کد خبر: 899321
تاریخ انتشار: ۲۲ اسفند ۱۳۹۶ - ۱۵:۴۷
توی یه بعداز ظهر زمستانی روی نیمکت پارک نشسته بودم و می خواستم هوایی تازه کنم که جوانی بیست و چند ساله با عصای سفیدش عصا زنان با کلی این پا و اون پا کردن کنار دست من نشست وبه محض این که متوجه حضور من شد، با لحنی دوستانه پرسید : مزاحم که نیستم ؟ خیلی زود سینه ای صاف کردم و گفتم : نفرمایید : چه مزاحمتی .

توی یه بعداز ظهر زمستانی روی نیمکت پارک نشسته بودم و می خواستم هوایی تازه کنم که جوانی بیست و چند ساله با عصای سفیدش عصا زنان با کلی این پا و اون پا کردن کنار دست من نشست وبه محض این که متوجه حضور من شد، با لحنی دوستانه پرسید : مزاحم که نیستم ؟ خیلی زود سینه ای صاف کردم و گفتم : نفرمایید : چه مزاحمتی .
 کمی اون طرف تر چندتا بچه قد و نیم قد در حال ترقه بازی بودند و با زدن هر ترقه ای ، ذوق می کردند و به هوا می پریدند ؛ با دیدن بچه ها واسه اینکه سر حرفی رو باز کرده باشم ؛ گفتم : این ترقه بازی ها هم خیلی خطرناکند؛هنوزحرفم تموم نشده بود که با کشیدن آهی،  به نشانه تاسف سری تکان داد و گفت:راست میگی،ای کاش همه ی مردم متوجه این موضوع می شدند.

با کنجکاوی،پرسیدم: ظاهرا دل پری از ترقه بازی داری؛ با چند بارتکون دادن سرش به سمت پایین در حالی که عصاشو جمع می کرد؛گفت: نپرس که دل پری دارم و بعد هم ادامه داد .خیلی وقت بود که برای رسیدن چهارشنبه آخرسال لحظه شماری می کردم و دوست داشتم این شب رویایی زود تر می رسید؛ برای اون شب کلی برنامه ریزی کرده بودم و می خواستم به قول گفتنی بترکونم.

از یکی از دوستام نحوه درست کردن ترقه دستی را یا گرفته بودم و دور از چشم بابا و مامانم کلی مواد جورواجور رو ی گوشه زیر زمین خونمون جمع کره بودم و از ترکیب اونا با هم ترقه درست می کردم وزیر زیری به بچه های گوچه محلمون هم می فروختم؛بماند که واسه خودم چند تا از اون خفناشو کنار گذاشتم بودم.

چند شب بیشتر به شب چهارشنبه نمونده بود و برای اون شب، لخظه شماری می کردم.آرزویی که ای کاش هیچ وقت بر آورده نمی شدتا هیچ وقت اون اتفاق شوم برام نمی افتاد و هرگز به فکر ترقه وترقه بازی نمی افتادم.

حالاهم که سال ها از اتفاق اون شب می گذره.هر وقت که یاد اون اتفاق تلخ می افتم ،آه از نهادم بلند می شه وغم و غصه تمام وجودمو می گیره و قلبم تو سینه مچاله میشه و به سختی می گیره.

اون شب؛برای اینکه روی بقیه بچه هارو کم کنم ترقه های دست سازم رو توی جیب شلوارم ریختم و دور از چشم بابام به کوچه رفتم و با صدا زدن دوستانم چند تا ترقه روترکوندم و نظر همه رو جلب کردم و موقع ترکوندن آخرین ترقه که اتفاقا از ترقه های قبلی بزرگ تر بود نمی دونم چه اتفاقی افتاد.

 درد شدیدی رو توی ناحیه صورتم به ویژه چشمام احساس می کرم؛ از درد ناله می زدم و به درو دیوار چنگ می کشیدم و هیچ جا رو نمی تونستم ببینم و بشنوفم و توی گوشم فقط صدای صوت ممتدی رو می شنیدم که خیلی آزاردهنده بود.

یه نفر که بعدا متوجه شدم بابام بوده منو به بیمارستان رسوند؛ با معاینه پزشکان فورا به اتاق عمل منتقل شدم و بعد از چند جراحی مختلف چشمی و پوستی چند روزی بستری شدم و حتی یادم هست بقیه خانواده هم به خاطر من تحویل سال توی بیمارستان بودند.

