کد خبر: 905151
تاریخ انتشار: ۱۶ ارديبهشت ۱۳۹۷ - ۲۱:۰۶

ديدار خانواده‌های 2 شهيد ناجا با رهبر انقلاب

خانواده‌های شهيدان رضا مرادي و رضا امامي، از شهداي ناجا در اغتشاشات بهمن سال گذشته در تهران، ظهر ديروز (يك شنبه) با حضرت آيت‌الله خامنه‌اي ديدار كردند.
به گزارش پايگاه اطلاع‌رساني دفتر حفظ و نشر آثار حضرت آيت‌الله‌العظمي خامنه‌اي در اين ديدار كه همراه با اقامه‌ نماز ظهر و عصر برگزار شد، رهبر انقلاب اسلامي ضمن گراميداشت ياد اين دو شهيد عزيز، به هر يك از اين خانواده‌ها يك جلد كلام‌الله مجيد اهدا كردند.
سرباز وظيفه شهيد رضا مرادي علمدار و گروهبان يكم شهيد رضا امامي قانلو بلاغ، از مأموران نيروي انتظامي بودند كه ۳۰ بهمن‌ماه سال گذشته در شب شهادت حضرت فاطمه‌ زهرا (سلام‌الله‌عليها) به دست اغتشاشگران در خيابان پاسداران تهران به شهادت رسيدند. حضرت آيت‌الله خامنه‌اي پيش از اين در اسفندماه سال گذشته در منازل شهيد محمدعلي بايرامي (از مأموران نيروي انتظامي) و بسيجي شهيد محمدحسين حداديان كه در اغتشاشات خيابان پاسداران تهران به شهادت رسيدند، حضور يافته بودند.

رئيس ستاد كل نيروهاي مسلح:
نيروهاي مسلح پاسخگوي هرگونه تهديد و تجاوز هستند

امروز نيروهاي مسلح با آمادگي بالاي خود پاسخگوي هرگونه تهديد و تجاوز دشمنان ايران اسلامي هستند.
به گزارش خبرگزاري صدا و سيما، سرلشكر پاسدار محمد باقري رئيس ستاد كل نيروهاي مسلح روز گذشته در جمع فرماندهان و كاركنان تيپ نيروهاي مخصوص امام حسن سپاه در بهبهان افزود: امروز نيروهاي مسلح با آمادگي بالاي خود پاسخگوي هرگونه تهديد و تجاوز دشمنان ايران اسلامي هستند. وي افزود: پس از ۴۰ سال امريكاي جهانخوار، رژيم صهيونيستي غاصب و مرتجعين منطقه به دنبال تهديد و ضربه زدن به انقلاب اسلامي ايران هستند، اما نتوانستند حتي ضربه‌اي كوچك به ايران اسلامي بزنند. رئيس ستاد كل نيروهاي مسلح ادامه داد: رشادت و شهادت فقط مختص دوران دفاع مقدس نيست و خوزستان سرزمين شهادت و ميعادگاه شهيدان و مدافعان حرم مي‌باشد. همچنين سردار سرلشكر باقري در جريان سفر خود به استان خوزستان، از مركز فرهنگي و موزه دفاع مقدس شهر آبادان بازديد كرد. وي در جريان بازديد ميداني از اولين و بكرترين آثار باقي‌مانده از دوران دفاع مقدس كه در مركز فرهنگي و موزه دفاع مقدس شهر آبادان قرار دارد، اظهار داشت: فضاي بسيار بكر و مستندي از دوران دفاع مقدس در اين نقطه از شهر آبادان وجود دارد كه بايد مواظب بود، دستخوش تغييرات اساسي نشود. باقري افزود: بهترين راه براي حفظ و معرفي اين آثار، نگهداري و مرمت آنها به گونه‌اي است كه ماهيت و تأثیرپذیری آن باقي بماند. سرلشكر پاسدار محمد باقري در سفري سه‌روزه با همراهي تعدادي از فرماندهان و مسئولان ستاد كل نيروهاي مسلح، ارتش، سپاه و ناجا وارد خوزستان شد.

مشاور مقام معظم رهبري در امور بين‌الملل:
دست ايران براي هر تصميم مرتبط با برجام باز است

