کد خبر: 908037
تاریخ انتشار: ۳۱ ارديبهشت ۱۳۹۷ - ۲۲:۰۰
ساماندهي و برطرف كردن نقاط حادثه‌خيز جاده‌اي گلستان و كاهش تصادفات جاده‌اي بايد در اولويت كار سال97 كميسيون اجرايي مديريت ايمني و حمل و نقل استان باشد.

سيد مناف هاشمي استاندار گلستان با عنوان كردن مطلب فوق گفت: با توجه به اقدامات انجام شده جهت ارتقاء ايمني در محورهاي مواصلاتي استان، ايجاد نظام نامه‌اي قوي و علمي به عنوان دستورالعمل براي اعضاي كميسيون ضروري به نظر ميرسد. تا با عمل كردن ساير اعضاي عضو كميسيون شاهد كاهش تلفات جاده‌اي در سال 97 باشيم.

وي يكي از دغدغه‌هاي مهم استان را ايمني در راه‌ها برشمرد و افزود: سرعت غير مجاز، تجاوز به چپ، سبقت غيرمجاز، عدم رعايت حق تقدم، جزو مهم‌ترين تخلفات صورت پذيرفته در سطح راه‌هاي استان مي‌باشد.

رئيس كميسيون اجرايي مديريت ايمني حمل ونقل استان گلستان با تأكيد بر آموزش و ارتقاء ايمني راه‌هاي استان گفت: حضور مؤثر در مدارس، آموزش موتورسواران، آموزش رانندگان حمل و نقل عمومي و مديران فني، بهره‌گيري از امكانات رسانه‌اي، به روز رساني نقاط حادثه خيز، آشكار‌سازي نقاط حادثه خيز، پيگيري براي ايمن‌سازي و رفع نواقص جاده‌اي و... در دستور كار سال‌جاري اعضاي كميسيون ايمني راه‌هاي استان قرار گيرد.

هاشمي با اشاره به اينكه 48 نقطه پر خطر و حادثه خيز در استان وجود دارد يادآور شد: نقاط حادثه‌ خيز جاده‌اي گلستان در سال 97 ساماندهي شده و كاهش تصادفات جاده‌اي نيز از برنامه‌هاي اولويت‌دار كميسيون اجرايي مديريت ايمني و حمل و نقل استان گلستان مي‌باشد.

وي گلستان را جزو استان‌هاي حادثه خيز كشور برشمرد و افزود: شكل ترافيك عبوري استان نيز به دليل حجم بالاي ترافيك وسايل كشاورزي و موتور سيكلت در فصول مختلف سال با استان‌هاي ديگر متفاوت است.

استاندار گلستان فرهنگ جابه‌جايي بار و مسافر را يكي از دغدغه‌ها و مشكلات رانندگي اين استان بيان كرد و يادآور شد: براي ارتقاي فرهنگ تردد و رانندگي نيازمند اجراي برنامه‌هاي مؤثر از سوي مسئولان ذيربط است.

استاندار گلستان با بيان اينكه حجم ترافيك در محورهاي مواصلاتي استان دو برابر ميانگين كشوري است، خاطرنشان كرد: با هدف كاهش شمار تصادفات اين كميسيون در حال بررسي، تجزيه و تحليل عوامل اصلي تصادف منجر به مرگ در سطح استان است كه با تكميل آن اقدامات لازم در جهت كاهش روند تصادفات با كمك از وزارت متبوع و دستگاه‌هاي متولي استان صورت مي‌گيرد.

نظر شما
جوان آنلاين از انتشار هر گونه پيام حاوي تهمت، افترا، اظهارات غير مرتبط ، فحش، ناسزا و... معذور است
تعداد کارکتر های مجاز ( 200 )
پربازدید ها
پیشنهاد سردبیر
آخرین اخبار