کد خبر: 902974
تاریخ انتشار: ۰۱ ارديبهشت ۱۳۹۷ - ۲۲:۰۰
فيلمساز هلندي:
«كورني مي‌جنس» فيلمساز هلندي گفت: فيلم‌هاي ايراني كه در جشنواره‌هاي بين‌المللي به نمايش درمي‌آيند بسيار عميق هستند و اگر به لايه‌هاي دروني اين آثار توجه شود مي‌فهميم كه با ذات انسان ارتباط دارند.

«كورني مي‌جنس» كه به منظور شركت در سي و ششمين جشنواره جهاني فيلم فجر به تهران سفر كرده است، در گفت و گو با ايرنا، به علاقه ويژه خود نسبت به فرهنگ و فيلم‌هاي ايراني اشاره كرد. وي درباره آشنايي‌اش با سينماگران ايراني افزود: عباس كيارستمي از جمله كارگردانان محبوب من است و همواره از ديدن فيلم او مخصوصاً «طعم گيلاس» لذت برده ام. اين مستندساز هلندي ادامه داد: كيارستمي عنصر خيال را در فيلم هايش همواره داشت و انسان مي‌توانست چشم‌هايش را ببندد و آثار او را در ذهن خود تخيل كند. اين فيلمساز هلندي درباره شناخت خود از ديگر فيلمسازان ايران به مجيد مجيدي اشاره كرد و گفت: مجيدي نيز از كارگردانان بين‌المللي ايران است كه برخي از آثار او را ديده ام. وي مهم‌ترين عامل سفرش به ايران را سينماي كشورمان عنوان كرد و افزود: ديدن فيلم‌هاي ايراني من را به سفر به ايران ترغيب كرد. تا به حال به چندين شهر ايران از جمله اصفهان و شيراز سفر كرده ام و البته اين را هم بگويم هنگام سفر زميني در شهرهاي مختلف ايران فيلم‌هاي كمدي و طنز در اتوبوس پخش مي‌شود كه برايم جذاب نيستند. اين عضو شبكه تلويزيوني «ساب مرين چنل» هلند اظهار اميدواري كرد كه حضورش در ايران به تهيه آثار مشترك با توليدكنندگان ايراني منجر شود.
وي مهمان نوازي ايرانيان را يكي از مهم‌ترين ويژگي‌هاي آنها برشمرد و گفت: وقتي به ايران سفر مي‌كنم مردم ايران دائماً به من، فيلم‌هاي مختلف براي تماشا را پيشنهاد مي‌دهند و رفتار گرم و صميمي با مهمان‌ها دارند.
او كه از مسئولان اجرايي جشنواره «نوتردام» نيز است در ادامه خاطرنشان كرد: اغلب فيلم‌هاي ايراني و موسيقيدانان ايراني در جشنوار «نوتردام» شركت مي‌كنند و با برخي از آنها آشنا هستم و اين را هم بگويم كه علاقه بسياري به موسيقي ايراني دارم.
وي درباره آشنايي مردم هلند با سينماي ايران نيز توضيح داد: از آنجا كه اغلب فيلم‌هاي ايراني در جشنواره‌ها اكران مي‌شوند و شمار اندكي از افراد در اين جشنواره‌ها شركت مي‌كنند، بنابراين مردم عادي كشور من چندان با سينماي ايران آشنا نيستند اما اميدوارم تدابيري انديشيده شود تا سينماي ايران در ميان مردم هلند بهتر معرفي شود. سي و ششمين جشنواره جهاني فيلم فجر روز پنج‌شنبه (30 فروردين ماه) در پرديس چارسو آغاز شده و تا هفتم ارديبهشت در تهران برگزار مي‌شود.

نظر شما
جوان آنلاين از انتشار هر گونه پيام حاوي تهمت، افترا، اظهارات غير مرتبط ، فحش، ناسزا و... معذور است
تعداد کارکتر های مجاز ( 200 )
پربازدید ها
پیشنهاد سردبیر
آخرین اخبار