کد خبر: 907370
تاریخ انتشار: ۳۱ ارديبهشت ۱۳۹۷ - ۱۴:۳۸
امام جمعه تبریز:
امام جمعه تبریز گفت: سکوت جامعه جهانی به اقدامات تحریک‌آمیز آمریکا در منطقه خاورمیانه و جنایات اسرائیل غاصب در کشتار مردم بی‌دفاع فلسظین تاسف‌بار است.

حجت‌الاسلام والمسلمین سیدمحمدعلی آ‌ل‌هاشم  در خطبه‌های نماز عبادی -سیاسی جمعه در مصلای اعظم امام خمینی(ره) با اشاره به اجرایی کردن فتنه‌گری اخیر رئیس‌جمهور آمریکا و رژیم صهیونیستی در جابه‌جایی سفارت آمریکا و پایتخت رژیم اشغالگر صهیونیستی در سالروز نکبت اظهار کرد: در حیات ننگین رژیم صهیونیستی با بخشی دیگر از کارهای شوم همراه با پشتیبانی آمریکا روبه‌رو شدیم و متاسفانه همزمان با این اقدام، نظامیان صهیونیست مردم مظلوم و بی‌دفاع فلسطین که معترض به جابه‌جایی سفارت آمریکا از تل‌آویو به قدس بودند را به شهادت رساندند که متاسفانه چیزی حدود ۷۰ نفر شهید و ۳۰۰ نفر مجروح اعلام شده است.

وی افزود: نکته تاسف‌بار دیگر سکوت و بی‌تحرکی حکام منطقه به این جنایت‌ها بود که البته برخی کشورها نیز اعتراض سوری نشان دادند و عملا سکوت اختیار کردند.

امام جمعه تبریز با تاکید به اینکه آمریکا و رژیم صهیونیستی دست به دست دادند تا حقوق آشکار مردم فلسطین را زیر پا بگذارند، گفت: آمریکا با این کار به بیش از یک میلیارد مسلمانان دهن‌کجی کرده است.

وی در ادامه به مذاکره با اروپا برای حفظ برجام پس از خروج یک‌جانبه و غیرقانونی آمریکا با وجود پایبندی ایران به تعهدات تعریف شده، اشاره کرد و افزود: بعد از خروج آمریکا از برجام با وجود مخالفت‌های جهانی، دولت تصمیم گرفته تا جهت حفظ منافع کشور این توافق‌نامه را با سه کشور بررسی کند و در این راستا وزیر امور خارجه با سفر به سه کشور چین، روسیه و بلژیک مذاکرات را آغاز کرده تا در ادامه کار در سطح مدیران دنبال شود.

نماینده ولی‌فقیه در استان با بیان اینکه این اقدام دولتمردان اگر بهانه بهانه‌جویان در عرصه بین‌المللی را از بین ببرد و منافع ملی ما  را تأمین کند اشکالی ندارد، توضیح داد: ولی نکته اینجاست که همان طور که رهبر معظم انقلاب نیز اشاره کرده‌اند به اروپایی‌ها هم هیچ اطمینانی نیست و اگرچه آنها حرف‌هایی برای حفظ برجام بدون آمریکا زده‌اند ولی تجربه چند سال گذشته ثابت کرد، اروپا فاقد استدلال لازم است و هر آن امکان دارد تا با یک تشر میدان را خالی کنند.

وی متذکر شد: اینک این انتظار از دولتمردان وجود دارد که این‌بار تضمین‌های بسیار قوی‌تر و جدی‌تر اخذ کنند تا ادامه کار وجود داشته باشد.

خطیب نماز جمعه تبریز خطاب به مسوولان بیان کرد: هرگز به نتیجه این مذاکرات و موارد مشابه دلخوش نکنید بلکه اقتصاد مقاومتی و تولید ملی را سرلوحه اقدامات خود قرار دهید تا دیگر خباثت‌ها علیه ایران کارساز نباشد و خدشه به کشور وارد نکند.