هفتم یا هشتم عید بود که از بیمارستان ترخیص شدم و چند روز بعد هم پانسمان چشمامو باز کردند و تازه متوجه وخامت اوضاع شدم.

باورکردنش خیلی سخت بود اما واقیعت این بود که من بیناییم رو از دست داده بودم و دیگه نمی تونستم هیج جا رو ببینم.کنار آمدن با اون شرایط و اوضاع احوال خیلی سخت بود،مدت ها خونه نشین شدم ئ ار درس و مشقام عقب افتادم و دیگه هرگز نتونستم چیزی رو ببینم حتی چهره بهترین افراد زندگی ام یعنی خانواده ام.

شرایط سختیه ولی باید کناراومد.به اینجا که رسید دوباره آه سردی کشید و در حالی که بلند می شد؛گفت:افسوس که بعضی اشتباهات قابل جبران نیستند؛ بلند که شد با دست کمی عینک سیاهشو جا به جا کرد و بعد از باز کردن عصای سفید صورتشو سمت من چرخوندوگفت:شما رو هم مکدر کردم عفو بفرمایید و بدون اینکه منتظر جواب من بمونه عصا زنان ا زمن دور شد.

با رفتن اون مرد با اینکه از صحبت های او و وضعیت نابیناییش خیلی ناراحت و مکدر بودم اما خدا رو به خاطر داشتن قدرت بیناییم صمیمانه شکر کردم و بیشتر از قبل باورم شد که هرگز نمی شود با آتش بازی کرد.

هشدار انتظامی : والدین گرامی باید ضمن اطمینان حاصل کردن از ایمنی و سلامت بازی تفریحات فرزندان خود،در بازی آنها سهیم باشید و با مدیریت هیجانات آنان، شادی و سلامتشان را تضمین کنند.

سرگرد صباحی اطلاع رسانی معاونت اجتماعی تهران بزرگ

 

**

بازداشت مالخر با 15 قلم جنس مسروقه

رئیس کلانتری 138 جنت آباد، با اشاره به دستگیری یک مالخر اموال مسروقه در این محدوده، گفت: در بازرسی از انباری منزل این متهم 15 قطعه اموال مسروقه کشف و ضبط شد.

به گزارش خبرنگار ما، سرهنگ "عباس واعظی" گفت: در راستای اجرای طرح رعد و دستگیری مالخران اموال مسروقه و برخورد با سارقان که از دغدغه های اصلی شهروندان به حساب می آید، تحقیقات ماموران تجسس این کلانتری برای شناسایی سارقان و مالخران اموال مسروقه آغاز که در نهایت به شناسایی یکی از مالخران سابقه دار در محله قائم مقام، منجر شد.

این مقام انتظامی عنوان داشت: در بررسی های صورت گرفته مشخص شد که این متهم که یکی از مالخران سابقه دار است، پس از طی دوره محکومیت از زندان رها شده و مجددا به سراغ اقدامات مجرمانه خود رفته است.

وی افزود: در ادامه، مخفیگاه متهم در همین محدوده شناسایی شد و ماموران برای دستگیری وی اعزام شدند که در نهایت این متهم در مخفیگاهش دستگیر و در بازرسی از محل نیز 15 قطعه اموال مسروقه از جمله ضبط و باند، لاستیک خودرو، کابل برق، لوازم خانگی و گوشی تلفن همراه، کشف شد.

سرهنگ واعظی، در پایان اظهار داشت: متهم پس از دستگیری به کلانتری منتقل و تحت بازجویی های انجام شده به جرایم خود مبنی بر خرید و فروش اموال مسروقه و ارتباط با سارقان اعتراف و پس از تکمیل پرونده به دادسرا منتقل شد.

گفتنی است، تحقیقات پلیس برای شناسایی سایر همدستان این متهم همچنان ادامه دارد.

 

**

زورگیر در سنایی، راهی زندان شد

 

رئیس کلانتری 105 سنایی، با اعلام خبر دستگیری یک زورگیر سابقه دار در محدوده سنایی، گفت: این متهم سابقه دار که با سلاح سرد از شهرندان زورگیری می کرد، با تلاش ماموران شناسایی و در یک عملیات ضربتی دستگیر شد.

