کد خبر: 902873
تاریخ انتشار: ۰۱ ارديبهشت ۱۳۹۷ - ۱۶:۲۷
نماینده ولی فقیه در آذربایجان‌شرقی:
نماینده ولی فقیه در آذربایجان‌شرقی با تاکید به اینکه پزشکی رشته‌ای نیست که ثروت‌اندوزی کنند، گفت: این رشته از جمله رشته‌های الهی بوده و باید تقوای الهی را مراعات کرده و به تبع آن ارزش معنوی کسب کنند.

حجت الاسلام سیدمحمدعلی آل‌هاشم در جشن هفتادمین سال تاسیس دانشگاه علوم پزشکی تبریز اظهار کرد: هر اندازه که هدف یک علم مقدس است آن علم از ارزش و اهمیتی برخوردار است.

وی افزود: هدف دانش پزشکی تامین تندرستی و سلامت در جامعه است و اهمیت این موضوع از دیدگاه اسلام بر هیچ‌کسی پوشیده نیست.

نماینده ولی‌فقیه در استان با بیان اینکه اسلام تا آن میزان که به سلامت انسان اهمیت می‌دهد در مقابل اگر تکلیفی واجب بر سلامتی انسان آسیب بزند انجام آن را حرام دانسته است، گفت: این اهمیت آدمیت و جامعه است و در اسلام علم پزشکی برابر با علم دین ارزشمند دانسته شده است.

وی افزود: پزشکی حرفه‌ای است که در هیچ دوره‌ای مردمان آن دوره از آن بی‌نیاز نبوده و همه نیازمند این علم است به طوریکه تا دنیا، دنیا است بیمار وجود داشته و بیماران چاره‌ای جز مراجعه به پزشک ندارند.

امام جمعه تبریز با گرامیداشت هفته سلامت و هفتادمین سالگرد تاسیس دانشگاه علوم پزشکی تبریز، خاطرنشان کرد: با توجه به اینکه علم پزشکی به درمان بیماری و حفظ سلامت انسان می‌پردازد پزشک باید خصوصیات و ریزه کاری‌های نظام خلقت در بدن را مورد مطالعه قرار دهد از این‌رو در طول دوره آموزش و هنگام درمان مریض به طور مداوم با پیچیدگی نظام هستی سروکار دارد و این باعث می‌شود پزشک بیشتر به عظمت خدا پی ببرد و زمینه سیر و سلوک برای پزشک بیشتر فراهم‌تر است.

وی اذعان داشت: حرفه پزشکی بیشتر از سایر رشته‌ها بیشتر با خدا در ارتباط است به طوریکه امیرالمومنین(ع) فرموده دست خدا به پزشک نیرو می‌دهد و باید در تمام مراحل درمان خدا را ببینند.

حجت‌الاسلام آل‌هاشم با تاکید به اینکه پزشکی رشته‌ای نیست که ثروت‌اندوزی کنند، ادامه داد: این رشته از جمله رشته‌های الهی بوده و باید تقوای الهی را مراعات کرده و به تبع آن ارزش معنوی کسب کنند. 

وی بیان کرد: پیشکسوتان خود را فراموش نکرده چراکه احترام به بازنشستگان موجبات رشد و خوشحالی شاغلان را فراهم می‌کند.

وی به دیدار و گفت‌وگو با استاندار آذربایجان‌شرقی در خصوص سفر رئیس جمهور به تبریز اشاره کرد و گفت: خیرین سلامت بیشترین نقش در این پروژه‌های درمانی دارند که با حضور ریاست جمهوری مورد افتتاح قرار خواهند گرفت. 

نظر شما
جوان آنلاين از انتشار هر گونه پيام حاوي تهمت، افترا، اظهارات غير مرتبط ، فحش، ناسزا و... معذور است
تعداد کارکتر های مجاز ( 200 )
پربازدید ها
پیشنهاد سردبیر