وی در بخش دیگر صحبت‌های خود با اشاره به اهمیت محیط زیست گفت: در مصرف آب باید به جد صرفه‌جویی کنیم و البته به لطف خداوند امسال شاهد بارش‌های خوبی بودیم ولی این به آن معنا نیست که رعایت نکنیم.

امام جمعه تبریز ادامه داد: یک کیلو برنجی در اختیار ماست 3 هزار و ۴۰۰ لیتر آب لازم دارد، برای به ثمر رسیدن یک سیب ۷۴ لیتر، برای گندم یک‌هزار و ۳۰۰ لیتر و....مصرف می‌شود که ضمن رعایت الگوی کشت باید در مصرف آب دقت کنیم.

وی به مناسبت‌های تقویمی هفته اشاره کرد و یادآور شد: روز روابط عمومی را پیش‌رو داشتیم و از مدیران می‌خواهم به روابط عمومی‌ها توجه کنند زیرا این روابط عمومی‌ها هستند که کار یک اداره را خوب یا بد بازتاب می‌دهند و باید از روابط عمومی حمایت کرد.

نماینده ولی‌فقیه در استان با تاکید به اینکه روابط عمومی‌ها خبر را جناحی نکنند، بلکه از تمام خبرگزاری‌ها و عکاسان استفاده کند، افزود: ارج نهادن به همه خبرنگاران و عکاسان باید پیشه راه روابط عمومی‌ها باشد.

وی ادامه داد: ۲۸ اردیبهشت روز جهانی موزه است، میراث فرهنگی هر کشور نیز منحصر به خود آن کشور است، و افرادی که مشغول کار در این اماکن هستند، وظیفه خطیری برعهده دارند.

آل‌هاشم با تاکید به اینکه میراث برجای مانده از گذشته‌ها، آیینه عبرت تاریخ بشر است، گفت: موزه‌ها در خدمت توسعه هستند و حفظ و صیانت از آنها باید سرلوحه کار مسوولان باشد، مردم نیز باید به مسائل میراث فرهنگی توجه کنند و از جمله این توجه، مساجدی هستند که در حوزه میراث فرهنگی قرار دارند و باید به‌ آنها کمک شود.

امام جمعه تبریز، وفات حضرت ابوطالب را نیز مورد اشاره قرار داد و گفت: ایشان حامی اسلام، عموی بزرگوار پیامبراکرم(ص) و پدر امیرالمومنین(ع) است که به روح ایشان درود و صلوات می‌فرستیم. 

وی خاطرنشان کرد: این هفته روز اهدای عضو، اهدای زندگی را نیز داریم که برای فرهنگ‌سازی و نجات زندگی چندین نفر باید اهدای عضو نهادینه شود.

نماینده ولی‌فقیه روز بهره‌وری و بهینه‌سازی مصرف را مورد اشاره قرار داد و گفت: ابعاد مدنظر در بهره‌وری،کاهش هزینه، افزایش تولید و خدمات، با کار و تلاش میسر است و برای افزایش سطح کیفی تولیدات و افزایش بهینه، زمان را باید در اولویت قرار داد و امیدواریم با مصرف تولید داخلی، طبق منویات رهبر فرزانه انقلاب عمل کنیم.

وی مناسبت سوم خرداد را نیز یادآور شد و افزود: در این باره در هفته‌ آینده به صورت کامل صحبت خواهم کرد ولی هیچ‌گاه ایثارگری دوران دفاع مقدس نباید فراموش شود و باید بنیاد حفظ آثار و نشر ارزش‌های دفاع مقدس برنامه‌های لازم برای گرامیداشت باشکوه سوم خرداد را با دقت تدوین کند زیرا ما شهدا، جانباران و آزاده‌های زیادی تقدیم کرده‌ایم.

نظر شما
جوان آنلاين از انتشار هر گونه پيام حاوي تهمت، افترا، اظهارات غير مرتبط ، فحش، ناسزا و... معذور است
تعداد کارکتر های مجاز ( 200 )
پربازدید ها
پیشنهاد سردبیر