کد خبر: 907641
تاریخ انتشار: ۳۱ ارديبهشت ۱۳۹۷ - ۱۴:۱۹
جانشین سپاه صاحب‌الزمان ( عج)اصفهان :
سوم خرداد همه مردم در آزادسازی خرمشهر نقش موثری داشتند و آزادسازی خرمشهر و پیروزی در جنگ تحمیلی چیزی نبود جز توجه به ظرفیت های داخلی، باور داشتن به جوانان، ایمان و ایثارگری شهدا، جانبازان، ایثارگران و هوشیاری امام خمینی(ره) که به توان داخلی ایمان داشتند.

به گزارش خبرنگار جوان آنلاین از اصفهان،جانشین سپاه صاحب‌الزمان (عج) بمناسبت یاد وخاطره عملیات بزرگ بیت المقدس، وعملیاتی تاثیرگذار مردان ایران اسلامی در دفاع مقدس ،اظهار کرد: این ایام مصادف شده با عملیات بزرگ بیت المقدس، عملیاتی تاثیرگذار و بسیار مهمی که با تلاش و رشادت های غیور همراه شد و حاصل ازخود گذشتگی جوانان دیروز این مرز و و بوم فتح خرمشهر بودوامروزجوانان در حوزه جنگ نرم والمپیادها وکسب افتخار برای سرزمینشان از پای ننشسته اند و همواره در صحنه هستند .

سردار مجتبی فداگفت : ۴۰ روز پس از عملیات موفقیت آمیز فتح المبین که منجر به اسارت ۱۵ هزار نیروی بعث عراق شد و بیش از ۲۰ هزار نفر تلفات به ارتش صدام وارد کرد عملیات بیت المقدس با تمام محدودیت ها و مشکلات که حتی سیم خاردار هم به ایران فروخته نمی شد با رمز «یا علی ابن ابی‌طالب» آغاز شد.

وی تصریح کرد: انجام عملیات بیت‌المقدس در چهار مرحله برنامه‌ریزی شده بود که البته اجرای این عملیات از چهار طرف با چهار مانع عظیم مواجه بود از طرف شمال رودخانه کرخه، از جنوب رودخانه اروند، از شرق رود کارون و از غرب به هورالهویزه و شط العرب منتهی می‌شد، منطقه‌ای که برای هر دو طرف سرزمینی بسیار استراتژیک و با ارزش بود.

جانشین سپاه صاحب‌الزمان اصفهان ابراز نمود: عبور از رودخانه کارون با آن حجم و وسعت آب، کمبود تجهیزات، رسیدن به جاده اهواز_خرمشهر بدون اینکه خاکریزی وجود داشته باشد و تنها جان پناه و سنگر شانه جاده بود و در نهایت محاصر خرمشهر و فتح آن هر یک مسئله ای است که به سادگی نمی توان از کنار آن عبور کرد.

سردارفدا اضافه کرد: شرایط در عملیات الی بیت المقدس به قدر سخت و دشوار بود که حاج احمد متوسلیان با پای شکسته و سوار بر موتور به سردار شهید حسین قجه ای سر زد و حسین قجه ای نیز به قدر گلوله آرپی‌جی شلیک کرده بود که از هر دو گوش این شهید والا مقام خون جاری بود.

وی عنوان کرد: گردان سلمان و رزمندگاه لشگر امام حسین(ع) در مرحله دوم به حدی در برابر فشار دشمن مقاومت کرده بودند که برخی قصد داشتند عملیات را متوقف کنند، اما ایثار، فداکاری و از خودگذشتگی شهدای ما همچون قجه ای، باغبان، طاهری، خلیلی، شاهمرادی و دیگر شهدای والا مقام سبب شد خرمشهر به محاصره نیروهای خودی درآید و پس از محاصره خرمشهر پاتک های دشمن آغاز شد.

جانشین سپاه صاحب‌الزمان اصفهان خاطرنشان کرد: ارتش عراق پاتک های متعدد و بزرگی را برای پس زدن نیروهای ایرانی آغاز کرد، اما با وجود گستردگی این پاتک نیروهای ایرانی توانستند در مقابل آنها مقاومت کنند و سرانجام در سوم خرداد ۱۳۶۱ نیروهای ایرانی خرمشهر را که در روزهای ابتدای جنگ به اشغال ارتش عراق درآمده بود را آزاد کردند.

وی یاد آور شد: وقتی خرمشهر توسط نیروهای ایرانی بازپس گرفته شد بیش از ۲۰ هزار نیروی عراقی به اسارت نیروهای ایرانی درآمدند و به قدری از نظر کمبود تجهیزات با مشکل مواجه بودیم که برای انتقال اسرای عراقی با کمبود خودرو و تجهیزات مواجه شدیم.

فدا اذعان داشت : خداوند متعال چنان وحشتی در دل نیروهای صدام انداخته بود که وقتی جمع کثیری از آنها را در یک کمپرسی گذاشته بودند و یک بچه بسیجی کم سن و سال را به عنوان نگهبان قرار داده بودند و بالای کامیون نشسته بود وقتی در دست اندازی افتاد نیروهای عراقی آن را بلند کرده و در جای خود قرار دادند و جرات گرفتن اسلحه آن را نداشتند.

وی افزود: سوم خرداد نیز مردم در آزادسازی خرمشهر نقش موثر و مشارکت داشتند و آزادسازی خرمشهر و پیروزی در جنگ تحمیلی چیزی نبود جز توجه به ظرفیت های داخلی، باور داشتن به جوانان، ایمان و ایثارگری شهدا، جانبازان و ایثارگران و هوشیاری امام خمینی(ره) که به توان داخلی ایمان داشتند و همواره به تهدیدات بیرونی دشمن بی توجه بودند و باعث شد به پیروزی های شگفت آور دست پیدا کنیم.

جانشین سپاه صاحب‌الزمان اصفهان تصریح کرد: امروز شاهد هستیم در مراکز و آکادمی های نظامی خارج از ایران عملیات های مختلف رزمندگان اسلام مورد تجزیه و تحلیل قرار می گیرند و از تجربیات آنها استفاده می کنند.

وی تاکید کرد: کسانی که در صحنه حاضر به ایستادگی نشدند و کسانی که در دامن آمریکا غلطیدند و خودشان را وابسته به آنها نشان دادند، کشورهایی که در دوران دفاع مقدس از آمریکا حمایت کردند و تجهیزات و دلار و ... در اختیار صدام قرار دادند امروز مورد بالاترین اهانت ها قرار گرفته اند.

فدا عنوان کرد: جایی که به کشورهای حاشیه خلیج فارس و عربی به عنوان حیوانات شیرده یاد می کنند، زمانی که آنها قابل دوشیدن نباشند آنها را ذبح خواهند کرد و آیا توهین بالاتر این وجود دارد.

وی خاطرنشان کرد: ایران اسلامی به برکت شهدا و خانواده شهدا ایستادگی، مقاومت، صبر و از جان گذشتگی مردم به جایی رسیده که قدرت عمل در منطقه را به دست جمهوری اسلامی سپرده اند و حرف اول و آخر را ایران می زند.

 

 

نظر شما
جوان آنلاين از انتشار هر گونه پيام حاوي تهمت، افترا، اظهارات غير مرتبط ، فحش، ناسزا و... معذور است
تعداد کارکتر های مجاز ( 200 )
پربازدید ها
پیشنهاد سردبیر
آخرین اخبار