سرگرد "محمدرضا موسوی"، گفت: در راستاي درخواست شهروندان مبنی بر دستگیری و برخورد با سارقان و زورگیران این محدوده، تیم های اطلاعاتی این کلانتری اقدامات خود را بیش از گذشته پیگیری کردند و در نهایت یک زورگیر که با سلاح سرد اقدام به زورگیری و سرقت از شهروندان کرده و موجبات ناامنی محله را ایجاد کرده بود، مورد شناسایی قرار گرفت.

وی افزود: با انجام کار تحقیقاتی پاتوق های این متهم و همچنین مخفیگاه وی در محدوده قائم مقام و سنایی، شناسایی شد و پس از هماهنگی با مقام قضایی، تیم های عملیاتی این کلانتری برای دستگیری متهم وارد عمل شدند.

رئیس کلانتری 105، عنوان داشت: پس از چند شبانه روز انجام گشت های کنترل و مراقبت، در نهایت مخفیگاه متهم شناسایی شده و شب گذشته این متهم در حال خروج از پارکینگ خانه اش تحت تعقیب قرار گرفته و بازداشت شد.

سرگرد موسوی تصریح کرد: متهم به همراه خودروی سواری اش به کلانتری منتقل شد و تحت بازجویی های انجام شده به جرایم خود مبنی بر زورگیری و سرقت از شهروندان طی هشت فقره اعتراف کرد و در بازرسی از خودروی وی تعدادی سلاح سرد و قلابی کشف شد.

گفتنی است، در بازرسی از مخفیگاه این متهم نیز چهار دستگاه گوشی تلفن همراه و تعدادی زیادی کیف پول زنانه و مردانه مسروقه کشف و با شناسایی مالکانشان به آنها بازپس داده شد.

 

**

دستگیری خرده فروش مواد مخدر در شرق پایتخت

فرمانده یگان امداد پایتخت صبح امروز از دستگیری یک خرده فروش مواد مخدر در محدوده اتوبان امام علی (ع) ورودی مشیریه خبر داد و گفت: در بازرسی از خودروی متهم 450 گرم انواع مواد مخدر کشف شد.

سردار "مسعود مصدق" درباره جزئیات این خبر گفت: عوامل گشت انتظامی قرارگاه شرق هنگام گشت زنی در محدوده اتوبان امام علی – مشریه، متوجه رفتار مشکوک یک دستگاه خودروی سواری پراید شدند و برای بررسی بیشتر تغییر مسیر داده و به خودرو نزدیک و در یک عملیات غافلگیرانه خودروی متهم را متوقف می کنند.

فرمانده یگان امداد فاتب توضیح داد: تحقیقات در این خصوص انجام تا اینکه پس از تعدادی سوال ظن ماموران به یقین تبدیل می گردد و ماموران انتظامی تصمیم می گیرند که خودرو را مورد بازرسی قرار دهند.

وی همچنین با بیان اینکه در بازرسی صورت گرفته مقدار 450 گرم انواع مواد مخدر کشف شد ادامه داد: متهم پس از انتقال به مقر یگان امداد و تشکیل پرونده اولیه، برای سیر مراحل قانونی تحویل کلانتری مربوط گردید.

 

**

دستگیری 11 سارق

فرمانده یگان امداد تهران بزرگ صبح امروز از دستگیری 11 سارق و 3 معتاد و همچنین یک خرده فروش مواد مخدر در 24 ساعت گذشته خبر داد.

سردار "مسعود مصدق" گفت: عوامل گشت انتظامی قرارگاه های این یگان در طول 24 ساعت گذشته، هنگام گشت زنی در سطح حوزه، موفق به دستگیری 11 سارق، کشف و توقیف 8 دستگاه خودرو و موتورسیکلت سرقتی شدند.

این مقام ارشد انتظامی همچنین با بیان دستگیری 3 معتاد متجاهر و یک خرده فروش مواد مخدر تصریح کرد: در بازرسی انجام شده از آنان 458 گرم انواع مواد مخدر کشف و ضمیمه صورتجلسه مربوط شد.

سردار مصدق در پایان بیان داشت: متهمان به همراه اموال کشف شده به یگان امداد پلیس تهران بزرگ انتقال و پس از تشکیل پرونده، تحویل پلیس های تخصصی و کلانتری های حوزه ی مربوط شدند.

 

**

کشف 126 کیلو گرم انواع مواد مخدر در پایتخت

گروه استان ها – تهران بزرگ - رئیس پلیس مبارزه با موادمخدر تهران بزرگ از کشف 126 کیلوگرم اتواع مواد مخدر از قبیل: حشیش و تریاک در بازرسی از یک دستگاه کامیون ولوو توسط ماموران پلیس فاتب خبر داد.