مشاور مقام معظم رهبري در امور بين‌الملل با تأکید بر اينكه در صورت خروج امريكا از برجام، ايران متناسب با شرايطي كه آنها تحميل كنند مقابله خواهد كرد، گفت: دست ايران براي هر نوع تصميمي كه در رابطه با مسئله هسته‌اي گرفته شود باز است.
به گزارش ايسنا، علي‌اكبر ولايتي با تأکید بر اينكه مسئله اصلي منطقه، فلسطين است، گفت: كاري كه رئيس‌جمهور امريكا در جهت انتقال سفارت امريكا به قدس قصد دارد انجام دهد در حقيقت يك اعلاميه بالفور شماره 2 است. وي تصريح كرد: در اوايل قرن بيستم هم بعضي از خائنان منطقه با نظر انگليسي‌ها در جهت اشغال فلسطين به دست صهيونيست‌ها همراهي كردند و امروز نيز برخي ديگر و مشخصاً رژيم سعودي با امريكا براي انتقال سفارت به بيت‌المقدس همراهي مي‌كند. مشاور مقام معظم رهبري در امور بين‌الملل ادامه داد: به اين ترتيب اين اقدام كامل كردن اشغال قدس است كه متعلق به جهان اسلام و مسلمانان است، اما بدانند با بعضي از كارهاي حاشيه‌اي كه در منطقه انجام مي‌دهند جهان اسلام و فلسطيني‌ها نخواهند گذاشت آب خوش از گلوي اسرائيلي‌ها و صهيونيست‌ها پايين برود و با اين بالفور شماره 2 قطعاً مقابله خواهند كرد و مبارزه ادامه خواهد يافت. ولايتي تصريح كرد: همان‌طور كه نوعي انتفاضه شروع شده تحت عنوان انقلاب بازگشت، اين موضوع ادامه مي‌يابد اما بدون ترديد رژيم صهيونيستي رو به زوال است و با دخالت‌هايي هم كه در سوريه و برخي كشورهاي ديگر در منطقه انجام مي‌دهد، سقوط اسرائيل را به تعويق نمي‌اندازد. اين عضو هيئت نظارت بر برجام همچنين در رابطه با گزينه‌هاي احتمالي ايران براي واكنش نسبت به اقدام امريكا جهت خروج از برجام هم، گفت: دست ايران باز است براي هر نوع تصميمي كه در رابطه با مسئله هسته‌اي گرفته شود. امريكايي‌ها مي‌توانند امتحان كنند، اگر بخواهند از برجام عقب بنشينند يا يك بازي سياسي ديگري در آورند كه مانع از اين شود ايران از بهره‌اي كه استحقاق آن را دارد محروم شود حتماً جمهوري اسلامي ايران متناسب با شرايطي كه امريكايي‌ها مي‌خواهند تحميل كند مقابله خواهد كرد و امريكا را پشيمان خواهد كرد.

فرمانده نيروي دريايي سپاه:
امريكايي‌ها در خليج فارس مطيع‌تر شده‌اند

فرمانده نيروي دريايي سپاه با بيان اينكه امريكايي‌ها نسبت به گذشته در خليج فارس مطيع‌تر شده‌اند، گفت: 24 ساعته آنها را كنترل مي‌كنيم و امريكايي‌ها در هر زماني، به هر طرف نگاه كنند، نيروي دريايي سپاه را مي‌بينند.
دريادار علي فدوي در گفت‌وگو با خبرگزاري دفاع پرس، با تأکید بر اينكه وجود امنيت در خليج فارس، درياي عمان و اقيانوس هند امري الزامي است، اظهار داشت: كشورهاي منطقه نقش مهمي در برقراري امنيت دريايي دارند و بايد از كفايت‌هاي لازم در اين رابطه هم برخوردار باشند. وي افزود: ناامني‌هايي كه اكنون در منطقه وجود دارد، ناشي از آنهايي است كه در گذشته نيز عامل ايجاد ناامني بودند؛ همچون امريكا، انگليس و فرانسه. سردار فدوي خاطرنشان كرد: امنيت دريايي خليج فارس و منطقه در گرو خروج امريكايي‌ها و نيروهاي فرامنطقه‌اي از منطقه است. فرمانده نيروي دريايي سپاه همچنين عنوان كرد: گرچه جمهوري اسلامي ايران داراي دو نيروي دريايي ارتش و سپاه است اما هر نيرو داراي مأموريتي است و هر دو نيرو به صورت هم‌افزا كار مي‌كنند و در برابر دشمنان متحد و همراه هستند. وي بيان داشت: ما به صورت مداوم و روزانه و بلكه 24 ساعته رفتارهاي امريكايي‌ها را در خليج فارس كنترل و رصد مي‌كنيم. امريكايي‌ها در هر زماني، به هر طرف نگاه كنند، نيروي دريايي سپاه را مي‌بينند. سردار فدوي در پايان گفت: امريكايي‌ها نسبت به گذشته در خليج فارس مطيع‌تر شده‌اند. ترامپ در روزهاي نخست رياست‌جمهوري‌اش به دليل عدم توجيه بودن حرف‌هايي مي‌زد، ولي نيروهاي نظامي امريكا، رئیس‌جمهورشان را توجيه كردند تا چگونه صحبت كند. اكنون ناوهاي امريكايي بسيار حرف‌ گوش‌كن‌تر شده‌اند و حرفه‌اي‌تر رفتار مي‌كنند.

نظر شما
جوان آنلاين از انتشار هر گونه پيام حاوي تهمت، افترا، اظهارات غير مرتبط ، فحش، ناسزا و... معذور است
تعداد کارکتر های مجاز ( 200 )
پربازدید ها
پیشنهاد سردبیر
آخرین اخبار