کد خبر: 902971
تاریخ انتشار: ۰۱ ارديبهشت ۱۳۹۷ - ۲۰:۲۹
همزمان با سالروز ميلاد حضرت سجاد(ع)
كتاب «خداحافظ سالار»، خاطرات پروانه چراغ نوروزي همسر شهيد همداني، در باشگاه كتاب فرهنگسراي انقلاب اسلامي با حضور همسر شهيد، نويسنده كتاب و منتقدان امروز مرور، نقد و بررسي مي‌شود.

به گزارش رسانه خبري سازمان فرهنگي- هنري شهرداري تهران، نشست نقد و بررسي كتاب «خداحافظ سالار» امروز همزمان با ميلاد حضرت سجاد(ع) پيام‌آور كربلا، برگزار مي‌شود. حميد حسام نويسنده كتاب و چهره برگزيده هنر انقلاب، پروانه چراغ نوروزي همسر شهيد و راوي كتاب، بهناز ضرابي‌زاده نويسنده و كارشناس ادبي و گلعلي بابايي نويسنده و كارشناس ادبي حضور خواهند يافت و حميد باباوند كارشناس- مجري اين نشست خواهد بود. جمعي از همسران شهداي مدافع حرم ميزبان اين نشست خواهند بود. خوانش تكه‌هايي از كتاب از ديگر بخش‌هاي اين برنامه خواهد بود.
«خداحافظ سالار» خاطرات پروانه چراغ نوروزي همسر سرلشكر همداني است از همراهي با همسرش در روزهاي مبارزه. روايت شيرين اين اثر به قلم حميد حسام نگارش يافته است. كتاب «خداحافظ سالار» داستاني است كه شروع ماجراي آن از سال ۱۳۹۰ است كه شهيد همداني خانواده خود را در اوج بحران سوريه كه دمشق در آستانه سقوط بود، آگاهانه به دمشق مي‌برد. زندگي شهيد همداني پر بوده از حادثه، مجروحيت، گمنامي و كارهاي بزرگي كه ناشناخته مانده است و بخشي از كتاب به خاطرات و نقش شهيد همداني در تأسيس سه لشكر سپاه در سال‌هاي دفاع مقدس و مأموريت‌هاي متعددي از جمله حضور وي در آفريقا و در نهايت دفاع از حرم اهل‌بيت(س) در سوريه مي‌پردازد. همه اينها در كنار شنيدني‌هاي قصه حرم و مقابله با تكفيري‌ها در كتابي به عنوان خداحافظ سالار جمع شده است. اين نشست امروز ساعت ۱۶ در فرهنگسراي انقلاب اسلامي به نشاني بزرگراه شهيد نواب صفوي، تقاطع پل كميل، ابتداي كميل شرقي برگزار می‌شود.

نظر شما
جوان آنلاين از انتشار هر گونه پيام حاوي تهمت، افترا، اظهارات غير مرتبط ، فحش، ناسزا و... معذور است
تعداد کارکتر های مجاز ( 200 )
پربازدید ها
پیشنهاد سردبیر
آخرین اخبار