کد خبر: 903021
تاریخ انتشار: ۰۱ ارديبهشت ۱۳۹۷ - ۲۲:۲۳
نوبخت اعلام کرد
دولت علاقه‌مند نيست يارانه مردم را قطع كند، ولي انتظار داريم كه با شناسايي دقيق افراد بتوانيم يارانه افرادي را كه نياز ندارند حذف كنيم و هدف مجلس را در جهت حذف يارانه تحقق بخشيم.

رئيس سازمان برنامه و بودجه با اشاره به تكليف دولت براي حذف يارانه ۲۴ ميليون نفر، گفت: انتظار داريم با شناسايي دقيق افراد بتوانيم يارانه افرادي را كه نياز ندارند حذف كنيم. به گزارش ايلنا، محمدباقر نوبخت در نشست هم انديشي مديران ارشد دولت تدبير و اميد افزود: اگر تورم 8/2درصدي را كنار بگذاريم رشد منابع و مصارف 4/5درصد بود كه رشد اقتصادي بر اساس گزارش مركز آمار در ۹ماهه اول سال گذشته 4/4درصد با احتساب نفت و 4/7 درصد بدون احتساب نفت بوده است.
سخنگوي دولت افزود: ماليات هم در بودجه سال گذشته به ميزان ۹۳هزار ميليارد تومان بود كه بدون در نظر گرفتن ۳ هزار ميليارد تومان تهاتر بقيه آن به دقت حاصل شد و از اين نظر پيش بيني دولت درست بود.
نوبخت با اشاره به اينكه دولت براي فروش هر بشكه نفت در بودجه سال گذشته ۵۰ تا ۵۵ دلار در نظر گرفته بود كه در ۱۱ ماهه اول سال گذشته موفق شديم هر بشكه نفت را به طور متوسط ۵۳ دلار و هر بشكه ميعانات گازي را ۵۵ دلار به فروش برسانيم، افزود: ميزان مصارف جاري در سال گذشته ۲۴۳ هزار ميليارد تومان بود كه ۹۶ درصد آن تحقق پيدا كرد.
ايجاد اشتغال در ۶ حوزه ظرف ۱۲ برنامه در سال ۹۷
رئيس سازمان برنامه و بودجه گفت: ايجاد يك ميليون و ۳۳ هزار فرصت شغلي در شش حوزه و با اجراي ۱۲ برنامه محقق خواهد شد.
نوبخت كه در نشست سراسري مديران دولتي سخن مي‌گفت، افزود: دولت ۷۳ هزار و ۴۰۰ ميليارد تومان از منابع خود، منابع بانكي و صندوق توسعه ملي براي اشتغال در سال جاري در نظر گرفته است.
وي ادامه داد: برنامه‌هايي را دولت براي اشتغال در شش‌حوزه مسكن، حمل و نقل، گردشگري، كشاورزي، صنعت و سياست‌هاي اشتغال در نظر گرفته كه در هر حوزه دو برنامه طراحي شده كه در مجموع ۱۲ برنامه خواهيم داشت.

نظر شما
جوان آنلاين از انتشار هر گونه پيام حاوي تهمت، افترا، اظهارات غير مرتبط ، فحش، ناسزا و... معذور است
تعداد کارکتر های مجاز ( 200 )
پربازدید ها
پیشنهاد سردبیر
آخرین اخبار