کد خبر: 899333
تاریخ انتشار: ۲۲ اسفند ۱۳۹۶ - ۲۲:۰۰
سال 96 رو به پايان است و تنها چند برگ از دفتر آن باقي مانده. سالي كه با خوبي‌ها و بدي‌هاي فراوان همراه بود اما سرانجام به آخرين روزهاي خود نزديك مي‌شود و روزهاي پاياني سال، فرصت خوبي است براي...

دنيا حيدري

سال 96 رو به پايان است و تنها چند برگ از دفتر آن باقي مانده. سالي كه با خوبي‌ها و بدي‌هاي فراوان همراه بود اما سرانجام به آخرين روزهاي خود نزديك مي‌شود و روزهاي پاياني سال، فرصت خوبي است براي مرور گذشته با تمام موفقيت‌ها و ناكامي‌هايش و ريختن برنامه‌اي براي سالي كه در پيش روست.
ورزش ايران، سال 96 با چالش‌هاي فراواني رو به رو شد. با پستي‌بلندي‌هاي متعددي كه گاه با موفقيتي قابل توجه همراه بود و گاه نيز با وجود تلخي‌هاي شكست و باخت، تجربه‌اي گرانبها از خود به جاي گذاشت. با همه برد و باخت‌ها و موفقيت‌ها و ناكامي‌ها اما سال 96 نيز چند روز ديگر به پايان مي‌رسد و خيلي زود به سال گذشته تبديل مي‌شود. سالي كه مي‌تواند تجربه‌اي باشد براي روزهايي كه در پيش است. براي روزهايي كه مي‌تواند با تكيه بر تجربيات گذشته و سالي كه تمام شد، بر تعداد بردها و موفقيت‌هايش افزوده شود و با خوشي‌هاي زيادي همراه باشد. سختي‌هاي راه بدون شك تمامي ندارد و گريزي از آن نيست اما با وجود اين بدون شك مي‌توان با تكيه بر تجربيات به دست آمده و مد نظر قرار دادن اتفاقات تكرار شده، قبل از شدت و حدت آن تا اندازه قابل ملاحظه‌اي كاست و مسير موفقيت را هموارتر كرد.
ورزش از ابعاد مختلف اهميت بسياري براي سلامت جسماني و روحي جامعه به خصوص قشر جوان آن دارد. علاوه بر آن، موفقيت در ورزش به معناي شكوفايي استعدادهاي جامعه جوان است و تضمين سلامت فكري و جسمي آن و مطرح كردن نام ايران در عرصه‌هاي بين‌المللي كه فوايد بسياري دارد. چه از لحاظ اجتماعي و فرهنگي و چه سياسي. با توجه به اين مسئله، مي‌توان با يك برنامه‌ريزي راهبردي و البته استراتژيك با توجه به دانش و تجربه به دست آمده از سالي كه رو به پايان است، گامي بلند در راستاي موفقيت‌هاي ورزشي در سال آينده برداشت. البته يافتن منابع مورد نياز براي رسيدن به اين مقصد استراتژيك، فرايندي حساب شده را مي‌طلبد كه اگرچه سخت است اما غيرممكن نيست.
جامعه ورزش ايران در سال آينده رقابت‌هاي مهمي چون جام جهاني فوتبال، بازي‌هاي آسيايي و ميدان‌هاي بين‌المللي فراواني را پيش رو دارد كه موفقيت در هر كدام از آنها نه فقط مي‌تواند شادابي جامعه را تضمين كند كه از جنبه‌هاي اجتماعي، فرهنگي و به خصوص سياسي فوايد بي شماري را در پي دارد كه خود دليلي كافي است براي آنكه برنامه‌ريزي حساب‌شده‌اي در اين زمينه انجام شود تا نه فقط در سال آينده با پشت سرگذاشتن اشتباهات قبلي و استفاده از تجربيات گرانبها گامي بلندتر به سوي موفقيت برداريم كه بر تعداد موفقيت‌ها و مدال‌آوري‌هاي جامعه ورزش نيز بيفزاييم اما پر واضح است كه تكرار موفقيت‌هاي قبلي و افزودن بر تعداد آن، نيازمند نگاهي جدي و برنامه‌اي هدفمند و جامع است نه شعارهاي رنگارنگ و وعده‌هايي كه نيتي براي عملي كردنش وجود ندارد. سال جديد، مي‌تواند با نيت‌هاي جديد همراه باشد. با تصميم‌ها و برنامه‌هاي جديد و جدي براي موفقيت هر چه بيشتر ورزش كشور. ورزشي كه مي‌تواند سلامت عقلاني و جسماني جامعه را تضمين كند و آينده‌اي روشن براي جوانان آن به تصوير بكشد. به شرط آنكه از اشتباهات و ناكامي‌هاي سال 96 تجربه‌اي شود براي گام برداشتن در سال جديد به سوي موفقيت.

نظر شما
جوان آنلاين از انتشار هر گونه پيام حاوي تهمت، افترا، اظهارات غير مرتبط ، فحش، ناسزا و... معذور است
تعداد کارکتر های مجاز ( 200 )
پربازدید ها
پیشنهاد سردبیر
آخرین اخبار