: سازمان دامپزشكي مجوز بهداشتي براي فروش گوشت لاكچري با برند جي‌اند‌جي صادر نكرده‌ است و در‌صورتي‌كه سايت اينترنتي يا هر فروشگاه ديگري ادعايي در اين ارتباط دارد، كذب است. مديركل دامپزشكي استان تهران گفت: هيچ نوع گوشت لاكچري از ما مجوزي نگرفته است و در صورتي كه چنين ادعايي درباره دريافت مجوز بهداشتي دامپزشكي مطرح است ارائه شود تا با آنها برخورد صورت گيرد. وي ياد آور شد كه سازمان تعزيرات حكومتي درباره گرانفروشي و موارد مربوط به قيمت كالاها در سطح شهر نظارت دارد؛ در ماه‌هاي گذشته نيز اين سازمان سؤالاتي را درباره فروش گوشت قرمز به اصطلاح لاكچري از ما داشتند و پيگيري اين موضوع است. بنابراين گزارش به‌رغم اعلام مديركل دامپزشكي استان تهران مبني بر اينكه مجوز عرضه اينترنتي فرآورده‌هاي خام دامي توسط اين اداره كل صادر نشده است، اما كماكان سايت مذكور در حال فعاليت است و فروش گوشت‌هاي لاكچري با قيمت‌هاي نامتعارف ادامه دارد.
وزارت جهاد كشاورزي: گوشت فانتزي نبايد به اين قيمت به فروش برسد، دستگاه‌هاي نظارتي رسيدگي كنند
علي اكبر ملاصالحي، رئيس وقت مركز اصلاح نژاد دام و بهبود توليدات دامي وزارت جهاد‌كشاورزي نيز سال گذشته در اين ارتباط واكنش داده و اعلام كرده بود: توليد و عرضه اين محصول بسيار محدود، براي مصارف خاص و به‌عنوان گوشت فانتزي است كه البته نبايد به اين قيمت عرضه شود. وي تأكيد كرد: دستگاه‌هاي نظارتي مانند سازمان حمايت از مصرف‌كنندگان و توليدكنندگان موظف به بررسي، رسيدگي و نظارت بر اين گونه موارد هستند.
بازرسي اصناف: گوشت لاكچري از سازمان حمايت مجوز داشت!
بنابراين گزارش، حسين دروديان، مسئول بازرسي اتاق اصناف در آذر‌ماه سال گذشته اظهارات قابل توجهي را داشته و اين طور اعلام كرده است: شركت توليد‌كننده اين گوشت با استفاده از نامه‌اي از سوي سازمان حمايت و امضای رئيس اين سازمان اقدام به عرضه اين گوشت كرده است. وي با اشاره به اينكه به دليل وجود نامه از سوي سازمان حمايت ما اجازه ورود به اين موضوع را نداريم، گفته بود: در صورت شكايت مردم از اين شركت، سازمان حمايت ورود كرده و اين مسئله را بررسي خواهد كرد. مسئول بازرسي اتاق اصناف با اشاره به اينكه در نامه مذكور قيمتي براي اين گوشت تعيين نشده اشاره داشت كه طبق توافق انجام شده اين شركت مي‌تواند قيمت اين گوشت خاص را بيشتر از قيمت عرف به فروش برساند كه البته 900 هزار تومان رقم قابل قبولي نيست. همچنين پيگير فروش گوشت لاكچري با قيمت‌هاي كاذب از مسئولان سازمان حمايت از مصرف‌كنندگان و توليدكنندگان شد، اما مسئولان اين سازمان هنوز حاضر به پاسخگويي در اين ارتباط نيستند.

نظر شما
جوان آنلاين از انتشار هر گونه پيام حاوي تهمت، افترا، اظهارات غير مرتبط ، فحش، ناسزا و... معذور است
تعداد کارکتر های مجاز ( 200 )
پربازدید ها
پیشنهاد سردبیر
آخرین اخبار