کد خبر: 908039
تاریخ انتشار: ۳۱ ارديبهشت ۱۳۹۷ - ۲۲:۰۰
مدير اداره بنادر و دريانوردي بندرلنگه از صدور 9 محموله كانتينر يخچالي براي نخستين بار از طريق اين بندر به كشور امارات متحده عربي خبر داد.

قاسم عسكري‌نسب گفت: در قالب اين محموله، با استفاده از 2 فروند شناور لندينگ كرافت، ميزان 200 تن كالاي غيرنفتي شامل ميوه و تره‌بار به بندر دبي در كشور امارات متحده عربي صادر شد.

وي بيان داشت: مهم‌ترين مزيت بندرلنگه، فاصله 67 مايلي آن به بندرهاي دبي و شارجه است كه اين مسير دريايي به عنوان نزديك‌ترين فاصله سواحل جنوبي ايران با بندرهاي اصلي كشور امارات متحده محسوب مي‌شود.

بندرلنگه به عنوان اصلي‌ترين بندر تجاري منطقه‌ غرب هرمزگان علاوه ‌بر ترانزيت كالا، فعاليت‌هاي صادراتي، وارداتي و كاپوتاژ را نيز پشتيباني مي‌‌كند.

موقعيت جغرافيايي و ترابري دريايي بندرلنگه از يك سو، آن را به بهترين پايانه لجستيكي براي جزيره‌هاي ايراني حوزه‌ خليج ‌فارس (سيري، لاوان، كيش، هندرابي، تنب بزرگ و كوچك و ابوموسي) تبديل كرده است.

از سوي ديگر، داشتن حداقل فاصله دريايي با شيخ‌ نشين‌هاي امارات متحده عربي از جمله «دبي و شارجه»، اين بندر را از بُعد كاهش هزينه حمل و كاهش استهلاك شناورها از ديگر بنادر مشابه متمايز كرده است.

شهرستان بندرلنگه در 240 كيلومتري غرب بندرعباس مركز استان هرمزگان واقع است.

نظر شما
جوان آنلاين از انتشار هر گونه پيام حاوي تهمت، افترا، اظهارات غير مرتبط ، فحش، ناسزا و... معذور است
تعداد کارکتر های مجاز ( 200 )
پربازدید ها
پیشنهاد سردبیر
آخرین اخبار