کد خبر: 902872
تاریخ انتشار: ۰۱ ارديبهشت ۱۳۹۷ - ۱۶:۲۸
معاون سیاسی و امنیتی استاندار آذربایجان‌شرقی عنوان کرد
معاون سیاسی و امنیتی استاندار آذربایجان‌شرقی بابیان اینکه در آذربایجان‌شرقی همبستگی و انسجام اجتماعی قابل‌قبول بالایی در بین اقشار مختلف مردم مشاهده می‌شود، گفت: آذربایجان شرقی خوشبختانه مردمی ولایتمدار و مذهبی بوده و در برهه‌های مختلف نقش خود را به‌خوبی به نمایش گذاشته‌اند.

رحیم شهرتی‌فر در نشست هماهنگی سفر استانی رئیس‌جمهور به آذربایجان‌شرقی بابیان اینکه حضور رئیس‌جمهور در استان خیر و برکتی بزرگ برای استان خواهد بود، اظهار داشت: چهارم و پنجم اردیبهشت آذربایجان‌شرقی میزبان کاروان دولت تدبیر و امید خواهد بود و در کنار سفر استانی یکی از اهداف اصلی شرکت در مراسم انتخاب تبریز به‌عنوان پایتخت گردشگری جهان اسلام بوده و طبیعتاً این موضوع فرصتی مناسب برای بهره‌مندی از خیر و برکت این سفر خواهد بود.

وی با تأکید بر برگزاری هرچه باشکوه‌تر مراسم استقبال از رئیس‌جمهور افزود: برگزاری باشکوه مراسم و حضور پرشور مردم در این مراسم تأثیر بسیار مثبتی در افزایش انسجام و وحدت و اقتدار نظام جمهوری اسلامی داشته و نشان‌دهنده پشتیبانی مردم از دولت جمهوری اسلامی است و البته تأثیرات بین‌المللی دارد.

معاون سیاسی و امنیتی استاندار آذربایجان‌ شرقی بابیان اینکه در دوره قبل، استقبال باشکوهی از رئیس‌جمهوری در تبریز انجام شد، بیان کرد: با توجه به انتخاب آذربایجان‌شرقی به‌عنوان اولین استان برای سفرهای استانی کاروان دولت تدبیر و امید، آذربایجان‌شرقی الگویی برای دیگر استان‌ها خواهد بود.

عده‌ای تلاش دارند فضای موجود را به سمت نگرانی پیش ببرند

وی در ادامه با اشاره به برخی اخبار منفی در خصوص وضعیت استان و وعده‌های رئیس‌جمهوری بیان کرد: هرچند برخی مشکلات وجود دارد اما اگر کمی به مسائل نگاه واقعی کرده و آمار و ارقام را بررسی کنیم، خواهیم دید عده‌ای تلاش دارند فضای موجود را به سمت نگرانی پیش ببرند.

وجود انسجام اجتماعی بین اقشار مختلف در آذربایجان‌شرقی

شهرتی‌فر بابیان اینکه در آذربایجان شرقی همبستگی و انسجام اجتماعی قابل‌قبول بالایی در بین اقشار مختلف مردم مشاهده می‌شود، گفت: آذربایجان‌شرقی خوشبختانه مردمی ولایتمدار و مذهبی بوده و در برهه‌های مختلف نقش خود را به‌خوبی به نمایش گذاشته‌اند.

اشغال بودن بالای 90 درصد تخت مهمان سراها و هتل‌ها در ایام تعطیلات نوروزی

وی با تأکید بر اینکه وضعیت استان نسبت به مقاطع گذشته مناسب است، گفت: همسایگی با چندین کشور خارجی و وجود منطقه آزاد ارس، قرار گرفتن در مسیر تجارتی از ویژگی‌های اصلی استان به شمار می‌رود، به‌طوری‌که تنها منطقه آزاد ارس طی ایام تعطیلات نوروزی موردتوجه مسافران قرارگرفته بود.

معاون سیاسی و امنیتی استاندار آذربایجان‌شرقی اضافه کرد: در ایام تعطیلات نوروزی حدود  90 درصد تخت مهمان‌سراها و هتل‌ها اشغال بوده و مردم در امنیت و رضایت به آذربایجان شرقی سفر کردند.

سال 96 بدون اعتراض و تجمع کارگری در حوزه کارگری به پایان رسید

وی تأکید کرد: دستگاه‌ها و نهادها ارتباط مستقیمی با مردم‌دارند، به‌طوری‌که برای نمونه مسائل کارگری در سال 96 به‌گونه‌ای به پایان رسید که اعتراض و تجمع کارگری وجود نداشت، تنها در مورد برخی موارد نگرانی وجود داشت که خوشبختانه رفع شد.

