کد خبر: 902979
تاریخ انتشار: ۰۱ ارديبهشت ۱۳۹۷ - ۲۱:۵۸
جدال سخت کسب سهميه و بقا در هفته بيست و نهم ليگ برتر
ديدارهاي هفته بيست و نهم رقابت‌هاي ليگ برتر در حالي امروز به‌طور همزمان ساعت 18 برگزار مي‌شود که...
دنيا حيدري

ديدارهاي هفته بيست و نهم رقابت‌هاي ليگ برتر در حالي امروز به‌طور همزمان ساعت 18 برگزار مي‌شود که رقابت مدعيان کسب سهميه و تيم‌هايي که براي بقا مي‌جنگند در هفته‌هاي پاياني به مراتب بيشتر و جدي‌تر شده تا جايي كه علي دايي مي‌گويد، اميدوارم در هفته‌هاي پاياني شاهد فوتبال پاک باشيم، چراکه عدم نتيجه‌گيري برخي تيم‌ها مي‌تواند سرنوشت ديگر تيم‌هاي جدول را، چه در پايين و چه در بالاي جدول تحت تأثير قرار دهد.
يکي از حساس‌ترين بازي‌هاي امروز مصاف ذوب‌آهن و پرسپوليس در اصفهان است، ديداري که دور رفت آن با نتيجه پرگل 4 بر صفر در آزادي به سود سرخپوشان به پايان رسيد و باخت سنگيني را در کارنامه ياران قلعه‌نويي به جا گذاشت. شكستي که ذوبي‌ها حالا در ديداري خانگي بهترين فرصت را براي جبران آن دارند، آن هم در شرايطي که با روحيه‌اي خوب از صعود به مرحله يک‌هشتم ليگ قهرمانان در ورزشگاه خانگي از حريف‌شان پذيرايي مي‌کنند و شرايط لازم را براي جبران مافات دارند. البته در آن سوي ميدان، پرسپوليس هم از شرايط خوبي براي کسب سه امتياز اين بازي برخوردار است و به دنبال کسب پيروزي در ديدارهاي باقيمانده است تا در کمال اقتدار پرونده ليگ هفدهم را ببندد. از طرفي سرخپوشان هم مانند ميزبان امروز خود رقابت‌هاي ليگ قهرمانان را با نتايج قابل قبولي پشت سر گذاشته‌اند و به عنوان تيم نخست به مرحله يک‌هشتم راه يافته‌اند و حتي اگر انگيزه قبل از قهرماني را هم نداشته باشند، روحيه خوبي براي مصاف با ذوبي‌هاي اصفهان و تکرار نتيجه دور رفت دارند. مگر اينكه حاشيه‌هاي اخير تأثيري منفي روي روحيه بازيکنان اين تيم گذاشته باشد، چراکه پرسپوليس به عنوان قهرمان ليگ از يک‌سو با معضل تمديد قرارداد نفراتش به دليل محروميت از فصل نقل و انتقالات مواجه است و از سوي ديگر با داستان‌هاي تکراري به جا مانده از مديريت طاهري که هر روز پرونده‌اي چندصد هزار دلاري و درگيري‌هاي مالي اين باشگاه را بيشتر از قبل رو مي‌كند، روبه‌رو است. با وجود اين، برانکو معتقد است امروز تنها بايد به بازي با ذوب‌آهن و کسب سه امتياز آن فكر كنند تا ثابت شود تيمش نه تنها انگيزه‌هاي خود را پس از قهرماني از دست نداده که همچنان يکي از بهترين‌هاي ليگ است. با اين حال ذوب‌آهن هم يکي از تيم‌هاي خوب اين فصل به‌خصوص در نيم‌فصل دوم بوده و حالا براي کسب سهميه و عنوان‌ نايب‌قهرماني مي‌جنگد. اين تيم با توجه به از دست دادن دو امتياز حساس در هفته گذشته، خوب مي‌داند که کوچک‌ترين تعللي مي‌تواند سهميه ليگ قهرمانان سال آينده را تقديم به رقبايي چون سايپا و استقلال کند. يکي از رقبا (سايپا) هفته گذشت ياران قلعه‌نويي را به زير کشيد و خود در جايگاه دوم جدول قرار گرفت و ديگري (استقلال) نيز سايه به سايه اين تيم را تعقيب مي‌کند، شايد همين حساسيت ديداري جذاب بين ياران برانکو و قلعه‌نويي را رقم بزند.

