کد خبر: 902874
تاریخ انتشار: ۰۱ ارديبهشت ۱۳۹۷ - ۱۶:۲۷
مسوول نمایندگی ولی‌فقیه در سپاه عاشورا:
مسوول نمایندگی ولی‌فقیه در سپاه عاشورا به برخی جوسازی‌ها و توطئه‌ها توسط برخی عوامل داخلی و خارجی علیه فعالیت‌ها به ویژه سیاسی و فرهنگی سپاه اشاره کرد و گفت: که این جوسازی‌ها هرگز سپاه را در انجام رسالت خود منفعل نکرده و نخواهد کرد.

حجت‌الاسلام حسن کاملی‌فر  در سخنرانی پیش از خطبه نماز عبادی و سیاسی جمعه در مصلای اعظم امام خمینی(ره) تبریز با تبریک ایام روز پاسدار و جانباز و اشاره به ولادت امام حسین(ع) اظهار کرد: در این روز خجسته خانه حضرت زهرا(س) و امیرالمومنین(ع) نورانی شده و خبری بسیار خوشحال‌کننده‌ای در شهر مدینه منتشر شد که فرزندی با هاله‌ای از نور زمین را نورانی کرده و جبرئیل امین برای عرض تبریک و نامگذاری نام به محل وحی و پیشگاه نبی‌اکرم(ص) نزول کرد.

وی افزود: امام حسین(ع) سرمنشا عشق، معرفت، ایثار، شهامت، شجاعت و شهادت است و در یک کلام امام حسین(ع) تمام هستی خود را در راه خدا با پروردگار معامله کرد و نام ثارالله بر او برگزیده شد و این چنین بود که محبت این امام والا در دل محبان ایشان تا ابد باقی‌مانده و خواهد ماند.

 وی با تاکید به اینکه منطق سپاه و پاسداران همانند منطق امام‌حسین(ع) و منطق مکتب عاشوراست، افزود: منطق ایثار، ایستادگی، مقاومت، شجاعت و مصداق بارز کلمه‌"هیهات من الذله" است که امام‌حسین(ع) این جمله را به عنوان منطق عاشورا مطرح کرده است و هم اکنون نیز در سپاه موج می‌زند.

مسوول نمایندگی ولی‌فقیه در سپاه عاشورا با بیان اینکه گام برداشتن و ادامه راه مکتب عاشورایی مسوولیت و وظیفه‌ سپاه پاسداران را بیشتر کرده، گفت: سپاه همیشه خود را به‌طور خاص مخاطب  جمله امام‌حسین(ع) که فرموده اند(لکم فِیَّ اسوة)، می‌داند.

کاملی‌فر با اشاره به اینکه الگوی تمام پیروان مکتب اهل‌بیت(ع)، امام حسین است و امام‌حسین(ع) ویژه برای پاسداران اسوه و الگو است و فرهنگ پاسداری نیز نشأت گرفته از مکتب امام‌حسین(ع) و مکتب عاشوراست، ادامه داد: زمانی که سپاه پاسداران انقلاب اسلامی ایران به دستور امام خمینی(ره) تاسیس شد، کمتر کسی تصور می‌کرد که سپاه در فاصله‌ای کوتاه ظرفیت و توانمندی‌های وسیعی در عرصه‌های مختلف برای دفاع از انقلاب اسلامی و مقابله با دشمنان ایجاد کند.

 مسوول نمایندگی ولی‌فقیه در سپاه عاشورا با بیان اینکه امام راحل سوم شعبان سال ۵۸ با صدور پیامی این روز را به عنوان روز پاسدار نامگذاری کردند، افزود: سوم شعبان روز تولد بزرگ پاسدار اسلام و قرآن است و امام حسین(ع) هر چه داشت در راه هدف و اسلام عزیز اهدا کرد. 

وی خاطرنشان کرد: این افتخار بسی بزرگ برای پاسداران و رهروان امام خمینی(ره) است که روز ولادت امام حسین(ع) را به عنوان روز پاسدار نامگذاری کرده‌اند و این افتخاری بزرگ بوده که امام خمینی(ره) به عنوان قهرمان تمام عرصه‌ها فرموده‌اند که ای‌ کاش من هم یک پاسدار بودم چراکه اگر سپاه نبود کشور هم نبود و این جمله تاج افتخار برای پاسداران است.

