کد خبر: 903011
تاریخ انتشار: ۰۱ ارديبهشت ۱۳۹۷ - ۲۲:۱۳
كبري فرشچي

شايد براي شما هم اتفاق افتاده باشد؛ اينكه متوجه مي‌شويد كانال پر بازديد تلگرامي‌تان در يكي از پيام‌رسان‌هاي داخلي ثبت شده است بي‌آنكه روح شما هم از اين ماجرا خبر‌دار شده باشد.
اين ماجرا براي بسياري از كانال‌هاي پر مخاطب اتفاق افتاده و ادمين آنها را دچار چالش كرده است. شايد به همين خاطر است كه اخيراً مركز فناوري اطلاعات و رسانه‌هاي ديجيتال وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامي در پيامي خطاب به ادمين‌هاي كانال‌هاي تلگرامي تصريح كرد: «به منظور صيانت از حقوق مادي و معنوي نام كانال خويش، پس از مهاجرت به پيام‌رسان‌هاي داخلي در اسرع وقت لينك كانال خود را در پيام‌رسان‌هاي داخلي در پنل كاربري‌تان اعلام كنيد. در صورت عدم مهاجرت و عدم اعلام لينك مربوطه، اين مركز امكان حمايت از نام و كانال شما را از دست خواهد داد.»
ابلاغيه اخير وزارت ارشاد در اين زمينه نشان مي‌دهد مقررات از اين انتقال حمايت مي‌كند و حقوق دارنده كانال را به رسميت مي‌شناسد و به اين ترتيب از نظر حقوقي مانعي بر سر اين كار نيست.
ميثم سيدصالحي،‌مدير پيام‌رسان سروش هم در اين باره نوشته‌است: تماس‌هاي زيادي براي گرفتن مالكيت كانال‌هاي رزرو شده در سروش دارم. براي تداوم كسب‌وكار، از هيچ كمكي دريغ نمي‌كنم و خيلي زود فرآيند انتقال مالكيت كانال‌هاي پرطرفدار اعلام خواهد شد. تعدادي را شخصاً پيگيري كردم كه به نتيجه رسيد؛ باقي موارد را تيم كسب‌وكار سروش مجدانه پيگيرند.

نظر شما
جوان آنلاين از انتشار هر گونه پيام حاوي تهمت، افترا، اظهارات غير مرتبط ، فحش، ناسزا و... معذور است
تعداد کارکتر های مجاز ( 200 )
پربازدید ها
پیشنهاد سردبیر
آخرین اخبار