کد خبر: 907371
تاریخ انتشار: ۳۱ ارديبهشت ۱۳۹۷ - ۱۴:۳۸
رئیس دانشگاه آزاد اسلامی آذربایجان‌شرقی:
رئیس دانشگاه آزاد اسلامی آذربایجان‌شرقی با تاکید به اینکه هیچ‌کسی در دانشگاه آزاد سهامدار نیست و تمام املاک و منابع دانشگاه به خود مردم تعلق دارد، گفت: در اساسنامه دانشگاه نیز آمده است که در صورت منحل شدن و ادغام، تمام منابع در اختیار دولت قرار خواهد گرفت.

عزیز جوانپور در سخنرانی پیش از خطبه‌های نماز عبادی و سیاسی جمعه در مصلای اعظم امام خمینی(ره) اظهار کرد: ۳۶ سال از تشکیل دانشگاه آزاد گذشته است و این مرکز علمی براساس نیاز روز جامعه، در ۳۱ اردیبهشت‌ماه سال ۶۱ ایجاد شد. 

وی افزود: برخی‌ معتقد بودند که انقلاب اسلامی یک انقلاب دینی و فرهنگی بوده و توجهی به علم نخواهد داشت در حالیکه دانشگاه آزاد اسلامی با فرمان امام راحل(ره) تاسیس شد و حتی ایشان آن زمان یک میلیون تومان برای احداث کمک کردند. 

رتبه ۱۱۱ دانشگاه آزاد اسلامی بین دانشگاه‌های دنیا /۳۰۰ هزار فارغ‌التحصیل از دانشگاه آزاد تبریز

رئیس دانشگاه آزاد اسلامی تبریز با بیان اینکه دانشگاه آزاد اولین دانشگاه در تولید علم است و در کل دنیا جزو ۱۱۱ دانشگاه قرار دارد، افزود: این دانشگاه توانسته خدمات زیادی ارائه کند به طوریکه تا به امروز ۵ میلیون نفر فارغ‌التحصیل داشته است. 

وی ادامه داد: در حال حاضر یک‌میلیون و ۸۰۰ هزار دانشجو در این دانشگاه‌ها در حال تحصیل بوده و همگی به برکت انقلاب اسلامی در حال علم‌آموزی هستند.

رئیس دانشگاه آزاد اسلامی تبریز تصریح کرد: دانشگاه آزاد اسلامی تبریز در ابتدا کار خود را با ۱۵۰ دانشجو آغاز کرد و در حال حاضر ۴۹ مرکز آموزشی و فنی داشته و ۳۰۰ هزار نفر دانشجو در استان فارغ‌التحصیل این دانشگاه هستند.

وی با اشاره به اینکه دانشگاه آزاد اسلامی تبریز جزو چهار واحد برتر دانشگاه آزاد کشور است، اذعان کرد: دانشگاه آزاد اسلامی در حوزه مدارس نیز فعالیت کرده به طوریکه یک‌هزار مدرسه زیرنظر دانشگاه در سطح کشور وجود دارد و در استان آذربایجان‌شرقی نیز 2 هزار و ۵۰۰ دانش‌آموز در این مدارس در حال تدریس هستند.

35 درصد دانشجویان آذربایجان‌شرقی در دانشگاه آزاد تحصیل می‌کنند

جوانپور خاطرنشان کرد: بیش از ۳۵ درصد دانشجویان استان در دانشگاه آزاد در حال تحصیل هستند به طوریکه ۵۰ درصد تحصیلات تکمیلی بر عهده دانشگاه آزاد است. 

وی با تاکید به اینکه نظام جمهوری اسلامی با ایجاد دانشگاه آزاد کاری کرد تا جلوی خروج ارز از کشور گرفته شود و امکان تحصیل را برای همه فراهم ساخت،گفت: در حال حاضر دانشگاه آزاد اسلامی تبریز دارای رشته‌های پزشکی و دندانپزشکی بوده و دو بیمارستان زکریا و امام سجاد(ع) در حال بازسازی و راه‌اندازی هستندکه با راه‌اندازی این بیمارستان ،۱۲۴ تخت به ظرفیت بیمارستان‌های استان افزوده می‌شود.

رئیس دانشگاه آزاد اسلامی تبریز خاطرنشان ساخت: مرکز دندانپزشکی زیر نظر این دانشگاه راه‌اندازی شده است و کلینیک‌های مربوط به آن نیز آماده هستند، این موضوع باعث شده تا جوانان به جای خارج از کشور، در داخل کشور آموزش ببینند.

