کد خبر: 907622
تاریخ انتشار: ۳۱ ارديبهشت ۱۳۹۷ - ۱۴:۲۶
رئیس سازمان بسیج سازندگی آذربایجان‌شرقی عنوان کرد
رئیس سازمان بسیج سازندگی آذربایجان‌شرقی گفت: 11گروه حهادی شامل 160 نفر از جهادگران با سازماندهی بسیج سازندگی آذربایجان‌شرقی در مناطق زلزله‌زده کرمانشاه حضور داشته و فعالیت کردند.

حعفر رزمی  در خصوص فعالیت‌های انجام شده در مناطق زلزله‌زده غرب کشور اظهار کرد: در اولین ساعات بعد از وقوع زلزله در مناطق غرب کشور، هماهنگی لازم انجام شد و جهادگران آذربایجان‌شرقی در روز دوم در منطقه مستقر شدند.

وی افزود: بعد از بلوک‌بندی روستاها در مناطق زلزله‌زده، 13 روستا به جهادگران آذربایجان‌شرقی محول شد که این روستاها در دورترین نقاط کرمانشاه بودند، این روستاها آنقدر دور بودند که خود اهالی روستاها نیز فکر نمی‌کردند کسی بتواند آنها را پیدا کرده و جویای احوال آنان باشد.

رزمی خاطرنشان کرد: این روستا 700 خانوار داشت و 2 هزار و 700 نفر نیز در آنها ساکن بودند و جهادگران بسیج سازندگی هر اندازه که در توان داشتند برای آنها انجام می‌داده و سعی می‌کردند حتی کوچک‌ترین نیازهای آنان را برطرف کنند.

رئیس سازمان بسیج سازندگی آذربایجان‌شرقی در مورد کمک‌های مردمی ارسال شده از استان آذربایجان‌شرقی به مناطق زلزله‌زده، گفت: طی این مدت 137 کامیون و تریلی یک‌هزار و 600 تن کمک‌های مردمی آذربایجان‌شرقی را به مناطق زلزله‌زده منتقل کرده‌اند.

رزمی تصریح کرد: همچنین 100 کانکس با استفاده از ظرفیت خیران تهیه شد، 26 حمام و 24 دستشویی و 206 سکو در روستاهای تحت پوشش احداث شد و کار شد.

وی با اشاره به حضور جهادگران تیم پزشکی نیز یادآور شد: در این مدت تیم پزشکی و پرستاری در منطقه حضور داشتند، پزشکان متخصص کودکان،زنان، زایمان و سایر پزشکان در بحث خدمت‌رسانی حضور فعالی داشته‌اند.

رئیس سازمان بسیج سازندگی آذربایجان‌شرقی در بخش دیگری از صحبت‌های خود با اشاره به تعداد گروه‌های جهادی سازمان یافته در استان  بیان داشت: تاکنون 350 گروه جهادی سازمان یافته و شناسنامه‌دار وجود دارد و در سال 97 نیز 160 گروه جهادی در سایر اقشار مردم و نقاط مختلف سازماندهی و شناسنامه‌دار می‌شود.

وی ادامه داد: درصدد هستیم برای سال 97 گروه‌های جهادی خواهران را نیز سازماندهی کنیم و براساس محورهای تعریف شده، تا در حوزه‌های پزشکی، روان‌شناسی، فرهنگی و دینی به ارائه خدمات بپردازند.

رئیس سازمان بسیج سازندگی آذربایجان‌شرقی در ادامه نگاه تربیتی به اردوهای جهادی را مهم‌ترین ویژگی آن عنوان کرد و افزود: نگاه ما به اردوهای جهادی نگاه تربیتی است و ما با شعار "می‌سازیم تا ساخته شویم"، حرکت می‌کنیم.

نظر شما
جوان آنلاين از انتشار هر گونه پيام حاوي تهمت، افترا، اظهارات غير مرتبط ، فحش، ناسزا و... معذور است
تعداد کارکتر های مجاز ( 200 )
پربازدید ها
پیشنهاد سردبیر