کد خبر: 896417
تاریخ انتشار: ۰۲ اسفند ۱۳۹۶ - ۲۱:۱۷
تحليلگران نظامي رژيم صهيونيستي ضمن ابراز ترديد درباره اينكه نيروي هوايي اين رژيم سكوهاي موشك‌هاي ضدهوايي سوريه را منهدم كرده باشد، احتمال به راه انداختن جنگ از سوي نتانياهو را بعيد ندانستند.
به گزارش روزنامه هاآرتص، «عمير راپورت» از تحليلگران نظامي رژيم صهيونيستي درباره اينكه نيروي هوايي اين رژيم سكوهاي موشك‌هاي ضد هوايي را كه جنگنده اف ۱۶ اين رژيم را در دهم فوريه هدف قرار داد از بين برده باشند ابراز ترديد كرد و گفت: شك و شبهه زيادي در اين باره وجود دارد زيرا نيروي هوايي تصويري كه تأييد كننده اين موضوع باشد منتشر نكرده است. 
وي افزود: احتمالاً برخي از اهدافي كه مورد حمله قرار گرفته‌اند صوري و وهمي بوده‌اند. سكوهاي «اس‌اي ۱۷» كوچك و متحركند و مي‌توان آنها را مخفي كرد. اين تحليلگر صهيونيست درباره اينكه چرا براي هدف قرار دادن مركز پهپاد برخاسته از جنگنده استفاده شده نه هدف قرار دادن آن با موشك اعلام كرد: ارتش اسرائيل موشك‌هاي دقيقي كه برد دهها كيلومتري داشته باشند ندارد و اين با وجود فروش اين سلاح به كشورهاي مختلف دنياست. ارتش اسرائيل تحركاتي را به تازگي در اين باره شروع كرده است اما حمله به اهداف عمقي هنوز در انحصار نيروي هوايي است.  وي با اشاره به آنچه تلاش‌هاي اين رژيم براي ممانعت از حضور ايران در سوريه خواند و با پرداختن به حرف‌هاي آويگدور ليبرمن، وزير جنگ رژيم صهيونيستي كه گفته بود رويارويي با ايران فقط به بحث زمان آن مربوط مي‌شود، گفت: تل‌آويو تنها از راه نظامي براي ممانعت از حضور ايران در سوريه حركت نمي‌كند بلكه به موازات آن در بُعد سياسي نيز تحركاتي از مسكو تا واشنگتن شروع كرده است. مشكل ولاديمير پوتين، رئيس‌جمهور روسيه است كه منافع اسرائيل را مورد توجه قرار نمي‌دهد. اوضاع در جبهه شمالي با سوريه و حزب‌الله و ايران همچنان بحراني است.  همزمان «تزوي بارئيل» تحليلگر امور عربي روزنامه هاآرتص درباره جنگ‌افروزي جديد بنيامين نتانياهو نخست وزير رژيم صهيونيستي با توجه به اينكه غرق در فساد است هشدار داد. آنچه مايه شگفتي و تعجب است اين است كه اسرائيلي‌ها هنگامي كه نتانياهو از چالش‌هاي اسرائيل سخن مي‌گويد حرفش را قبول مي‌كنند. بعيد نيست كه نخست وزير رژيم صهيونيستي به جنگ گسترده و فراگير به خاطر فرار از محاكمه قريب‌الوقوع روي آورد. جنگ آتي تلاشي شكست خورده از سوي نتانياهو براي صدور بحران‌هاي داخلي عميق به خارج است. 
نظر شما
جوان آنلاين از انتشار هر گونه پيام حاوي تهمت، افترا، اظهارات غير مرتبط ، فحش، ناسزا و... معذور است
تعداد کارکتر های مجاز ( 200 )
پربازدید ها
پیشنهاد سردبیر
آخرین اخبار