کد خبر: 907636
تاریخ انتشار: ۳۱ ارديبهشت ۱۳۹۷ - ۱۴:۲۱
مدیرعامل گروه فولاد مبارکه :
مدیرعامل فولاد مبارکه ادامه داد: در بخش فروش، حدود ۱۰۰۰ کارخانه جزو مشتریان مستقیم فولاد مبارکه هستند و به طور غیرمستقیم نیز حدود ۳۰۰۰ کارخانه گروه بعدی مشتریان و مصرف کنندگان محصولات فولاد مبارکه را تشکیل می دهند.

به گزارش خبرنگار جوان آنلاین از اصفهان، مدیرعامل گروه فولاد مبارکه ضمن ارائۀ گزارشی از عملکرد و برنامه های این شرکت و با بیان اینکه ظرفیت فعلی فولاد مبارکه از ۱۰میلیون تن عبور کرده است اظهار داشت: در حال حاضر در گروه فولاد مبارکه فولاد مبارکه، مجتمع فولاد سبا و فولاد هرمزگان ظرفیت تولید فولاد خام ۱۰میلیون و ۳۰۰هزار تن است.

دکتر بهرام سبحانی گفت: فولاد مبارکه همچنان بزرگترین تولیدکنندۀ ورقهای فولادی در خاورمیانه و شمال آفریقاست و سهم ۲۲درصدی در منطقۀ منا دارد. این در حالی است که گروه فولاد مبارکه با تولید ۱۲میلیون تن آهن اسفنجی بزرگترین تولیدکنندۀ آهن اسفنجی در جهان است.

وی اذعان نمود : فولاد مبارکه با ۷۵۰۰میلیارد تومان سرمایۀ ثبت شده بزرگترین شرکت بورسی است و ارزش واقعی داراییهای شرکت حدود ۴۰هزار میلیارد تومان است.

سبحانی افزود: در زنجیرۀ تأمین گستردۀ فولاد مبارکه حدود ۲۸۰۰ تأمین کننده و شرکت خدماتی، ازجمله شرکتهای حقیقی و حقوقی، تأمین کنندگان و سازندگان قطعات یدکی و مصرفی و همچنین تولیدکنندگان فرآورده های نسوز هستند که با حمایت از تولید داخل و توانمند کردن همین شرکتها در داخل کشور، اکنون عمده نیاز فولاد مبارکه از داخل کشور تأمین می شود.

مدیرعامل فولاد مبارکه ادامه داد: در بخش فروش، حدود ۱۰۰۰ کارخانه جزو مشتریان مستقیم فولاد مبارکه هستند و به طور غیرمستقیم نیز حدود ۳۰۰۰ کارخانه گروه بعدی مشتریان و مصرف کنندگان محصولات فولاد مبارکه را تشکیل می دهند.

وی از شرکت فولاد هرمزگان، فولادسنگ، مجتمع صنایع معدنی سنگان خراسان، فولادسفید دشت و ورق خودرو چهارمحال و بختیاری، فولاد امیرکبیر کاشان به عنوان شرکتهایی که فولاد مبارکه سهامدار عمدۀ آنهاست یاد کرد.

وی خاطرنشان کرد: شرکت فولاد مبارکه در ارزیابی ۱۰۰ شرکت برتر در سال ۱۳۹۶ در گروه فلزات اساسی توانست عنوان نخست را کسب کند.

دکتر سبحانی با تأکید بر اینکه فولاد مبارکه از معدود مجموعه هایی است که زنجیرۀ تولید در آن کامل است، گفت: در حال حاضر در فولاد مبارکه سنگ آهن استخراجی از معادن به کارخانه منتقل می شود و در چرخۀ تولید این شرکت به انواع محصولات فولادی تبدیل میگردد. این در حالی است که با راه اندازی کارخانۀ کنسانترۀ سنگان خراسان، حلقۀ معدن نیز به این مجموعه اضافه و زنجیرۀ تولید در فولاد مبارکه به طور کامل از سنگ خام معدن تا انواع محصول کامل می شود.

وی با بیان اینکه در زنجیرۀ تولید فولاد مبارکه ظرفیت تولید ۱۲میلیون تن گندله و به همین میزان آهن اسفنجی وجود دارد افزود: خطوط تولید شمش، خطوط نورد گرم و سرد و کارخانه های تولید ورق گالوانیزه، رنگی و قلع اندود حلقه های ارزشمند دیگر این زنجیره هستند.

دکتر سبحانی ابراز نمود: در حال حاضر ۱۱هزار و ۸۰۰ نفر در شرکت فولاد مبارکه و ۱۶۵۰ نفر در مجتمع فولاد سبا ، ۲۶۰۰ نفر در فولاد هرمزگان ، حدود ۷۰۰۰ نفر در شرکتهای خدماتی و حدود ۶۰۰ نفر در گندله سازی سنگان مشغول به کار هستند افزود: درمجموع به طور مستقیم و غیرمستقیم فولاد مبارکه حدود ۳۵۰هزار فرصت شغلی ایجاد کرده است.

مدیرعامل گروه فولاد مبارکه صنایع لوله و پروفیل، نوردکاران و صنایع تکمیلی، سیستم حمل ونقل ازجمله سازندگان واگن و لوکوموتیو و سایر تولیدکنندگان این بخش، خرده فروشان و شبکه های توزیع در استانها، سازندگان سازه های فلزی و انتقال سیالات و تولیدکنندگان لوازم خانگی را به عنوان عمده ترین مشتریان فولاد مبارکه معرفی کرد.

