کد خبر: 899322
تاریخ انتشار: ۲۲ اسفند ۱۳۹۶ - ۱۶:۴۶

 اختلافات وزیر ورزش و ردیس فدراسیون کشتی باعث شد تا اتحادیه جهانی میزبانی جام جهانی کشتی را از ایران بگیرد و در پی آن کشتی هم از مسابقات جام جهانی آزاد امریکا کنار کشید.

اتحادیه جهانی کشتی درنامه اتحادیه جهانی کشتی به فدراسیون کشتی ایران اعلام کرد که با توجه به مسائل پیش آمده و شرایط فعلی فدراسیون کشتی ایران، نظر اتحادیه جهانی این است که امکان برگزاری جام جهانی کشتی فرنگی در روزهای۲۳ و ۲۴ فروردین ماه سال ۹۷ در اهواز فراهم نیست. اتحادیه جهانی این موضوع را به فدراسیون های ملی دیگر کشورهای شرکت کننده در جام جهانی نیز اعلام کرده است.در پی آن فدراسیون کشتی با توجه به تغییر زمان برگزاری رقابتهای کشتی فرنگی و تداخل با برنامه های آماده سازی کشتی ایران رسما از حضور در جام جهانی کشتی آزاد آمریکا انصراف داد. با توجه به اعلام قبلی ایران مبنی بر اینکه اگر امکان برگزاری جام جهانی کشتی فرنگی در زمان پیشنهادی از سوی ایران نباشد، تیم ملی کشتی آزاد هم به دلیل جلو آمدن زمان برگزاری انتخابی تیم ملی نمی تواند در مسابقات جام جهانی شرکت کند، فدراسیون کشتی این موضوع را به اتحادیه جهانی کشتی اعلام کرد و اتحادیه نیز با این موضوع موافقت کرد.به این ترتیب با توجه به حضور نیافتن ایران در جام جهانی، فدراسیون کشتی به زودی زمان برگزاری مرحله اول و دوم مسابقات انتخابی تیم های ملی برای شرکت در بازی های آسیایی جاکارتا و رقابت های جهانی مجارستان را اعلام می کند.

نناد لالوویچ درباره اتفاقات اخیر در کشتی ایران، گفت: ایران تبدیل به ریگی در کفش‌مان شده است. برخی از اوقات چنین اتفاقاتی در کشتی رخ می‌دهد و گاهی اوقات نیز ممکن است در دیگر ورزش‌ها بیفتد. می‌خواهیم از تکرار این اتفاقات در آینده جلوگیری کنیم.دقیقا نمی‌دانیم که چه شده است، خبرهایی به ما رسیده که رییس فدراسیون کشتی ایران استعفا کرده است. در حال‌ حاضر به او دسترسی ندارم، اما می‌خواهم که حقایق را بدانم. به خصوص که مسابقات در ایران به زودی خواهیم داشت و برگزاری آنها بدون رییس فدراسیون آسان نیست. من دلیل ‌اصلی این که او چرا استعفا داده است را نمی‌دانم، اما اگر مربوط به اتفاقات اخیر باشد خوب نیست. ورزش ایران اگر به این روند، مسابقه ندادن مقابل ورزشکاران اسرائیل  ادامه‌ دهد ریسک زیادی را متحمل شده است.شرایط واقعا پیچیده است. ما نیاز به کمک دیگر فدراسیون‌ها و کمیته‌ بین‌المللی المپیک داریم. مسئولان ایران باید متوجه شوند که اگر نخواهند که ورزشکاران‌شان مقابل همه کشورها مبارزه کنند، نه تنها به کشتی ضربه وارد می‌کنند،‌ بلکه به تمام ورزش ایران ضربه می‌زنند.مسئولان بین‌المللی ورزش اجازه چنین اتفاقی را نمی‌دهند. تنها بازنده در آخر ورزشکاران ایران هستند. تمامی جنبش ورزش باید با هم متحد شود و به مسئولان توضیح دهد که این اتفاق دیگر نمی‌تواند رخ دهد. من صربستانی هستم، اما باید از منافع ورزشکاران کوزوو نیز حمایت کنم. ما باید بدانیم که ورزش کاملا مستقل از سیاست است. روابط بد بین کشورها نباید بر شرایط ورزشکاران تاثیر بگذارد. ما همین مشکل را با اوکراین و روسیه هم داریم، اما مسابقاتی داریم که در هر دو کشور  برگزار خواهند شد و مطمئن هستیم که ورزشکاران آنها بدون مشکل در مسابقات شرکت می‌کنند.

محمدرضا داورزنی معاون ورزش قهرمانی وزارت ورزش گفت : ما، کمیته ملی المپیک و فدراسیون کشتی نسبت به این مساله اقدام کرده‌ایم و گفته‌ایم که هیچ مشکلی پیش نیامده است و در ایران مساله‌ای برای برگزاری جام جهانی وجود ندارد. امکانات در استان فراهم می‌شود. حتی کمیته ملی المپیک هم ایمیلی به اتحادیه جهانی کشتی ارسال کرده که نگران نباشند و هیچ مشکلی وجود ندارد. کشتی ایران روی ریل خودش حرکت می‌کند. وزارت ورزش و کمیته ملی المپیک هم صددرصد از این رشته حمایت خواهند کرد.

منصور برزگر پیشکسوت کشتی کشور درباره مشکلات بوجود آمده در کشتی گفت:کشتی چه در گذشته و چه در حال هیچ گاه خط قرمزهای نظام را رد نکرده است و این چه چیزی است که به گردن کشتی انداخته‌اند. رسول خادم نگران کشتی بود چراکه احتمال تعلیق این رشته پرافتخار می‌رفت، اما آیا آقایان وزارت نشین از خادم حمایت کردند و یا به خاطر مسئله‌ای به این مهمی از خود گذشتگی نشان دادند که امروز از روند تغییر بیانیه‌های خادم صحبت می‌کنند؛ صحبت های خادم پیام روشنی داشت.آقای وزیر تکلیف را روشن کنید، بالاخره شما و همکارانتان می‌خواهید با رسول خادم کار کنید یا خیر؟ اگر جواب مثبت است، پس این همه پاسخ و زیر سوال بردن نتایج کشتی برای چیست؟ اگر جوابتان منفی است بگذارید وی برود سراغ زندگی‌اش؛ نیازی به اینقدر سیاسی کاری نیست. می‌خواهید مشکل کشتی را حل کنید یا خیر؟ چرا باید رسول خادم در مجامع بین‌المللی تنها باشد و همه چیز به اسم او تمام شود؟ آیا شما حاضر هستید که مسئولیت محرومیت کشتی‌گیران را بپذیرید، پس روابط بین‌الملل و دیپلماسی وزارت ورزش چه می‌کند؟ برنامه‌های کشتی کاملا مشخص است، بهتر است برخی مدیران عزیز ورزشی، سیاسی نگران کشتی نباشند و موضوع را به نظام ربط ندهند. برنامه‌های کشتی با توجه به برگزار نشدن جام‌های جهانی کاملا مشخص است و باید در فروردین و اردیبهشت ماه مسابقات انتخابی تیم‌های ملی برای بازی‌های آسیایی و رقابت‌های جهانی برگزار شود.

وحید صابری

 

نظر شما
جوان آنلاين از انتشار هر گونه پيام حاوي تهمت، افترا، اظهارات غير مرتبط ، فحش، ناسزا و... معذور است
تعداد کارکتر های مجاز ( 200 )
پربازدید ها
پیشنهاد سردبیر
آخرین اخبار