وی ابراز کرد: دانشگاه آزاد اسلامی یک دانشگاه مردمی بوده و توسط خود مردم اداره می‌شود به طوریکه دانشگاه آزاد اسلامی بعد از ۳۶ سال توانسته در حوزه پژوهشی و فناوری تاثیرگذار شود و مراکز پژوهشی و تحقیقاتی با اساتید توانمند، داشته باشد.

جوانپور ادامه داد: دانشگاه آزاد اسلامی در حوزه مراکز رشد و شرکت‌های فناوری و دانش‌بنیان به صورت جدی فعالیت خود را آغاز کرده و به دنبال حل بخشی از مشکلات صنعت است. 

دانشگاه آزاد آموزش‌محور نیست بلکه مسئله‌محور و پژوهش‌محور است

وی با تاکید به اینکه دانشگاه آزاد تنها آموزش‌محور نیست بلکه مسئله‌محور و پژوهش‌محور است، توضیح داد: اگر زمانی این توانمندی را نداشتیم ولی به برکت نظام جمهوری اسلامی در کنار آزمایشگاه‌ها، مراکز تحقیقاتی و اساتید به این موضوع دست یافته است.

رئیس دانشگاه آزاد اسلامی تبریز خاطرنشان کرد: ما معتقدیم که باید دانشجویان فارغ‌التحصیل توانمند بوده و بتوانند در کارآفرینی و استغال وارد شوند، از این‌رو به عنوان دانشگاه کارآفرین می‌خواهیم با ارتباط دانشگاه و صنعت جلو برویم و در این خصوص با اصحاب صنعت برنامه‌هایی تدوین کرد‌ه‌ایم. 

وی متذکر شد: طبق فرمایش رهبر انقلاب، دشمن تلاش در وابسته‌ کردن ایران اسلامی دارد ولی با وجود دانشگاه‌ها چنین چیزی ممکن نخواهد بود زیرا اگر دشمن ما را تحریم کرد، این جوانان کشور بودند که به خودکفایی رسیدند و اگر در توان نظامی به خودکفایی رسیده‌ایم ،در سایر زمینه‌ها نیز خواهیم رسید.

جوانپور افزود: دشمنان با تحریم ‌می‌خواهند تا ما نتوانیم به صنعت و اقتصاد خود سر و سامان بدهیم که با کانال تولید علم می‌توان پاسخ آنها را داد.

نیروی انسانی توانمند ایرانی پاسخگوی محدودیت‌هاست/نباید اجازه خروج نخبگان از کشور را داد

وی بیان کرد: برخی فکر می‌کنند اگر تحریم شویم زمین‌گیر می‌شویم در حالی که نیروی انسانی توانمند ایرانی می‌تواند پاسخ همه محدودیت‌ها را بدهد. 

رئیس دانشگاه آزاد اسلامی توضیح داد: اگر ایران در انرژی هسته‌ای جزو ۱۱ کشور جهان و در سلول‌های بنیادین جزو سه کشور دنیاست، پس می‌تواند در سایر بخش‌ها حتی صادرات فناوری هم موفق باشد. 

وی متذکر شد: چرا باید اجازه بدهیم تا نخبگان به خارج از کشور بروند در حالی که می‌توان به آنها فرصت داد و در بخش‌های مختلف از آنها استفاده کرد در حال حاضر دانشگاه آزاد به صورت جدی وارد موضوغ دریاچه ارومیه شده است.

جوانپور با تاکید به اینکه هیچ‌کسی در دانشگاه آزاد سهامدار نیست و تمام املاک و منابع دانشگاه به خود مردم تعلق دارد، گفت: در اساسنامه دانشگاه نیز آمده است که در صورت منحل شدن و ادغام، تمام منابع در اختیار دولت قرار خواهد گرفت.

وی افزود: در دانشگاه آزاد اسلامی هیچ‌کسی منفعت نداشته و دانشگاه بدون وابستگی نفت و حمایت دولتی در حال تجاری‌سازی علم و ارتقای سطح علمی کشور فعال است. 

نظر شما
جوان آنلاين از انتشار هر گونه پيام حاوي تهمت، افترا، اظهارات غير مرتبط ، فحش، ناسزا و... معذور است
تعداد کارکتر های مجاز ( 200 )
پربازدید ها
پیشنهاد سردبیر