کد خبر: 908035
تاریخ انتشار: ۳۱ ارديبهشت ۱۳۹۷ - ۲۱:۵۰
محققان پژوهشگاه پليمر و پتروشيمي علاوه بر عرضه افزودني‌هايي که موجب افزايش استقامت بتن در برابر شرايط محيطي و باران‌هاي اسيدي مي‌شود، موفق به توليد انبوه سيمان حفاري شدند.

محققان پژوهشگاه پليمر و پتروشيمي علاوه بر عرضه افزودني‌هايي که موجب افزايش استقامت بتن در برابر شرايط محيطي و باران‌هاي اسيدي مي‌شود، موفق به توليد انبوه سيمان حفاري شدند.
دکتر محمدرضا رستمي، مجري طرح با بيان اينکه از چند سال قبل مطالعات ما بر زمينه‌هاي افزودني‌ها در بتن‌هاي پيشرفته متمرکز شده است، گفت: با استفاده از اين افزودني‌ها امکان توليد بتن‌هاي ويژه براي سدها، پل‌ها يا سازه‌هاي مربوط به صنايع نفت، گاز و پتروشيمي که در مواجهه با شرايط خاص هستند، فراهم خواهد شد. وي با بيان اينکه اين افزودني‌ها خواص ويژه‌اي به بتن‌ها مي‌دهد، خاطر نشان کرد: در اين مطالعات به دانش فني افزودني‌هاي پليمري و توليد انبوه آنها دست يافتيم.
رستمي با اشاره به مزاياي افزودني‌هاي بتن توليد شده اظهار کرد: اين افزودني‌ها باعث مي‌شود که بتن‌ها فشرده شود، ضمن آنکه موجب افزايش استحکام بتن‌ نيز خواهد شد.
مجري طرح افزايش چندين برابر مقاومت بتن در برابر ضربه و فشار را از ديگر مزاياي اين افزودني‌ها نام برد و افزود: علاوه بر آن اين افزودني‌ها بتن را در برابر سايش، رطوبت، باران‌هاي اسيدي و آب دريا يا شرايط محيطي که موجب تخريب بتن مي‌شود، مانند گرما، سرما و يخ‌زدگي مقاوم مي‌کند.
اين محقق با بيان اينکه اين افزودني‌ها هم در درون بتن به کار برده مي‌شود و هم به صورت لايه‌نشاني بر روي بتن‌ها قابل استفاده است، تأکيد کرد: در هر نوع استفاده، اين افزودني‌ها قادر به افزايش مقاومت بتن هستند.
رستمي با تأکيد بر اينکه افزودني‌هايي که براي داخل يا براي لايه‌نشاني توليد شده، داراي فرمولاسيون‌هاي متفاوتي است، يادآور شد: افزودني‌هاي داخل بتن علاوه بر آنکه در استقامت بتن اثرگذار است، در استراکچر، هيدراسيون و استحکام سيمان نيز اثرگذار است.
اين عضو هيئت علمي گروه پليمريزاسيون پژوهشگاه پليمر و پتروشيمي سيمان حفاري براي استفاده در حفاري چاه‌هاي نفت و گاز را از ديگر دستاوردهاي اين مطالعات عنوان کرد و گفت: در حالت معمول براي حفر زمين با موادي چون گل، خاک و سنگ مواجه مي‌شويم و زماني که مته حفاري بخواهد به لايه‌هاي پاييني برسد، نياز به سيالي است تا مته بتواند به بخش‌هاي پاييني برسد.
مجري طرح با بيان اينکه اين محصول به تأييد آزمايشگاه جامع پژوهشگاه صنعت نفت رسيده است، اظهار کرد: اين افزودني‌ها وارداتي هستند و ما در اين طرح تلاش کرديم اين محصولات جايگزين نمونه‌ خارجي شوند.

نظر شما
جوان آنلاين از انتشار هر گونه پيام حاوي تهمت، افترا، اظهارات غير مرتبط ، فحش، ناسزا و... معذور است
تعداد کارکتر های مجاز ( 200 )
پربازدید ها
پیشنهاد سردبیر