کد خبر: 899323
تاریخ انتشار: ۲۲ اسفند ۱۳۹۶ - ۱۷:۰۸

لیگ برتر تکواندوی بانوان (جام کوثر) درشرایطی به پایان رسید که فاصله قابل توجهی میان تیم‌های بالا نشین و دیگر تیم‌های حاضر در این رقابت‌ها وجود داشت.

به گزارش سایت هوادران تکواندو، پرونده سیزدهمین دوره لیگ برتر تکواندو «جام کوثر» با قهرمانی لوازم خانگی کن به پایان رسید؛ رقابت‌هایی که از همان هفته های آغازین جایگاه قرار گرفتن تیم‌ها در جدول رده بندی لیگ را مشخص کرد تا جاییکه در پایان پیش‌بینی‌ها درست از آب در آمد از میان دو تیم لوازم خانگی کن و بیمه رازی که هر دو از مدعیان قهرمانی بودند؛ تیم کن صدر جدول را در اختیار گرفت و بیمه رازی دوم شد.

در این دوره از رقابت‌ها تیم‌های هیات تکواندو شهرستان کرج، بیمه رازی، دانشگاه الزهرا (س)، لوازم خانگی کن، هیات تکواندو حوزه شمال‌شرق، هیات تکواندو ورامین، هیات تکواندو خراسان‌رضوی، هیات تکواندو خوزستان، هیات تکواندو گیلان، ققنوس جویبار، هیات تکواندو مرکزی، آینده سازان لوازم خانگی کن و آینده سازان هیات تکواندو جنوب‌شرق حضور داشتند.

تیم لوازم خانگی کن برای کسب عنوان قهرمانی در این رقابت‌ها،24 برد، یک تساوی و یک باخت بدست آورد و با 73 امتیاز و تفاضل 180 جام قهرمانی را بالای سر برد؛ تیم بیمه رازی با 24 برد، یک تساوی، یک باخت و 73 امتیاز و تفاضل 164 عنوان نایب قهرمانی را به خود اختصاص داد.

دانشگاه الزهرا(س) نیز که برای نخستین بار حضور در لیگ را تجربه می‌کرد با 20 برد، یک تساوی، 5 باخت، 61 امتیاز و تفاضل 87 بر سکوی سومی ایستاد و آینده سازان لوازم خانگی کن نیز با 19 برد، 4 تساوی، 3 باخت، 61 امتیاز و تفاضل 77 به عنوان چهارمی رسید.

تیم‌های هیات تکواندو استان گیلان، هیات تکواندو حوزه شمال‌شرق، هیات تکواندو جنوب‌شرق، ققنوس جویبار، هیات تکواندو استان مرکزی، هیات تکواندو ورامین، هیات تکواندو خراسان‌رضوی، لوازم ورزشی کوروش، هیات تکواندو شهرستان کرج و هیات تکواندو استان خوزستان به ترتیب در جایگاه پنجم تا چهاردهم قرار گرفتند.

این نتایج در حالی بدست آمد که لیگ برتر تکواندوی بانوان در فصلی که به پایان رسید نسبت به دوره های قبل به لحاظ کمی افزایش داشته و تیم‌های بیشتری برای شرکت در این میدان حضور پیدا کرده بودند اما به لحاظ کیفی شاید بتوان گفت رقابت اصلی تنها میان سه تیم بالای جدول بود و مابقی تیم‌ها صرفا حضوری برای بالا بردن کمیت لیگ داشتند؛ همچنین نگاهی به اعداد و ارقام به دست آمده توسط تیم‌ها نشان از فاصله زیاد فنی تیم ها را نشان می‌داد.

البته این فاصله زیاد فنی تنها میان تیم قعرنشین و صدرنشین نبود و نگاهی به جدول نتایج نشان می‌داد که این فاصله از تیم پنجم به بعد شکل گرفته است و این در شرایطی است که تفاضل امتیازها از تیم ششم جدول (هیات تکواندوی شمال شرق)منفی است.

حال این سوال مطرح است که آیا لیگی با این تفاوت فنی تیم‌ها می تواند به تکواندوی بانوان کمک کند و سهم این لیگ در بازیکن‌سازی و بروز استعدادها چه میزان است؟ لیگی که به دلیل تجمع بازیکنان ملی‌پوش در دو تیم کن و بیمه رازی عملا توان رقابت را از دیگر تیم‌ها گرفت و از همان ابتدای فصل خط و نشان کشیدند که جام قهرمانی برای آنهاست و با این تفاسیر جذابیت و هیجان نیز از مسابقات گرفته شد.

این در حالی است که رسالت برگزاری لیگ شناسایی پدیده‌ها و استعدادهای ناشناخته است. هدفی که در لیگ امسال کمرنگ شد. البته نمی توان به تیم های حاضر در لیگ خرده گرفت؛ به هرحال بالانشینان از لحاظ منابع مالی تامین هستند و برای تجهیز تیم‌هایشان به راحتی دست به جیب می‌شوند. تیم‌هایی که حتی در برخی اوزان دو تا سه نیروی کارآمد را در اختیار دارند و این در حالی است که در مقابل تیم هایی در لیگ حضور داشتند که در تامین نیروی کافی برای چیدمان تیم خود به مشکل بر می‌خوردند.

نظر شما
جوان آنلاين از انتشار هر گونه پيام حاوي تهمت، افترا، اظهارات غير مرتبط ، فحش، ناسزا و... معذور است
تعداد کارکتر های مجاز ( 200 )
پربازدید ها
پیشنهاد سردبیر
آخرین اخبار