جدال همسايه‌هاي جدولي

هفته‌هاي ابتدايي فصل استقلال تصورش را هم نمي‌کرد که روزي براي کسب سهميه بجنگد، اما موفقيت‌هاي شفر آلماني، آبي‌پوشان پايتخت را به جايي رساند که حالا در رده چهارم جدول در پي کسب سهميه و رتبه‌اي به مراتب بهتر هستند. مسئله‌اي که بيش از پيش هواداران اين تيم را براي ادامه همکاري با شفر ترغيب كرده است، آن هم در شرايطي که مذاکرات بين سرمربي تيم و مديريت باشگاه خيلي خوب پيش نمي‌رود.
استقلال در حالي امروز در آزادي به مصاف پيکان مي‌رود که نگراني‌هاي هواداران اين تيم تنها سه امتياز بازي با تيم پنجم جدول و رسيدن به رده‌هاي بالاتر براي کسب سهميه نيست، چراكه بعد از صعود مقتدرانه آبي‌پوشان تهراني از گروه مرگ در ليگ قهرمانان، پيروزي در اين بازي شش امتيازي آن هم در آزادي نبايد کار چندان سختي براي استقلالي باشد که حالا نه فقط انگيزه که روحيه خوبي هم دارد. مگر اينكه کشمکش‌هاي مديريت و کادر فني براي تمديد قرارداد شفر بخواهد تأثير خود را در اين بازي حساس نشان دهد که بسيار بعيد به نظر مي‌رسد، چراکه شفر آلماني در طول مدت زمان حضور خود روي نيمکت آبي‌ها نشان داده مسائل خارج از زمين را به داخل زمين نمي‌كشاند و هر مسئله‌اي را در جاي خود حل و فصل مي‌کند و همين روش بوده که توانسته استقلال را از رده‌هاي پايين جدول به سکوي چهارم برساند.
با وجود اين، داستان ادامه حضور شفر روي نيمکت استقلال به اندازه سه امتياز اين بازي براي آبي‌پوشان و هوادارانشان اهميت دارد، اما به نظر مي‌رسد فشارهايي که باشگاه به شفر آورده خصوصاً در زمينه دستيارانش، او را اندکي در تمديد قرارداد مردد و سختگير کرده است. باشگاه خواهان حضور فرهاد مجيدي در کنار مرد آلماني نيمکت آبي‌پوشان است، اما او ترجيح مي‌دهد همچنان با کادر خود و پسرش به کارش ادامه دهد. بايد ديد اين مسائل مي‌تواند در هفته‌هاي پاياني تأثيري در عملکرد و نتيجه‌گيري استقلال داشته باشد يا نه.

ساير بازي‌ها

در ديگر بازي‌هاي حساس امروز، سپاهان و استقلال خوزستان که هر دو در محدوده خطر و منطقه سقوط هستند با يکديگر ديدار مي‌کنند، نفت تهران ديگر کانديداي سقوط که شرايطي به مراتب بدتر از ساير قعرنشينان دارد با پارس‌جنوبي مصاف مي‌دهد، مشكي‌پوشان که سقوط‌شان با 15 امتياز تقريباً قطعي است به مصاف پديده، ديگر نماينده خراسان که با 29 امتياز خطر سقوط را بيخ گوش خود احساس مي‌کند، مي‌روند. سپيدرود رشت که همچنان براي بقا مي‌جنگد و همچون پديده و سپاهان 29 امتيازي است از فولاد پذيرايي مي‌کند. در بين تيم‌هاي بالاي جدول هم سايپا، تيم دوم که براي نايب‌قهرماني مي‌جنگد با گسترش فولاد ديدار مي‌کند و تراکتورسازان تبريزي که به تازگي با تغييرات مديريت مواجه شده‌اند در خانه از نفتي‌هاي آبادان پذيرايي مي‌كنند.

نظر شما
جوان آنلاين از انتشار هر گونه پيام حاوي تهمت، افترا، اظهارات غير مرتبط ، فحش، ناسزا و... معذور است
تعداد کارکتر های مجاز ( 200 )
پربازدید ها
پیشنهاد سردبیر
آخرین اخبار