کد خبر: 907377
تاریخ انتشار: ۳۱ ارديبهشت ۱۳۹۷ - ۱۴:۳۴
از سوی حاجی زاده تشریح شد:
مدیرکل ارتباطات و امور بین‌الملل شهرداری کلانشهر تبریز، با اشاره به نقش این مجموعه در معرفی رویداد تبریز 2018 اظهار داشت: با توجه به غفلت از قابلیتهای بالای تبریز در حوزه گردشگری طی سالیان گذشته، اداره کل ارتباطات و امور بین الملل شهرداری تبریز تمام توان خود را برای معرفی تبریز 2018 در داخل و خارج از کشور بسیج کرد.

مهندس سعید حاجی زاده با حضور در برنامه تلویزیونی تبریزیم به مناسب روز ارتباطات و روابط عمومی، گفت: به جهت نامگذاری تبریز به عنوان پایتخت گردشگری کشورهای اسلامی اداره کل ارتباطات و امور بین‌الملل در دو شاخه اطلاع رسانی و حوزه امور بین‌الملل بر این مبحث متمرکز شد.

حاجی زاده خاطرنشان کرد: در شورای چهارم هم در کمیسیونهای مختلف صحبت شده و مهمترین نقیصه مورد بحث این بود که نتوانسته‌ایم پتانسیل‌ها و ظرفیتهای تبریز را مطرح و معرفی کنیم.

وی افزود: تبریز ۲۰۱۸ بهانه‌ای شد تا به طور مضاعف به این امر پرداخت شده و برای رفع این نقیصه تلاش کنیم.

مدیرکل ارتباطات و امور بین‌الملل شهرداری کلانشهر تبریز، با بیان اینکه در حوزه امور بین الملل تلاش شد که با کشورهای همسایه و ۹ شهر خواهرخوانده ارتباط منسجم برقرار شود، اذعان داشت: سعی می کنیم با برگزاری هفته های فرهنگی و یا روز تبریز در این شهر یا شهرهای مقصد ظرفیتهای گردشگری کهن‌شهر تبریز معرفی شود.

وی ادامه داد: سفرای کشورهای مختلف در ۴ ماه گذشته مثل اتریش و نروژ در تبریز حضور یافتند و غیر از مبحث تبریز ۲۰۱۸ مسائل مختلف روابط مشترک و انعقاد پروتکل‌های خواهرخواندگی بطور جدی بحث شد.

مهندس حاجی زاده گفت: به غیر از این شهرها ۱۰ پیشنهاد جدید عقد قرارداد خواهرخواندگی داریم، که برای معرفی پتانسیلها و ظرفیتهای گردشگری این شهر در خارج از کشور کمک خواهد کرد.

وی با اشاره به اینکه در بحث داخلی نیز مبحث تبلیغات به دو محور تقسیم می‌شود، گفت: عمده محور بحث تبریز ۲۰۱۸ بود که در بدو قبول این مسئولیت در اواخر دی ماه ۹۶ در این بحث متمرکز شدیم تا به بهانه های مختلف تبریز را معرفی کنیم.

سعید حاجی‌زاده تصریح کرد: علاوه بر اینکه بحث تبلیغات محیطی و فضاسازی غیر از تبریز در دیگر شهرها برای اولین بار انجام شده، بیلیوردهای مختص تبریز ۲۰۱۸ در برخی کلانشهرها مثل تهران، اصفهان، شیراز، اهواز، مشهد، همدان، بندرعباس اکران شد، که در نتیجه اینها شاهد حضور حجم بالایی از گردشگران بهاری در ایام نوروز در تبریز بودیم.

وی یادآوری کرد: همچنین سعی کردیم از ظرفیت رسانه ها نیز استفاده کنیم تا جایی که طی ۴ ماه گذشته شبکه‌های سراسری یک، سه، چهار، شما و خبر و... در قالب برنامه‌های مختلف به معرفی تبریز پرداخته‌اند، بخصوص در شبکه چهار تا بهمن و اسفند ۹۶ در بخش خبری ساعت ۲۰ روزهای جمعه هر هفته ۵ دقیقه به معرفی جاذبه ها و پتانسیلهای تبریز ۲۰۱۸ پرداخت می‌شد و در نهایت توانستیم در این مدت کوتاه ۱۲۰ دقیقه برنامه برای معرفی تبریز ارائه کنیم.

حاجی‌زاده خاطرنشان کرد: در شبکه های برون مرزی وضعیت باز هم‌بهتر از این بود و بالغ بر ۳۵۰ دقیقه برنامه توسط شبکه‌های العام، پرس تی‌وی press Tv ، المنار، الفرات و... پخش شد.

مدیرکل ارتباطات و امور بین‌الملل شهرداری کلانشهر تبریز، با بیان اینکه تمام این تلاشها دست به دست هم دادند تا در ایام نوروز نزدیک به 40 درصد افزایش گردشگر داشته باشیم، گفت: حدود ۸۵ درصد نیز افزایش مسافر و تکمیل ظرفیت هتل ها در تبریز بود.

سعید حاجی‌زاده تاکید کرد: برای دور دوم برنامه هایی اجرا کردیم، برای سه ماهه ایام تابستان که این روند را ادامه دهیم چراکه مهمانان تابستانی تبریز بالاتر از این آمار خواهد بود.

وی در بخش دیگری از سخنان خود با اشاره به اقدامات انجام شده برای توسعه فعالیت های حوزه رسانه ای شهرداری گفت: برای دریافت مجوز رسانه مکتوب شهرداری تبریز اقدام کرده‌ایم و برای راه اندازی روزنامه سراسری در تبریز و با تصویب شورای شهر تبریز مقدمات لازم را فراهم می کنیم.

نظر شما
جوان آنلاين از انتشار هر گونه پيام حاوي تهمت، افترا، اظهارات غير مرتبط ، فحش، ناسزا و... معذور است
تعداد کارکتر های مجاز ( 200 )
پربازدید ها
پیشنهاد سردبیر