به گزارش خبرنگار پايگاه خبري پليس، سرهنگ "محمد بخشنده" درباره جزئیات این خبر گفت: در راستای مبارزه با سوداگران مرگ، وارد و توزیع کنندگان مواد افیونی، ماموران پلیس کنترل محورهای مواصلاتی به شهر تهران را مدنظر قرار دادند.

سرهنگ بخشنده افزود: ماموران پلیس مبارزه با موادمخدر هنگام گشت زنی در محور تهران – قم به یک دستگاه کامیون ولوو با دو سر نشین مشکوک و آن را متوقف ساختند.

وی با اشاره به انجام بازجویی اولیه و سپس بازرسی از خودروی موصوف بیان داشتند: مقدار 68 کيلو و 350 گرم حشيش و 58 کيلو گرم ترياک که به طرز ماهرانه ای جاسازی شده بود، کشف گردید.

رئیس پلیس مبارزه با موادمخدر فاتب در پایان با اشاره به تشکیل پرونده ای در این خصوص، گفت: در این رابطه دو قاچاقچی دستگیر و به دادسرا معرفی شدند.

 

**

بازداشت سارق حرفه ای در نارمک

رئیس کلانتری ۱۲۷ نارمک، با اشاره به دستگیری یک سارق منزل در این محدوده، گفت: این متهم که برای فرار راهی جز بام خانه مالباخته نداشت، در همان محل دستگیر شد.

سرهنگ " محمد مهدی ربیعی" ضمن اشاره به این خبر گفت: چندی پیش یکی از شهروندان ساکن نارمک، ضمن مراجعه به دایره قضایی این کلانتری، اظهار داشت که طی شب های گذشته، چند مرتبه منزلش مورد دستبرد قرار گرفته و طی شکایتی خواستار رسیدگی به موضوع شد.

وی افزود: با توجه به حساسیت موضوع، پرونده ای در این زمینه تشکیل و تیم های تجسس ضمن انجام گشت های تعقیب و مراقبت و تجسس در محله مذکور، در نهایت سرنخ هایی از سارق این محله به دست آوردند.

این مقام انتظامی عنوان داشت: با به دست آمدن مشخصات چهره و همچنین وضعیت ظاهری این سارق، تحقیقات وارد مرحله ای تازه شد تا این که شب گذشته یکی دیگر از شهروندان ساکن این محدوده ضمن تماس با مرکز فوریت های پلیسی از حضور یک سارق در منزل دو طبقه اش خبر داد و ماموران گشت انتظامی این کلانتری بلافاصله به محل اعزام شدند.

رئیس کلانتری 127 بیان داشت: طی یک عملیات ضربتی و حساب شده ماموران به تعقیب متهم پرداختند و متهم که راهی جز فرار به بام خانه نداشت، روی بام خانه مالباخته دستگیر و برای بازجویی به کلانتری منتقل شد.

سرهنگ ربیعی، تصریح کرد: متهم در بازجویی های انجام شده به جرم خود مبنی بر سرقت از منزل مذکور و همچنین سرقت از یک خانه دیگر طی شب های گذشته در این محدوده اعتراف کرد و پس از تکمیل پرونده راهی پایگاه چهارم پلیس آگاهی تهران بزرگ شد.

همچنین در بازرسی از مخفیگاه وی که در همان محدوده بود، تعدادی اموال و اجناس منزل مالباختگان کشف که پس از صورتجلسه به مالباختگان بازپس داده شد.

 

**

سارق خودرو در تجریش گرفتار شد

رییس کلانتری 101 تجریش، ضمن اعلام خبر دستگیری یک سارق در میدان تجریش، گفت: این سارق نیمه های شب ضمن پرسه در خیابان های شمال تهران اقدام به سرقت خودروهایی که سیستم ایمنی مناسبی نداشتند، می کرد.

سرهنگ "کیانوش عزیزی"، گفت: با مراجعه یکی از شهروندان ساکن محدوده تجریش به این کلاتتری و تشکیل پرونده در خصوص سرقت خودروی سواری اش، تحقیقات پلیسی آغاز شد.

وی افزود: طی بررسی های انجام شده مشخص شد که خودروی این مالباخته توسط یکی از سارقان سابقه دار این محدوده به سرقت رفته است که بنابر تحقیقات صورت گرفته چهره و مشخصات ظاهری این متهم به دست آمد و در میان ماموران گشت های انتظامی توزیع شد.

