کد خبر: 903017
تعداد نظرات: ۲ نظر
تاریخ انتشار: ۰۱ ارديبهشت ۱۳۹۷ - ۲۲:۲۲
فرمانده کل ارتش:
فرمانده ارتش در پاسخ به هجمه‌هاي اخير عليه سپاه گفت: قضاوت‌هاي ناصحيح درباره سپاه تازگي ندارد ولي ارتش به اين اظهارات توجه ندارد و دست از دست سپاه برنمي‌دارد.

به گزارش تسنيم، امير سرلشكر عبدالرحيم موسوي، فرمانده كل ارتش جمهوري اسلامي ايران در مراسم تجليل از خانواده معزز شهداي مدافع حرم كه به‌مناسبت سالروز ولادت حضرت ابوالفضل(ع) برگزار شد، طي سخناني گفت: درود بر شهداي بسيج از ابتداي انقلاب جمهوري اسلامي تا امروز و درود بر تمامي جانبازان راه اسلام از جمله مدافعان حرم اهل‌بيت(ع) و تمام شهدايي كه در راستاي تحقق آرمان‌هاي نظام مقدس اسلامي حركت كردند.
وي افزود: بنده هنوز هم مانند گذشته وقتي كه به شهرمان مي‌روم در پايگاه آنجا حضور پيدا كرده و به‌عنوان بسيجي خدمت مي‌كنم. اگر از بنده بپرسند كه چه جايگاهي را مي‌خواهم دوست دارم كه جانشين سازمان بسيج باشم و خود را در جايگاه رئيس اين سازمان نمي‌دانم. اگر يك روزي از سمتم در ارتش مرخص شوم با افتخار در پايگاه بسيج محلي انجام وظيفه مي‌كنم.
فرمانده ارتش با اشاره به تلاش دشمنان براي ايجاد تفرقه ميان ارتش و سپاه گفت: حضور بنده در بسيج با هدف تودهني زدن به دشمنان نظام است، چرا كه آنها فكر مي‌كنند كه مي‌توانند به اين ديوار مستحكمي كه ارتش و سپاه در برابر نفوذ آنها ايجاد كرده‌اند، خدشه‌اي وارد كنند. وي با بيان اينكه قضاوت‌هاي ناصحيح درباره سپاه تازگي ندارد، ادامه داد: حضور بنده در اين مراسم، حضوري نمادين است براي كساني كه با حرف خود مسيري همانند مسير دشمنان انتخاب مي‌كنند.
سرلشكر موسوي خاطرنشان كرد: از روز اولي كه سپاه پاسداران تأسيس شد ما شاهد مواضع خصمانه درباره سپاه بوديم. البته آنچه از زبان دشمنان به گوش مي‌رسد، كاملاً بديهي است و اين دشمني با شكست‌هاي مكرر آنها در منطقه بيشتر نيز مي‌شود‌. وي با ابراز اينكه سپاه پاسداران از اول انقلاب در خط مقدم مقابله با ضدانقلاب بوده است، گفت: از اول انقلاب هرجا كه مسئولان در مسئوليت خود به مشكل خورده‌اند از ظرفيت بسيج كمك گرفته و كارها را حل‌وفصل كرده‌اند. سرلشكر موسوي افزود: ديدگاه‌هاي غلطي كه از سوي عده‌اي در داخل درباره سپاه شكل گرفته است، ناشي از اين است كه سپاه را با نيروهاي مسلح رسمي ديگر كشورها مقايسه مي‌كنند. وي گفت: يكي از اقدامات تاريخي امام خميني(ره) علاوه بر پايان دادن به سلطنت منحوس پهلوي و بيرون كردن بيگانگان و در رأس آنها امريكا كه بر تمامي مقدرات اين مملكت حكومت مي‌كرد -كه اقدامي جراحي‌گونه و دفعي بود- اقدام ارزشمند ايشان در تأسيس نظام جمهوري اسلامي و همچنين تشكيل سپاه بود.
