کد خبر: 902861
تاریخ انتشار: ۰۱ ارديبهشت ۱۳۹۷ - ۱۶:۳۴
استاندار سمنان خبرداد:
استاندار سمنان گفت: در برخی حوزه‌ها، زمینه‌های کار و اشتغال در استان وجود دارد اما کننده کار و نیروی انسانی پای کار وجود ندارد.

سید شهاب‌الدین چاووشی در نشست مشترک خبری با معاون وزیر کار و رئیس سازمان فنی و حرفه‌ای کشور در سمنان، اظهار کرد: استان سمنان در برخی بخش‌ها نیازمند کارگر ماهر، تکنیسین و نیروی کار است اما بسیاری از فارغ‌التحصیلان رغبتی به برخی کارها ندارند.

وی با بیان اینکه ما در کشور با انبوه فارغ‌التحصیلان بیکاری مواجه هستیم که تخصص و مهارت کافی برای کار را ندارند گفت: متاسفانه در نظام آموزشی ما از گذشته دور این نقص جدی وجود داشته که فارغ‌التحصیلان آن عمدتا فاقد مهارت لازم هستند لذا بخشی از بار رفع این نقیصه بر دوش سازمان فنی و حرفه‌ای گذاشته شده تا به نیروی متقاضی کار مهارت لازم را آموزش دهد.

چاووشی از فقدان نیروی کار متخصص در برخی بخش‌ها و زمینه‌های کاری در این استان خبر داد و افزود: متاسفانه سواد و دانش بسیاری از فارغ‌التحصیلان جوابگوی نیاز بازار واقعی کار نیست.

استاندار سمنان از دوره‌های آموزش فنی و حرفه‌ای به عنوان یک فرصت برای فارغ‌التحصیلان فاقد مهارت لازم نام برد و از فارغ‌التحصلان دانشگاهی خواست با حضور در دوره‌های فنی و حرفه‌ای از مهارت و تخصص کار در بخش‌های متقاضی کار، بهره‌مند شوند.

وی با بیان اینکه این دوره‌ها می‌تواند به اشتغال بی‌انجامند گفت: سازمان فنی و حرفه‌ای باید در دوره‌های خود به تربیت نیروی کار ماهر بپردازد تا متقاضی بلافاصله بعد از آموزش جذب بازار کار شود.

رئیس شورای مهارت استان از وجود فارغ‌التحصیلان دانشگاهی متعدد به عنوان یک ظرفیت در استان نام برد و ادامه داد: چنانچه این فارغ‌التحصیلان دانشگاهی در مراکزی همچون فنی و حرفه‌ای با کار عملیاتی و آموزش‌های مهارت محور آشنا شوند جدای از جذب بخشی از آنها در بازار کار استان، امکان صدور نیروی فارغ‌التحصل ماهر و متخصص نیز در استان بوجود خواهد آمد.

وی با بیان اینکه استان سمنان از ظرفیت‌های دانشگاهی انباشته است افزود: متاسفانه رشته‌های درسی این فارغ‌التحصیلان دانشگاهی متناسب با نیازهای واقعی بازار کار نیست.

استاندار سمنان با بیان اینکه دولت ها هیچ‌گاه تاجر و تولیدکننده خوبی نبوده‌اند گفت: باید با واگذاری بسیاری از کارها، به تقویت بخش خصوصی بپردازیم و دستگاه‌های دولتی صرفا به سیاستگذاری و نظارت در این بخش بپردازند.

چاووشی از "هر جوان یک مهارت" به عنوان شعار این استان در حوزه مهارت آموزی نام برد و اظهار کرد: این سیاست در سال 97 به جد در استان دنبال خواهد شد تا هیچ جوان دارای مهارت بیکاری در جامعه نداشته باشیم.

وی بر لزوم فعال‌سازی شورای مهارت استان تاکید کرد و افزود: اگر جوانان به حوزه مهارت‌آموزی روی بیاورند می‌توانیم بیکاری را در استان و کشور ریشه‌کن کنیم.

استاندار سمنان با اشاره به اهمیت سیاست راه‌اندازی مراکز آموزشی در جوار دانشگاه‌ها و واحدهای صنعتی و تولیدی از آمادگی استانداری برای حمایت از واحدهای فعال در این بخش خبر داد و اضافه کرد: استانداری حاضر است که بسته‌های تشویقی در این ارتباط پیش‌بینی کند.

نظر شما
جوان آنلاين از انتشار هر گونه پيام حاوي تهمت، افترا، اظهارات غير مرتبط ، فحش، ناسزا و... معذور است
تعداد کارکتر های مجاز ( 200 )
پربازدید ها
پیشنهاد سردبیر
آخرین اخبار