کد خبر: 906310
تاریخ انتشار: ۲۳ ارديبهشت ۱۳۹۷ - ۱۲:۵۹
تکواندو

بیست و سومین دوره مسابقات قهرمانی آسیا از پنجم خردادماه و به میزبانی "هوشیمینه" ویتنام آغاز می‌شود و ایران برای حضور در این رویداد با ۲۱ هوگوپوش به مصاف رقبایش می‌رود.

به گزارش ایسنا و به نقل از روابط عمومی فدراسیون تکواندو، بیست و سومین دوره مسابقات قهرمانی آسیا در بخش کیوروگی با حضور ۲۶۶ تکواندوکار در دو گروه مردان (۱۵۷ نفر) و زنان (۱۰۹ نفر) به میزبانی "هوشیمینه" ویتنام برگزار می‌شود.


در میان تکواندوکاران شرکت‌کننده در گروه مردان اسامی نامدارانی همچون "تایوین هانپراب" تایلندی (رنک ششم جهان)، "تای هون کیم" کره‌ای (رنک یک جهان)، "شوای ژائو" نماینده چین (رنک دهم المپیک)، "سئوک بای کیم" از کره‌جنوبی (رنک ۱۳ جهان)، "هون کیم" کره‌ای (رنک دهم المپیک)، "کیو دن این" دیگر نماینده کره‌جنوبی (رنک چهارم المپیک)، "رامنارونگ ساوویهاری" تایلند (رنک دهم المپیک)، "تاوین هاپراب" (رنک هشتم المپیک)، "نیکیتا رافالوییچ (رنک دوم جهان)، "یوجن هوانگ" چین تایپه (رنک چهارم المپیک) و دیمیتری شوکین (رنک سوم جهان) به چشم می‌خورد.

اما تیم تکواندو ایران نیز از نفرات خوبی بهره برده است و نمایندگان کشورمان ترکیبی از نفراتی با تجربه و جوان را تشکیل می‌دهند؛ آرمین هادی پور ( وزن ۵۴- کیلوگرم)، فرزان عاشورزاده ( وزن ۵۸- کیلوگرم)، امیرمحمد بخشی (وزن ۶۸- کیلوگرم)، مهدی خدابخشی ( وزن ۸۰- کیلوگرم)، پوریا عرفانیان (وزن ۸۷- کیلوگرم) و سعید رجبی (وزن ۸۷+ کیلوگرم) هوگوپوشان ایرانی در این رقابت‌ها هستند.

در گروه زنان نیز نفرات قدرتمندی همچون "پانیپاک تایلندی" (رنک یک المپیک و جهان)، "گیوم بیول لیم (رنک نهم جهان)، "ریوم لی" (رنک دوم جهان و المپیک)، "سو هی کیم" (رنک هفتم جهان) و "هیری اُه" (دارای رنک ۲ جهان و یک المپیک) نمایندگان کره‌جنوبی و "یونفی گو" (رنک پنجم المپیک)، "تی کیم توین" ویتنام (رنک نهم جهان) و "شوینگ ژنگ" چینی (رنک دوم جهان و المپیک) حضور دارند.

ناهید کیانی (وزن ۴۹- کیلوگرم)، طیبه پارسا (وزن ۵۷- کیلوگرم)، کیمیا علیزاده (وزن ۶۲- کیلوگرم)، ملیکا میرحسینی (وزن ۶۷- کیلوگرم)، هانیه اخلاقی (وزن ۷۳- کیلوگرم) و زهرا پوراسماعیل (وزن ۷۳+ کیلوگرم) ترکیب تیم‌ملی تکواندو زنان کشورمان در این رقابت‌ها را تشکیل می‌دهند.

همچنین هوگوپوشانی که در نخستین دوره مسابقات جام ریاست فدراسیون جهانی ۲۰۱۷ به میزبانی ازبکستان موفق به کسب مدال شدند نیز می توانند در این رقابت‌ها شرکت نمایند؛ در صورتی که نام آنها در ترکیب اصلی تیم قرار گیرد جزو شش سهمیه به حساب می‌آیند؛ اگر در ترکیب تیم قرار نگیرند تنها جواز حضور در مسابقات را دارند و امتیاز آنها در رنکینگ محاسبه خواهد شد اما در مجموع امتیازات تیمی قرار نمی‌گیرد که ما در این بخش نیز نفراتی را اعزام خواهیم کرد.
ابراهیم صفری (وزن ۵۴- کیلوگرم)، حمیدرضا هادیان (وزن ۵۸- کیلوگرم)، سروش احمدی (وزن ۶۳- کیلوگرم)، محمدسالار وحیدی (وزن ۶۸- کیلوگرم)، مهدی جلالی (وزن ۷۴- کیلوگرم)، احمد محمدی (وزن ۸۷- کیلوگرم) و سجاد مردانی (وزن ۸۷+ کیلوگرم) در گروه مردان و کیانا اخوان ( وزن ۴۶- کیلوگرم) و سودابه پورصادقی (وزن ۴۹- کیلوگرم) در گروه زنان موفق شدند از طریق کسب سهمیه جواز حضور در این مسابقات را بدست آورند.

گفتنی است؛ بیست و سومین دوره مسابقات قهرمانی آسیا در بخش کیوروگی از ۵ خردادماه به مدت ۳ روز برگزار می‌شود که سهمیه هر کشور در هر یک از گروه‌های زنان و مردان شش تکواندوکار می‌باشد و هر کشور می تواند در سس وزن (از هشت وزن) ثبت نام نماید.

نظر شما
جوان آنلاين از انتشار هر گونه پيام حاوي تهمت، افترا، اظهارات غير مرتبط ، فحش، ناسزا و... معذور است
تعداد کارکتر های مجاز ( 200 )
پربازدید ها
پیشنهاد سردبیر
آخرین اخبار