روحیه مکتبی، انقلابی، جهادی و عاشورایی در مجموعه سپاه پاسداران مخصوصاً در نسل جدید سپاه موج می‌زند

کاملی‌فر ادامه داد: راه پاسداران حسینی و عاشورایی است و خشنودیم امروز روحیه مکتبی، انقلابی، جهادی و عاشورایی در مجموعه سپاه پاسداران مخصوصاً در نسل جدید سپاه موج می‌زند و به الگوی جوانان لبنان،سوریه، عراق، یمن، فلسطین و سایر کشورهای دیگر اسلامی تبدیل شده است.

وی بیان کرد: توان و قدرت سپاه در مقابله با هر تهدید نظامی و غیرنظامی و پاسداری غیرمحافظه‌کارانه از دستاوردهای انقلاب به مراتب بیشتر از هر زمان دیگر است و امروز در هر عرصه‌ای که بقاء نظام بوده و نیاز به ایستادگی باشد سپاه و بسیج هوشمندانه و با اقتدار حاضر خواهد شد.

 رزمندگان حرم اهل بیت(ع) نبود امرور منطقه خاورمیانه و کشور ایران جولانگاه داعش و پیاده نظام‌های آمریکا و متحدان غربی شده بود

 مسوول نمایندگی ولی‌فقیه در سپاه عاشورا با اشاره به اینکه اگر تلاش و مقاومت سپاه و هوشمندی و تقدیر فرمانده شجاع و نیروی قدس سپاه و رزمندگان حرم اهل بیت(ع) نبود، امروز منطقه خاورمیانه و کشور ایران جولانگاه داعش و پیاده نظام‌های آمریکا و متحدان غربی شده بود، عنوان کرد.

وی تصریح کرد الحمدالله نه تنها خلافت خودخوانده داعش متلاشی شد بلکه حامیان منطقه‌ای و بین‌المللی داعش سردرگم در جستجوی راهی برای نجات از بی‌آبرویی به بار آمده هستند.

کاملی‌فر اذعان داشت: سپاه دارای کارنامه درخشان در عرصه‌های مختلف است به طوریکه اگر سپاه نبود روسای جمهور و مسوولان نظام منافقان مانند کشمیری‌ها و کلاهی‌ها شهید نامیده می‌شدند.

وی ادامه داد:  اگر سپاه نبود هیچ پروازی از ایران به مقصد سالم نمی‌رسید و اگر سپاه نبود سرکرده گروهک تروریستی به نام ریگی به جای جهنم در تهران دفتر زده بود و ناموس شیعیان منطقه به اسارت و به بردگی و جهاد نکاح نامحرمان و داعشیان رفته بود.

وی تصریح کرد: اگر سپاه نبود هیچ دانشمند و نخبه کشوری از امنیت برخوردار نبود و تمامیت ارضی و هویت سرزمینی مانند گذشته تاریخ معاصر مخدوش شده  و قسمت‌های از خاک میهن جدا شده بود‌.

 جوسازی‌ها به هیچ وجه سپاه را دچار انفعال و محافظه‌کاری نخواهد کرد

 مسوول نمایندگی ولی‌فقیه در سپاه عاشورا با تاکید به اینکه هر چه زمان سپری می‌شود جمله امام(ره) در مورد سپاه پاسداران انقلاب بیشتر معنا و مفهوم می‌یابد، گفت:جوسازی‌ها و اقدامات ناپسند و اظهارات وحدت‌شکن و تفرقه‌انگیز برخی مسوولان که با کنایه و با طعنه ناجوانمردان سپاه و سرداران را تضعیف می‌کنند، بدانند این جوسازی‌ها به هیچ وجه سپاه را دچار انفعال و محافظه‌کاری نخواهد کرد.

وی همچنین اداه داد: سپاه در هیچ شرایطی تحت جوسازی‌ها و تبلیغات مسموم قرار نخواهد گرفت و در پاسداری غیر محافظه‌کارانه و با اقتدار از دستاوردهای انقلاب دچار تردید نخواهد شد و همچنان با روحیه دینی و مکتبی و به دور از هرگونه مصلحت اندیشی به وظیفه خود عمل می‌کند.

