کد خبر: 902924
تاریخ انتشار: ۰۱ ارديبهشت ۱۳۹۷ - ۱۶:۵۰
تیراندازی معلولان

رییس انجمن تیراندازی معلولان گفت: به دلیل یکسان نبودن قوانین تیراندازی در افراد سالم و معلول، امکان حضور تیراندازان معلول در بازیهای آسیایی وجود ندارد و تنها می توانند در بازیهای پاراآسیایی مسابقه دهند.

رقیه الله کرمی در گفت وگو با ایسنا، با اشاره به اعزام تیم ملی تیراندازی معلولان به مسابقات قهرمانی جهان در کره جنوبی اظهار کرد: در سال 96 به دلیل مشکلات اعتباری کمیته ملی پارالمپیک تا چند ماه اردوهای آمادگی تیراندازی معلولان تعطیل بود و تنها در اسفند قبل از اعزام به العین امارات توانستیم از اردوی آمادگی بهره مند شویم تا تیم خوبی را عازم امارات کنیم. در این تورنمنت نیز علاوه بر کسب سهمیه ورودی مسابقات قهرمانی جهان در کره جنوبی، سهمیه ورودی بازیهای پاراآسیایی جاکارتا را کسب کردیم و در حال حاضر  می‌توانیم با نفرات بیشتر راهی کره جنوبی شویم.

وی گفت: تیم ملی تیراندازی معلولان هم‌اکنون در اردوی آمادگی بسر می‌برد و دهم اردیبهشت قرار است راهی کره جنوبی شود. 

رییس انجمن تیراندازی معلولان پیرامون این پرسش که چقدر امید به کسب مدال در کره جنوبی دارید، افزود: در این مسابقات چون قوانین تیراندازی تغییر پیدا کرده شرایط برای مدال آوری تا حدودی سخت است. اما با این وضعیت امید زیادی برای مدال آوری در بخش بانوان نسبت به مردان داریم. البته تلاش بر این است تا در هر دو بخش به نتایج خوبی دست پیدا کنیم. ضمن این که در کره جنوبی به احتمال زیاد در تپانچه 10متر بانوان، تپانچه 10متر مردان، تفنگ 10متر بانوان و تپانچه خفیف 50متر میکس شرکت خواهیم کرد تا عملکرد قابل قبولی داشته باشیم.

الله کرمی در پایان در پاسخ به این پرسش که آیا در رشته تیراندازی همانند تیروکمان ورزشکاران می‌توانند در هر دو رویداد بازیهای آسیایی و پاراآسیایی شرکت کنند، خاطرنشان کرد: در تیروکمان قوانین برای افراد سالم و معلول یکسان است و مشکلی برای حضور در هر دو رویداد برای ورزشکار معلول وجود ندارد، اما در تیراندازی چون فرد معلول قادر به ایستادن نیست و رقابت تنها در حالت ایستاده برگزار می‌شود نه نشسته، امکان شرکت یک فرد معلول در هر دو رویداد بازیهای آسیایی و پاراآسیایی وجود ندارد. به هر صورت تیراندازی معلولان قوانین خاص خود را دارد اما در تیروکمان قوانین یکسان است و شرایط برای شرکت در هر دو رویداد برای ورزشکار امکانپذیر است.

انتهای پیام

نظر شما
جوان آنلاين از انتشار هر گونه پيام حاوي تهمت، افترا، اظهارات غير مرتبط ، فحش، ناسزا و... معذور است
تعداد کارکتر های مجاز ( 200 )
پربازدید ها
پیشنهاد سردبیر
آخرین اخبار