سرهنگ عزیزی، عنوان داشت: در این اقدامات، مخفیگاه متهم نیز شناسایی شد و ماموران پلیس طی یک عملیات ضربتی برای دستگیری وی وارد عمل شدند و در نهایت شب گذشته این متهم در مخفیگاهش به هنگام استعمال مواد مخدر بازداشت شد.

رئیس کلانتری 101 تصریح کرد: سارق در کلانتری به جرم خود مبنی بر سرقت خودروی مالباخته اعتراف و اقرار کرد که تا کنون سه فقره سرقت دیگر به همین شیوه نیز داشته است.

به این ترتیب، با اعتراف متهم پرونده تکمیل و برای تحقیقات پیرامون سرقت های احتمالی دیگر به پایگاه یکم پلیس آگاهی تهران بزرگ ارجاع شد و خودروی مسروقه نیز طی صورتجلسه ای به مالکش بازپس داده شد.

 

**

تخریب ساختمان دو طبقه در خیابان مرتضوی

سرکلانتر هشتم پایتخت با اشاره به تخریب ساختمانی دو طبقه در خیابان مرتضوی گفت: نوه خانواده که در حال ساخت مواد محترقه دست ساز بود باعث تخریب منزل پدر بزرگش شد.

سرهنگ " محمد جلینی" گفت: ساعت 6 صبح، خبر تخریبی ساختمانی دو طبقه در محدوده خیابان مرتضوی به مرکز فوریت های پلیسی اعلام و بلافاصله تیمی از ماموران کلانتری به محل اعزام شد.

وی با بیان اینکه نوه خانواده با دپو کردن مواد محترقه در ساختمان و درست کردن مواد محترقه دست ساز برای چهارشنبه آخر سال موجب انفجار و تخریب این ساختمان شده است عنوان داشت: شدت انفخار این ساختمان به قدری است که به ساختمان های مجاور آسیب زده است.

وی همچنین در ادامه گفت: تیم آتش نشانی بلافاصله برای جلوگیری از ورود صدمات بیشتر در محل حاضر، ولیکن متاسفانه هنگام انجام عملیات انفجار دوم در ساختمان ایجاد و یکی از آتش نشانان  مصدوم شده است.

وی با اشاره به اینکه در بازرسی صورت گرفته مقدار زیادی مواد اولیه مورد نیاز مواد محترقه در ساختمان به چشم می خورد، ادامه داد: این مصدوم اولین مصدوم چهارشنبه آخرسال امسال می باشد.

 

**

شیوه ای جدید برای سرقت وجوه نقد از دستگاه های خود پرداز

سرکلانتر هشتم پایتخت با اشاره به دستگیری یک زوج سارق و اعتراف به 13 فقره سرقت توسط آنان، گفت: این زن و شوهر که با همدستی یکدیگر کارت های عابر بانک، مشتریان را سرقت می کردند می توانستند مبالغ قابل توجهی وجوه نقد از کارت های آنان برداشت و یا خرید کنند.

سرهنگ " محمد جلینی" گفت: یکی از شهروندان در 18 دی ماه سال جاری به کلانتری 108 نواب مراجعه و اعلام داشت: وجوه قابل توجهی از حساب ایشان به سایر حساب های دیگر به صورت کارت به کارت منتقل و یا از طریق فروشگاه ها خرید شده است که با توجه به حساسیت موضوع، ضمن تشکسل پرونده ای، موضوع به طور ویژه در دستور کار ماموران کلانتری 108 برای جلوگیری از وقوع جرایم مشابه قرار گرفت.

وی با اشاره به انجام تحقیقات میدانی و پایش های اطلاعاتی، اظهار داشت: سرنخ های از انجام سرقت توسط یکی از سارقان حرفه ای به همراه همسرش بدست آمد و متعاقب آن انجام تحقیقات تکمیلی و شناسایی مخفیگاه آنان آغاز شد.

و ی با تاکید به اینکه با هماهنگی مقام قضایی تیمی از ماموران عملیات سرکلانتری برای دستگیری متهم و همدستش که در محدوده امام خمینی بود، اعزام شد، گفت: شیوه سرقت این متهمان بدین نحو بود که سارق اصلی به لبه محل ورودی کارت های دستگاه های خودپرداز چسب می زده و در کمین می مانده تا اینکه فردی برای انجام عملیات بانکی به خودپرداز مراجعه کند و با حضور مشتریان اعلام می داشت که کمی کارم طول می کشد و نوبت خود را به فرد پشت سرش می داده است.

