کد خبر: 907619
تاریخ انتشار: ۳۱ ارديبهشت ۱۳۹۷ - ۱۴:۲۸
در روز جهانی موزه اتفاق افتاد
رئیس امور موزه‌های استان آذربایجان‌شرقی از بازدید ۱۹ هزار و ۳۳۰ نفر در روز جهانی موزه، جمعه ۲۸ اردیبهشت از اماکن و محوطه‌‌های تاریخی استان خبر داد.

مهدی بزازدستفروش  در گفت‌وگو با خبرنگاران اظهار داشت: همزمان با روز جهانی موزه (۱۸ می) مصادف با ۲۸ اردیبهشت و آغاز هفته میراث فرهنگی بازدید از موزه‌ها با استقبال چشمگیر مردم و گردشگران داخلی و خارجی مواجه شد.

وی افزود: روز ۲۸ اردیبهشت همزمان با روز جهانی موزه‌ها، ۱۹ هزار و ۳۳۰ نفر از موزه‌ها و محوطه‌های تاریخی تحت نظارت اداره‌کل بازدید کردند که نسبت به مدت مشابه سال گذشته، ۵۳ درصد رشد داشته است.

بزاز تصریح کرد: موزه آذربایجان با آمار بازدید بالغ بر ۵ هزار و ۱۵۰ نفر، مسجد کبود با ۵ هزار و ۱۰۰ نفر، موزه قاجار با ۲ هزار و ۵۰۰ نفر و موزه مشروطه با ۲ هزار و ۳۰۰ نفر به ترتیب بیشترین آمار بازدید در استان را به خود اختصاص دادند.

رئیس امور موزه‌های استان گفت: امروزه وجود موزه‌ها و محوطه‌های تاریخی در هر شهر، نماد و مظهر رشد و کمال فرهنگی مردم آن شهر محسوب می‌شوند و نقش بسیار مهمی در معرفی تجارب فکری، فرهنگی و هنری، القا و انتقال احساس، بینش، اندیشه ایرانی و هویت ملی دارند.

همزمان با روز جهانی موزه‌ها و هفته میراث فرهنگی در چهار موزه تبریز و موزه ایلخانی، برنامه‌های متنوعی تدارک دیده شده است. 

بر اساس برنامه‌ریزی انجام یافته نمایشگاه آب در فرهنگ و تمدن ایران و نشست علمی بررسی حفاظت و مرمت آثار سایت موزه عصر آهن در موزه آذربایجان برگزار خواهد شد.

نمایشگاه عروسک‌های خیمه شب‌بازی و آثار استاد ابوالحسن خان اقبال‌آذر در "موزه قاجار"، نمایشگاه تلگراف‌های شهید ثقةالاسلام تبریزی از رهبران نهضت مشروطه در "موزه مشروطه"، نمایشگاه چهل آینه ( تصاویر آثار خوشنویسان ادوار مختلف با مضمون سوره حمد) در "موزه قرآن و کتابت" تبریز و نمایشگاه مشروطه مراغه ( اسناد و تصاویر مربوطه به مراغه در دوران  مشروطه ) در "موزه ایلخانی"  مراغه، برپا خواهد شد.

نظر شما
جوان آنلاين از انتشار هر گونه پيام حاوي تهمت، افترا، اظهارات غير مرتبط ، فحش، ناسزا و... معذور است
تعداد کارکتر های مجاز ( 200 )
پربازدید ها
پیشنهاد سردبیر