کد خبر: 899380
تاریخ انتشار: ۲۲ اسفند ۱۳۹۶ - ۲۱:۵۸
بشيکتاش مقابل بايرن به معجزه نياز دارد
پرونده مرحله يک‌هشتم نهايي ليگ قهرمانان اروپا امشب با برگزاري دو ديدار به پايان مي‌رسد. بايرن‌مونيخ در ترکيه به ميدان مي‌رود و با برد پرگل ديدار رفت نگراني احساس نمي‌کند، اما...
شيوا نوروزي

پرونده مرحله يک‌هشتم نهايي ليگ قهرمانان اروپا امشب با برگزاري دو ديدار به پايان مي‌رسد. بايرن‌مونيخ در ترکيه به ميدان مي‌رود و با برد پرگل ديدار رفت نگراني احساس نمي‌کند، اما جدال بارسلونا و چلسي حساسيت‌هاي زيادي دارد. از آنجا که آبي و اناري‌ها در بازي رفت موفق به گلزني در استمفوردبريج شده‌اند، قانون گل زده در خانه حريف مي‌تواند به کمک آنها بيايد.

بارسا – چلسي

براي هر دو تيم صعود به مرحله بعد اهميت فراواني دارد و شکست هر کدام ناکامي بزرگي برايشان محسوب مي‌شود. به همين دليل است که حساسيت رويارويي دوباره بارسا – چلسي به بيشترين حد ممکن رسيده و والورده و کونته براي موفقيت تيم‌شان تمام تلاش خود را به کار بسته‌اند. آبي و اناري‌ها در نيوکمپ از تيمي ميزباني مي‌کنند که اميد زيادي به ليگ قهرمانان دارد. تساوي يک – يک در لندن کفه ترازو را به نفع بارسا سنگين کرده است. کاتالان‌ها همچنان خوش مي‌درخشند و با 15 امتياز اختلاف نسبت به رئال‌مادريد صدر جدول لاليگا را در اختيار دارند، در جام حذفي مدعي هستند و در اروپا نيز يکي از مدعيان جدي به حساب مي‌آيند. آخرين شکست تيم والورده دو ماه پيش مقابل اسپانيول رقم خورده و پس از آن بارسلونا به هيچ تيمي باج نداده است. ليونل مسي 24 گله و سوارز 21 گله شانس‌هاي اول گلزني دوباره در نيوکمپ هستند. بهترين خبر براي راه‌راه‌پوشان پايان مصدوميت اينيستا و بازگشت او به ميدان بود. هافبک بارسا مي‌تواند عصاي دست والورده باشد و کار را براي مهاجمان راحت‌تر کند.
مهمان امشب بارسا اما شرايط ايده‌آلي ندارد و به نظر مي‌رسد اظهارنظرهاي سرمربي اين تيم نيز به نوعي هشدار به هواداران است. چلسي در حالي به اسپانيا سفر کرده که اوضاع خوبي در ليگ جزيره ندارد، ايستادن در رتبه پنجم با 56 امتياز چيزي نيست که طرفداران تيم لندني انتظارش را داشتند. عملکرد ضعيف چلسي در ليگ برتر انتقادها عليه آنتونيو کونته را افزايش داده است. اين تيم پس از دو شکست متوالي به دو تيم منچستريونايتد و من‌سيتي به سختي از سد کريستال‌پالاس گذشته و همين نتايج است که موجب نگراني کونته شده است: «اين چلسي تجربه زيادي از بازي در ليگ قهرمانان ندارد و تعداد بازيکنان باتجربه اين تيم زياد نيست، چراكه بسياري از بازيکنان کهنه‌‌كارش را از دست داده است. حالا ما تيمي با بازيکنان کم‌تجربه داريم، مثل آندرياس کريستنسن و تيموئه باکايوکو. بايد تلاش کنيم تا آماده باشيم.»
رويارويي سسک فابرگاس با تيم سابق و به ميدان رفتن در نيوکمپ از ديگر نکات جالب توجه اين بازي است. هافبک اسپانيايي در سال 2014 نيوکمپ را به مقصد استمفوردبريج ترک کرد و حالا فابرگاس مهره کليدي چلسي از اينکه دوباره مقابل بارسا قرار مي‌گيرد، هيجان‌زده است: «بازي کردن مقابل دوستانم براي من خيلي خوب است و انگيزه بالايي براي کسب پيروزي به من مي‌دهد. اين اولين بار نيست که مقابل تيم سابقم به ميدان مي‌روم، سابقه بازي مقابل بارسا و آرسنال را دارم. همواره بازي کردن مقابل تيم سابق حس خيلي خوبي دارد، زيرا انگيزه بالايي به شما مي‌دهد تا توانايي‌هايتان را به رخ بکشيد. بايد کنار هم باشيم و از فرصت‌ها بهترين استفاده را ببريم و بازي خودمان را انجام دهيم. در چلسي بيش از هر تيمي تاکتيکي بازي مي‌کنيم و اين را مي‌توان در زمين ديد. در صورت گلزني نيز در درجه اول شادي نخواهم کرد، اما نمي‌توانم اين را تضمين کنم، شايد هم خوشحالي کردم.»

کار آسان

بايرن‌مونيخ با توجه به بردي که در آليانس کسب کرده با کمترين استرس به مصاف بشيکتاش مي‌رود. باواريايي‌ها به استانبول آمده‌اند تا کار را تمام کنند. برد با پنج گل عملاً کار را براي تيم ترکيه‌اي تمام کرده است. با اين حال باز هم باواريايي‌ها دست از تلاش براي گلزني بيشتر بر‌نمي‌دارند. اگرچه بازي در مقابل نماينده‌هاي ترکيه کار آساني نيست، اما براي تيم يوپ هاينکس حريف سخت معني ندارد. بايرن نيز مثل بارسا با اقتدار صدرنشين بوندس‌ليگاست و تيم دوم 20 امتياز کمتر از بايرن دارد. از آخرين باري که قدرت اول فوتبال آلمان تن به شکست داده، بيش از چهار ماه مي‌گذرد و بعيد به نظر مي‌رسد که در بازي برگشت مقابل بشيکتاش اين رکورد شکسته شود. گونش، سرمربي بشيکتاش در اين ديدار په‌په و ويدا را در اختيار ندارد و هاينکس هم نمي‌تواند از کومان، نوير و روبن استفاده کند. 

نظر شما
جوان آنلاين از انتشار هر گونه پيام حاوي تهمت، افترا، اظهارات غير مرتبط ، فحش، ناسزا و... معذور است
تعداد کارکتر های مجاز ( 200 )
پربازدید ها
پیشنهاد سردبیر
آخرین اخبار