وی با تأکید بر اینکه فولاد مبارکه در سالهای اخیر، علاوه بر افزایش تولید، توسعۀ محصول نیز داشته است، افزود: تولید ورقهای آجدار در مجتمع فولاد سبا که هم نیاز بازار داخل را تأمین کرده و هم بخشی از آن صادر شده است و تولید فولادهای با استاندارد API که تا یک سال قبل وارداتی بودند، ازجمله دستاوردهای دیگر این مجموعه است. ضمن اینکه فولاد مبارکه با همکاری سایر شرکتهای داخلی، مبادرت به تولید ورق با عرض بالا برای صنایع نفت و گاز نموده است. علاوه بر این موارد تولید ورق مخصوص بدنۀ بیرونی خودرو موردنیاز خودروسازی های سایپا و ایران خودرو از دیگر دستاوردهای این شرکت به شمار می آید.

دکتر سبحانی خاطرنشان کرد: برنامه ریزی سند توسعۀ فولاد مبارکه به گونه‌ای است که پابه پای توسعۀ فولاد کشور و به موازات حرکت به سمت تولید ۵۵میلیون تن فولاد، این شرکت نیز همچنان سهم خود را حفظ کند؛ به گونه‌ای که در سال ۱۳۹۶ ظرفیت ۱۰میلیون و ۳۰۰هزار تن ایجاد شد. برنامۀ سال ۱۳۹۸ نیز با توسعۀ فولاد هرمزگان و نیز با اضافه شدن فولادسازی سفیددشت چهارمحال و بختیاری ظرفیت تولید ۸/۱۲ میلیون تن پیش بینی شده است. این برنامه ها در سند توسعۀ شرکت تا سال ۱۴۰۴ در قالب طرح‌های مدنظر ادامه خواهد یافت.

وی افتتاح گندله سازی ۵ میلیون تنی سنگان، به بهره برداری رسیدن افزایش ظرفیت مجتمع فولاد سبا از ۷۰۰ هزار تن به یک میلیون و ۶۰۰ هزار تن، اتصال راه آهن مجتمع فولاد سبا به شبکۀ ریلی کشور و بهره برداری از «ایستگاه ریز» در زرین شهر را از مهمترین طرحهای توسعۀ به بار نشسته در گروه فولاد مبارکه دانست.

وی با اشاره به بحران آب در کشور گفت: از بدو راه اندازی فولاد مبارکه تاکنون اقدامات بسیار ارزشمندی برای صرفه جویی و استفادۀ بهینه از منابع آبی صورت گرفته است که نتیجۀ آن کاهش ۷۵درصدی مصرف ویژۀ آب در فولاد مبارکه بوده است.

مدیرعامل گروه فولاد مبارکه از سرمایه گذاری فولاد مبارکه در طرح جمع آوری پسابهای شهـــــری شهرستـــانهای لنجـــــان و مبارکـــه و تصفیه و استفاده از آنها در سیکل تولید شرکت به عنوان یکی دیگر از طرحهای فولاد مبارکه برای تأمین آب موردنیاز خود یاد کرد و گفت: با اجرای این پروژه که حدود یک سوم آب موردنیاز شرکت را تأمین خواهد کرد، گام مؤثری برای جلوگیری از آلوده شدن منابع آب زیرزمینی و آبهای سطحی منطقه برداشته شد.

وی گفت: پیشرفت ۵/۶۶درصدی طرح تولید کنسانترۀ سنگان، طرح فولادسازی فولاد سفیددشت با ۶۵درصد پیشرفت، نیروگاه ۲۵ مگاواتی با ۸۳درصد پیشرفت، شبکه‌های جمع آوری و تصفیۀ فاضلابهای شهرهای همجوار با ۸۵درصد پیشرفت، تکمیل عملیات احداث کارخانۀ تولید الکترودهای گرافیتی، نورد گرم شماره ۲ و همچنین توسعۀ فولاد هرمزگان از ۵/۱ به ۳ میلیون تن از مهمترین این طرح ها هستند.

مدیرعامل فولاد مبارکه برنامۀ فروش محصول فولاد مبارکه در سال ۱۳۹۷ را عرضۀ ۵میلیون و ۸۰۰هزار تن محصول به بازار داخل اعلام کرد و گفت: این میزان عرضه ۷۶درصد کل محصول فولاد مبارکه است و در همین سال ۲۴درصد محصولات یعنی یک میلیون و ۸۰۰هزار تن نیز به بازارهای صادراتی اختصاص داده شده است .

وی در پایان بیان نمود : در نقشۀ استراتژیک فولاد مبارکه، توانمندسازی نیروی انسانی و فرایندهای داخلی، مسئولیتهای اجتماعی شرکت، نوآوری و فناوری، مدیریت توسعه، مدیریت مشتری و رضایتمندی آن، مدیریت بازار و همچنین تعالی عملیات و تأمین پایدار از محورهایی هستند .

   

 

نظر شما
جوان آنلاين از انتشار هر گونه پيام حاوي تهمت، افترا، اظهارات غير مرتبط ، فحش، ناسزا و... معذور است
تعداد کارکتر های مجاز ( 200 )
پربازدید ها
پیشنهاد سردبیر
آخرین اخبار