کاملی‌فر ادامه داد: اگر ماهیت واقعی توطئه‌گران را سپاه را افشا می‌کند و در مقابل تهاجم فرهنگی می‌ایستد و با بصیرت‌افزایی در مقابل گروه‌های برانداز ایستاده و اجازه براندازی نمی‌دهد دخالت در سیاست نیست بلکه پاسداری از دستاوردهای انقلاب و خون‌های پاک شهداست.

وی متذکر شد: سپاه در مقابل تهدیدها و توطئه‌های داخلی و خارجی اعم از نظامی و امنیتی بی‌تفاوت نیست و این دخالت در سیاست نیست بلکه وظیفه ذاتی سپاه برای دفاع از انقلاب و دستاوردهای انقلاب اسلامی بوده و افتخار سپاه این است که تحت امر ولی فقیه مسلمین و زیر پرچم مقدس جمهوری اسلامی به عنوان خادم ملت و خدمتگزار و سرباز و بازوی ولادت از انقلاب و دستاوردهای انقلاب پاسداری می‌کند و تحت تاثیر تبلیغات مسموم برخی گروه‌ها و چهره سیاسی نخواهد گرفت.

نماینده ولی‌فقیه در سپاه عاشورا توضیح داد: سپاه دستاوردها و نقش‌آفرینی‌های ۴۰ سال گذشته را مرهون هدایت‌ و تدابیر حکیمانه بینانگذار انقلاب اسلامی و مقام معظم رهبری می‌داند. 

وی با استناد به فرمایش رهبر فرزانه انقلاب مبنی بر اینکه اگر در این مملکت و در این انقلاب سپاه به هر دلیلی و با دست هر کسی از این وضعیتی که دارد تنزل کند خیانت بزرگی به انقلاب انجام داده است، گفت: سپاه پاسداران پایبندی به اصول و آرمان‌های انقلاب و توصیه‌های امام راحل و اجرای کامل تدابیر و فرامین ولی‌امر مسلمین همواره برای خود یک نقشه راه گذاشته و ملزم به رعایت این مسائل است چراکه موفقیت‌های سپاه در ۴۰ سال مرهون این راهبرد مطمئن و تخلف‌ناپدیر اطاعت از امام خمینی(ره) و ولی‌فقیه است.

نباید حمایت از کالای ایرانی به عنوان سلیقه شخصی و هدایت تلقی شود

وی با اشاره به اینکه رهبر معظم انقلاب سال‌جاری را به عنوان حمایت از کالای ایرانی نامگذاری کرده‌اند، افزود: نباید حمایت از کالای ایرانی به عنوان سلیقه شخصی و هدایت تلقی شود و چراکه این یک دستور بوده و راهبردی است، در شرایطی که دشمنان انقلاب و با تمام توان و با تمام ظرفیت برای ضربه زدن به انقلاب به میدان وارد شده‌اند، باید از حمایت از کالای ایرانی و تولید ملی در مقابل دشمنان انقلاب ایستاد. 

گزارش فارس حاکی است، نماینده ولی‌فقیه در سپاه عاشورا ادامه داد: حمایت از کارخانه، تولید، سرمایه، عزت و سربلندی اقتدار ایرانی و در واقع تحقق این فرمان راهبردی رهبری تداوم راه شهیدان انقلاب اسلامی است و تمام علاقمندان، متدین و نیروهای ارزشی با تمام توان راهبرد بسیار مهم در جهت حمایت از تولید ملی و کالای ایرانی تخقق یابد قطعاً به تبع آن مشکلات اقتصادی و معیشتی حل می‌شود.

وی گفت: متاسفانه یک ذهنیت اشتباه و نادرستی گاهاً در جامعه احساس می‌شود که بر اساس آن استفاده از کالای ایرانی به صرفه نیست در حالی که باید این ذهنیت رفع شود چراکه کشورهایی که به عنوان کشورهای مطرح شناخته می‌شود ۵۰ تا ۱۰۰ سال به مراتب سخت‌تر از مردم ایران تحریم‌ها و سختی‌ها را تحمل کرده‌اند و الان تبدیل به کشور توسعه یافته شده‌اند.

نظر شما
جوان آنلاين از انتشار هر گونه پيام حاوي تهمت، افترا، اظهارات غير مرتبط ، فحش، ناسزا و... معذور است
تعداد کارکتر های مجاز ( 200 )
پربازدید ها
پیشنهاد سردبیر