سرکلانتر هشتم افزود: انجام تراکنش توسط مالباخته انجام و بدین ترتیب سارقان به شیوه و ترفندی شماره رمز کارت را یادداشت می کردند.

وی همچنین ادامه داد: مالباخته پس از انجام تراکنش وقتی می خواست کارت عابر بانکش را از دستگاه خودپرداز بگیرد، کارت از دستگاه خارج نمی شد و مالباخته به تصور اینکه دستگاه خود پرداز کارتش را ضبط کرده است، محل را ترک و سارق سریعاً کارت وی را بر می داشت و کلیه موجودی آن را کارت به صورت کارت به کارت یا خرید از فروشگاه ها برداشت می نمود.

این مقام انتظامی با بیان اینکه در بازرسی از مخفیگاه سارقان، تعداد 9 عدد کارت عابر بانک متعلق به دیگر افراد کشف شد؛ گفت: سارقان در بازجویی صورت گرفته به 13 فقره سرقت به همین شیوه اعتراف کردند.

سرهنگ جلینی در پایان خاطر نشان کرد: با تکمیل پرونده، متهمان برای سیر مراحل قانونی در اختیار مرجع قضایی قرار گرفتند.

 

**

سال نو را برای خود و اطرافیان، تلخ نکنیم

معاون اجتماعی پلیس پایتخت، ضمن تبریک نوروز 97 به شهروندان تهرانی، به نکاتی درباره رعایت نکات ایمنی در روزهای پایانی سال خصوصا چهارشنبه پایانی سال، گفت: با انجام کارهای غیر مسئولانه و خطرناک، سال نو را برای خود و اطرافیانمان تلخ نکنیم.

سرهنگ "مراد مرادی"،به فرارسیدن نوروز 97 اشاره کرد و گفت: در این روزها همه شهروندان برای استقبال از نوروز آماده می شوند، از خانه تکانی گرفته تا خریدهای شب عید، اما در چهارشنبه آخر سال برخی نوجوانان و جوانان به خاطر رفتارهای غیرمسئولانه و غیر عقلانی، سال نو را برای خود و اطرافیانشان تلخ می کنند و متاسفانه هر سال در چهارشنبه پایانی سال، شاهد مجروح شدن تعدادی از شهروندان و گاهی از دست دادن جان آنها هستیم.

وی اظهار امیدواری کرد با هوشیاری و مشارکت همه شهروندان برای امنیت چهارشنبه آخر سال و توجه به توصیه های ایمنی پلیس، نوروی همراه با شادی و سرور داشته باشیم.

این مقام انتظامی، با مخاطب قرار دادن والدین، افزود: بیایید تلاش کنیم با آموزش و کنترل فرزندان خود، از وقوع حوادث ناگوار پیشگیری کنیم.

سرهنگ مرادی، در بخشی دیگر از سخنان خود نکاتی را برای والدین، تصریح کرد که شامل موارد زیر می باشد: خانواده های سعی کنند در این ایام کنار و همراه فرزندان خود باشند تا علاوه بر کنترل رفتارهای هیجانی، از آنها مراقبت نمایند، فرزندان را نسبت به عواقب خطرناک بازی با مواد منفجره و آتش زا، آگاه کنند، با تفریحات ناسالم موجبات ترافیک و ازدحام خیابان های نشوند، از نگهداری مواد آتش زا و تهیه و سخت وسایل آتش بازی از سوی فرزندانشان پیشگیری کرده و بر آنها نظارت داشته باشند.

معاون اجتماعی پلیس پایتخت، در ادامه بیان داشت: شهروندان گرامی در روزهای منتهی به سال نو، بیش از پیش و با درایت و عقلانیت، قبل از هر کاری به عواقب آن بیاندیشند و رفتارهای مسئولانه داشته باشند.

وی در پایان با تاکید بر این مطلب که همه ما باید از رفتارهای هیجانی دوری کرده و مراقب رفتارهای خطرناک و ناهنجار دیگران باشیم، گفت: در صورت لزوم مراتب را به واحدهای گشت انتظامی مستقر در محله های تهران و یا به مرکز فوریت های پلیسی 110 گزارش دهیم.