فرمانده كل ارتش خاطرنشان كرد: آن روزها نيز خيلي‌ها علت تأسيس سپاه را مي‌پرسيدند و مي‌گفتند كه «آيا امام به ماهيت ارتش و يا توانمندي‌هاي آن اعتماد ندارند؟»، بنده در جواب بايد بگويم كه اولاً حضرت امام بدنه ارتش را به‌خوبي مي‌شناختند و اصلاً يكي از عوامل قدرت و صلابت ارتش شخص امام خميني بودند و بيانيه ايشان در 29 فروردين 58 كه هنوز دو ماه از انقلاب مي‌گذشت كه در آن بيانيه فرمودند ارتش محترم با تمام ‌ساز و برگ و ادوات نظامي خود به ميدان بيايد، اين نشان‌دهنده اعتماد كامل ايشان به بدنه ارتش بود. سرلشكر موسوي گفت: كاملاً صحيح است كه بزرگ‌پاسدار اين نظام مقام معظم رهبري هستند ولي نهادي كه پاسداري نظام را به‌عهده داشته و دارد سپاه پاسداران انقلاب اسلامي بود. وي افزود: پس از جنگ تحميلي، انقلاب اسلامي با تهديدي تركيبي مواجه شد و طبيعي بود كه سپاه پاسداران انقلاب به‌دليل وظيفه‌اش بايد در برابر تهديدات فرهنگي، اقتصادي و اجتماعي ورود كند و اينكه عده‌اي مي‌گويند چرا سپاه وارد اين عرصه‌ها مي‌شود يا نمي‌دانند يا خود را به غفلت زده‌اند چراكه از پايه و اساس وظيفه سپاه است كه به عرصه اين تهديدات ورود كند.
سرلشكر موسوي با بيان اينكه براي تحقق آرمان‌هاي انقلاب بايد با جديت به‌سمت اين آرمان‌ها حركت كرد، ادامه داد: انقلاب شكوهمند ما ويژگي‌هايي از جمله ضديت با رژيم منحوس صهيونيستي و دفاع از مردم مظلوم سراسر دنيا دارد و ما مي‌بينيم كه امروز امريكاي جنايتكار براي بقاي رژيم صهيونيستي و استحكام او در منطقه تمام تلاش خود را به‌كار بسته است. وي با اشاره به وعده رهبر انقلاب مبني بر نابودي رژيم صهيونيستي تا 25 سال آينده تصريح كرد: سطح 25 سال براي نابودي رژيم صهيونيستي قطعي است ولي اين موضوع به اين معنا نيست كه ما به‌سمت تحقق آن وعده حركت نكنيم. بنابراين سپاه پاسداران متولي پاسداري از اين ويژگي‌هاي نظام اسلامي است واگر قرار باشد كه هجمه‌هاي دشمن از يك سو و عافيت‌طلبي عده‌اي در داخل از سوي ديگر مخل حركت سپاه شود و به‌طرق مختلف از جمله ايجاد بحران اقتصادي و فشار آوردن به زندگي مردم نظام اسلامي را تضعيف كنند، ما اجازه اين اقدامات شوم را به دشمنان نمي‌دهيم. فرمانده كل ارتش در پايان تأكيد كرد: همه ما بايد بدانيم كه اگر سپاه نبود انقلاب نبود و ارتش قهرمان نيز به اين پيمان خود استوار است كه دست از دست سپاه برندارد تا زماني كه رژيم منحوس صهيونيستي از صحنه روزگار محو شود.

غیر قابل انتشار: ۰
در انتظار بررسی: ۰
انتشار یافته: ۲
ناشناس
|
Iran, Islamic Republic of
|
۰۸:۴۸ - ۱۳۹۷/۰۲/۰۲
0
0
به کوری چشم روبه صفتانی که که درهر فضائی قرار میگیرند باب میل همون فضا صحبت میکنند!!وهزاران سلام بر ان جناب موسوی عزیزکه خودارتشی است واز سپاه وبسیج تمجید میکند !!!
حنات رنگی نداره نقاشباشی !!!!
هادی
|
Iran, Islamic Republic of
|
۲۳:۲۴ - ۱۳۹۷/۰۲/۰۲
0
0
جنبه های پر رنگتر ایدئوژیکی سپاه و همچنین تکنیکی و دیسیپلینی سخت ارتش مکمل یکدیگرند و نتیجه آن دفاع موثر از انقلاب اسلامی ایران است.
نظر شما
جوان آنلاين از انتشار هر گونه پيام حاوي تهمت، افترا، اظهارات غير مرتبط ، فحش، ناسزا و... معذور است
تعداد کارکتر های مجاز ( 200 )
پربازدید ها
پیشنهاد سردبیر
آخرین اخبار