شهرتی‌فر بابیان اینکه سال گذشته تنها مشکل دو واحد صنعتی و تولیدی در استان به لحاظ پرداخت دستمزد شب عید با مشکل روبه‌رو شد که آنها هم به دلیل مدیریت بخش خصوصی بود، ادامه داد: به‌طورکلی هرچند نمی‌توان گفت مشکل همه واحدها به‌طور کامل رفع شده اما بحران‌های موجود در سال‌های 92 و 93 فروکش کرده است.

وی با اشاره به موضوع فعالیت نهادهای امدادرسانی همچون بهزیستی و کمیته امداد در استان، بیان کرد: در نتیجه سیاست‌های اصولی دولت و مدیریت کمیته امداد و بهزیستی نیازهای جامعه مددجویان رفع و مدیریت‌شده و حمایت از اقشار آسیب‌پذیر افزایش‌یافته است.

معاون سیاسی و امنیتی استاندار آذربایجان‌شرقی بابیان اینکه در رابطه با شاخص‌های اقتصادی آذربایجان‌شرقی وضعیت بهتری را دارد، گفت: در خصوص نرخ رشد جمعیت حدود 1 درصد رشد داشته و نرخ باسوادی 2.63 بهبودیافته و امید به زندگی براساس سرشماری سال 95 در بین زنان 2 سال و در بین مردان 1.4 سال افزایش‌یافته است.

وی در خصوص سهم شاغلان استان در بخش کشاورزی و صنعت و معدن و ساختمان و خدمات، بیان کرد: در بخش خدمات 0.9 افزایش داشته‌ایم به‌طوری‌که در سال 95 این آمار به 40.1 درصد رسیده است و در بخش کشاورزی بر اساس سرشماری سال 95 این آمار به 20.1 درصد رسیده است.

شهرتی‌فر ادامه داد: در بحث ارزش‌افزوده بخش صنعت و معدن در سال 94 به 3.16 درصد رسیده و به عبارتی 1.5 درصد افزایش داشته‌ایم و در بخش صادرات غیرنفتی کشور سهم استان 2 میلیارد و 400 میلیون تومان بوده که آمار بسیار قابل‌توجهی است.

اختصاص یک‌هزار و 200 میلیارد تومان اعتبار برای احیای دریاچه ارومیه

وی با اشاره به موضوع دریاچه ارومیه و برخی گلایه‌های موجود وعده احیای دریاچه ارومیه بیان داشت: در رابطه با احیای دریاچه ارومیه اقدامات بسیاری انجام‌شده به‌طوری‌که اگر این اقدامات نبود تا به امروز دریاچه خشک‌شده بود.

معاون سیاسی و امنیتی استاندار آذربایجان‌شرقی اضافه کرد: از زمانی که موضوع مطرح‌شده یک‌هزار و 200 میلیارد تومان هزینه تخصیص داده‌شده به‌طوری‌که تنها با انتقال آب از رودخانه زاب به دریاچه ارومیه سالانه 650 میلیون مترمکعب آب به پیکره دریاچه تزریق خواهد شد که در این خصوص باید 36 کیلومتر تونل حفر شود که از این میزان 19 کیلومتر به اتمام رسیده و مابقی در حال اجرا است.

وی بابیان اینکه دولت تدبیر و امید در بخش کشاورزی به‌صورت رایگان لوله در اختیار کشاورزان برای انتقال آب گذاشته است ادامه داد: همچنین تصفیه‌خانه دوم تبریز در حال اجرا بوده و پس از اتمام 125 میلیون مترمکعب آب به پیکر دریاچه تزریق خواهد شد.

رونمایی از کتاب «دوز یازاخ، دوز اوخیاخ» با حضور رئیس جمهور

شهرتی‌فر با اشاره به وعده رئیس‌جمهوری در خصوص فرهنگستان زبان و ادبیات ترکی خاطرنشان کرد: این موضوع فراتر از موضوع فرهنگستان و در قالب بنیاد فرهنگ، هنر و ادب آذربایجان معرفی‌شده و طی سفر رئیس‌جمهور به استان از کتاب «دوز یازاخ، دوز اوخیاخ» رونمایی خواهد شد.

تخصیص 110 درصد اعتبار برای خط راه آهن میانه - تبریز

وی با اشاره به پروژه خط راه‌آهن تبریز – میانه گفت: در دولت تدبیر و امید تنها پروژه‌ای که سال گذشته 110 درصد تخصیص اعتبار داشته خط راه‌آهن تبریز میانه است.

نظر شما
جوان آنلاين از انتشار هر گونه پيام حاوي تهمت، افترا، اظهارات غير مرتبط ، فحش، ناسزا و... معذور است
تعداد کارکتر های مجاز ( 200 )
پربازدید ها
پیشنهاد سردبیر