 

**

دستگيري یکی از سارقان حرفه ای موبایل قاپ محله جوادیه پایتخت

سرکلانتر هفتم پایتخت از شناسايي و دستگيري یکی از سارقان کیف و موبایل قاپ محدوده میدان شوش خبر داد و گفت: شناسایی همدست متهم در دستور کار ماموران کلانتری 117 جوادیه قرار دارد.

سرهنگ "جلیل موقوفه ای گفت: در پي وقوع چندين فقره سرقت کیف و موبایل قاپی در محدوده میدان شوش، شناسایی و دستگیری متهم یا متهمان در دستور کار ماموران کلانتری 117 جوادیه قرار گرفت. تا اینکه ماموران انتظامی روز گذشته در گشت های انتظامی هدفمند، مشاهده می کنند که راکب یک دستگاه موتورسیکلت به همراه یک نفر ترک نشین با سرعت بالایی به خانمی نزدیک و بلافاصله کیف وی را قاپیده و از محل متواری می گردند.

وي در ادامه گفت: تیم موصوف به تعقیب متهمان پرداخته و پس از دقایقی تعقیب و گریزی، ترک نشین از موتورسیکلت در ازدحام جمعیت از موتورسیکلت پیاده و به همراه کیف مالباخته از محل متواری می شود.

این مقام انتظامی با بیان اینکه ماموران موفق شدند موتورسیکلت را متوقف و راکب آن را دستگیر کنند خاطر نشان کرد: کیف مالباخته که حاوی گوشی همراه، تعدادی کارت عابربانک و مدارک هویتی بود در همان حوالی کشف و تحویل مالباخته گردید.

سرهنگ موقوفه ای با اشاره به اینکه دستگیری همدست سارق در دستور کار ماموران کلانتری 117 جوادیه قرار دارد؛ در پایان بیان داشت: با طرح شکایت از سوی مالباخته و تکمیل پرونده، سارق برای سیر مراحل قانونی تحویل مرجع قضایی شد.

 

**

تعقیب و گریز نفس گیر پلیس و سارقان لوازم خودرو در یوسف آباد

– رئیس کلانتری 125 یوسف آباد، با اشاره به دستگیری دو سارق لوازم داخلی خودرو در این محدوده اشاره کرد و گفت: این متهمان در یک تعقیب و گریز نفس گیر دستگیر شدند.

سرهنگ "احمد ناصری"، گفت: با شکایت های شهروندان ساکن این محدوده در خصوص سرقت های لوازم داخلی خودروهایشان، تیمی از ماموران این کلانتری برای تحقیقات وارد عمل شده و به بررسی سرنخ های موجود پرونده پرداختند.

وی افزود: با تحقیقات از مالباختگان و بررسی محل های سرقت و فیلم دوربین های مداربسته، چهره و مشخصات ظاهری سارقان به دست آمد و در میان گشت های انتظامی توزیع شد.

این مقام انتظامی عنوان داشت: بررسی ها ادامه داشت تا این که شب گذشته ماموران یکی از گشت های انتظامی در حال گشتزنی در محدوده جهان آرا، فردی را در حال سرقت از خودرویی در این محدوده مشاهده و برای دستگیری وی اقدام کردند.

رئیس کلانتری 125 بیان داشت: متهم در یک اقدام ضربتی بازداشت شده و به کلانتری منتقل شد که تحت بازجویی های انجام شده به 10 فقره سرقت در این محدوده اعتراف و همچنین به همدستی با یک سارق دیگر در سرقت ها اقرار کرد.

سرهنگ ناصری، تصریح کرد: با همکاری سارق مذکور، همدست وی نیز در این محدوده شناسایی شده و در مخفیگاهش واقع در همان محدوده بازداشت و به کلانتری منتقل شد و تحت بازجویی های انجام شده او نیز به جرم خود مبنی بر سرقت و همدستی با سارق دستگیر شده اعتراف کرد.

به این ترتیب، هر دو متهم به همراه پرونده تکمیل شده به پایگاه سوم پلیس آگاهی تهران بزرگ منتقل شده و تحقیقات برای شناسایی مالباختگان آغاز شد.

 

نظر شما
جوان آنلاين از انتشار هر گونه پيام حاوي تهمت، افترا، اظهارات غير مرتبط ، فحش، ناسزا و... معذور است
تعداد کارکتر های مجاز ( 200 )
پربازدید ها
پیشنهاد سردبیر
آخرین اخبار