کد خبر: 902986
تاریخ انتشار: ۰۱ ارديبهشت ۱۳۹۷ - ۲۲:۰۳
چهار مجرم سابقه‌دار كه در مرخصي زندان اقدام به سرقت دستگاه‌هاي خودپرداز مي‌كردند،‌سرانجام بازداشت شدند.

سرهنگ حميدرضا ياراحمدي، سرپرست پليس آگاهي تهران بزرگ در نشست خبري روز گذشته كه در پليس آگاهي برگزار شد،‌گفت: «براي ايجاد امنيت پايدار نيازمند كمك مردمي هستيم. اگر كمك آنها نباشد امنيت پايدار ايجاد نمي‌شود. بنابراين تقاضاي كمك و همراهي آنها را داريم.‌»
سرهنگ ياراحمدي با اشاره به اينكه پليس آگاهي در سال جاري برخورد با جرائم خشن را جزو اولويت‌هاي اصلي خود قرار داده است،‌گفت: «ما در تعطيلات نوروزي در زمينه برخورد با جرائم خشن ۱۶ درصد كاهش داشتيم و در زمينه دستگيري نيز شاهد افزايش ۲۴ درصدي بوديم.»
وي در خصوص سرقت از دستگاه‌هاي خودپرداز كه اين روزها در اخبار به صورت گسترده به آن پرداخته مي‌شود، گفت: «با توجه به اهميت موضوع، شناسايي سارقان به صورت ويژه در دستور كار قرار گرفته و همكاران ما در اداره هفدهم پس از انجام كارهاي اطلاعاتي باند چهار نفره‌اي را شناسايي كردند كه در مدت ۲۴ ساعت با تلاش همكاران، همه اعضاي اين باند دستگير شدند كه حين دستگيري سارقان از آنها ماسك، دستكش، بخشي از وجوه سرقتي و سه دستگاه خودروي مسروقه نيز كشف و ضبط شد. اين چهار نفر كه همه در زمينه سرقت داراي سابقه هستند و براي مرخصي به بيرون از زندان آمده بودند، در همان تحقيقات اوليه به سرقت پنج دستگاه خودپرداز در تهران اعتراف كردند. البته مواردي را هم در كرج داشتيم كه هنوز در دست بررسي است.»
سرپرست پليس آگاهي تهران در خصوص نحوه شگرد سارقان گفت: «سارقان ابتدا محل را شناسايي مي‌كردند سپس با دو خودرو مدل بالا و خودروي حمل بار دستگاه خودپرداز مورد نظر را سرقت و با خود به جاي خلوتي مي‌بردند.»
سرهنگ ياراحمدي با اشاره به بهاي چند ميليوني هر دستگاه خودپرداز نيز گفت: «قيمت هر دستگاه خودپرداز ۱۵۰ ميليون تومان است اما آنها تا سقف ۶۰ ميليون بيمه مي‌شوند.بنابراين بانك‌ها بايد در زمينه ايمني آنها بيشتر تلاش كنند كه البته اين موضوع به آنها ابلاغ شده است. همچنين مقرر شد همه كلانتري‌ها در حوزه استحفاظي خود تذكرات لازم را به بانك‌ها و فروشگاه‌هاي بزرگي كه از اين دستگاه‌ها استفاده مي‌كنند، بدهند. سرپرست پليس آگاهي تهران بزرگ در آخر گفت: «نخستين سرقت مربوط به اسفند پارسال و آخرين آن ۲۶ فروردين بود كه سارقان چهار روز پس از آخرين سرقت با كار اطلاعاتي خوب همكاران ما دستگير شدند. ضمن اينكه تاكنون سه دستگاه خودپرداز از پنج دستگاه نيز كشف شده است و در هر دستگاه به طور متوسط ۲۰ تا ۳۰ ميليون تومان پول بوده است كه توسط سارقان به سرقت رفته بود.»

گفت‌وگو با یکی از اعضای باند

خودت را معرفي كن ؟
وحيد هستم 32 ساله
متأهلي ؟
بله
چه شد كه عضو اين باند شدي‌؟
من از طريق عمويم با اين باند آشنا شدم.
چطوري‌؟
عمويم سارق حرفه‌اي خودرو است . او در كمتر از يك دقيقه خودروي ماكسيما را كه ايمني بالايي دارد، سرقت مي‌كند. به همين خاطر سردسته باند او را مي‌شناخت و پيشنهاد سرقت داده بود و عمويم نيز به من پيشنهاد داد تا عضو اين باند شوم.
سابقه‌داري‌؟
نه.
شما چه تخصصي داشتي‌؟
من ورزشكارم و از نظر بدني قوي هستم. به همين دليل من انتخاب شدم تا زور و بازويم را براي حمل و سوار كردن دستگاه‌ها به داخل خودرو استفاده كنم.
چه رشته‌اي‌؟
چندين سال رزمي كار كردم.
شغلت چه بود‌؟
من طلا‌سازي كار مي‌كردم تا اينكه 50 ميليون تومان كم آوردم و وقتي گفت با سرقت دستگاه‌هاي خودپرداز خيلي زود پولدار مي‌شويم، قبول كردم.
پولدار شدي‌؟
نه.
چقدر گيرت آمد‌؟
ما 150 ميليون تومان سرقت كرديم كه بين همه اعضا تقسيم شد.
حرف آخر‌؟
پول نزول بدبختم كرد. وقتي پول كم آوردم از مردي نزول گرفتم كه براي بازپرداخت آن با مشكل روبه‌رو شدم و تصميم گرفتم عضو باند سرقت شوم و بدهي‌ام را بپردازم.

نظر شما
جوان آنلاين از انتشار هر گونه پيام حاوي تهمت، افترا، اظهارات غير مرتبط ، فحش، ناسزا و... معذور است
تعداد کارکتر های مجاز ( 200 )
پربازدید ها
پیشنهاد سردبیر
آخرین اخبار