کد خبر: 896414
تاریخ انتشار: ۰۲ اسفند ۱۳۹۶ - ۲۱:۰۶
ديدار 2 وزير اروپايي با رئيس جمهور
رئيس جمهور با بيان اينكه پس از امضا و اجراي توافق هيچ دليلي براي چانه‌زني مجدد و مذاكره وجود ندارد، گفت: جمهوري اسلامي ايران تا زماني كه طرف مقابل به تعهدات خود در برجام عمل كند، نسبت به آن پايبند خواهد بود.
به گزارش پايگاه اطلاع‌رساني رياست‌جمهوري، روحاني روز گذشته در ديدار «آلفونسوداستيس» وزير امور خارجه اسپانيا، با اشاره به روابط ديرينه و دوستانه ايران و اسپانيا، گفت: توسعه مناسبات و همكاري‌هاي تهران-مادريد به نفع دو ملت خواهد بود. روحاني با تأكيد بر اينكه استحكام و اجراي كامل برجام به نفع منطقه و جهان بوده و تسهيل كننده گسترش روابط و همكاري‌هاي اتحاديه اروپا با ايران است، خاطرنشان كرد: اين توافق حاصل سال‌ها تلاش و ماه‌ها مذاكره ميان ايران و اروپا است و بايد همه طرف‌ها نسبت به تعهداتشان در آن پايبند بوده و به آنها عمل كنند. رئيس جمهور با بيان اينكه پس از امضا و اجراي توافق هيچ دليلي براي چانه زني مجدد و مذاكره وجود ندارد، افزود: جمهوري اسلامي ايران تا زماني كه طرف مقابل به تعهدات خود در برجام عمل كند، نسبت به آن پايبند خواهد بود. روحاني امنيت منطقه‌اي، پايان دادن به كشتار مردم و درگيري‌ها در يمن و مبارزه با تروريسم را از مسائل مهمي دانست كه مي‌تواند زمينه‌ساز همكاري‌هاي مثبت ايران با اتحاديه اروپا باشد و اظهار داشت: امروز مردم يمن به واسطه بمباران و شيوع بيماري‌هاي مختلف دچار گرفتاري‌ و مشكلات فراوان هستند و همه بايد كمك كنيم تا اين شرايط هرچه سريع‌تر پايان يابد و مرزهاي اين كشور براي ارسال كمك‌هاي انسان دوستانه هموار شود. آلفونسوداستيس، وزير امور خارجه اسپانيا نيز در اين ديدار با اشاره به روابط ديرينه و دوستانه دوكشور خواستار توسعه، تقويت و استحكام همه جانبه مناسبات و همكاري‌هاي ايران و اسپانيا شد. وي با تأكيد بر حمايت كامل اتحاديه اروپا از تداوم و برقراري برجام، خاطرنشان كرد: گسترش روابط با ايران براي اسپانيا و كشورهاي عضو اتحاديه اروپا حائز اهميت است و به واسطه ادامه و استمرار برجام مي‌توانيم روابط خود مستحكم كنيم.
 
قدرت دفاعي ايران قابل مذاكره نيست

رئيس‌ جمهور همچنين در ديدار خانم سيخريد كاخ، وزير امور خارجه هلند، با ابراز خرسندي از روند روابط دوستانه و رو به رشد با هلند، تأكيد كرد: تهران از توسعه روزافزون روابط با كشورهاي عضو اتحاديه اروپايي از جمله هلند استقبال مي‌كند و خواهان ارتقاي اين روابط، در راستاي منافع متقابل دو ملت است. 
روحاني به نقش برجام در تقويت همكاري‌هاي مشترك اشاره و با تأكيد بر اينكه «برجام يك مجموعه‌اي است كه نمي‌توان چيزي به آن افزود يا از آن كم كرد»،  اظهارداشت: جمهوري اسلامي ايران تا زماني كه طرف‌هاي مقابل به تعهداتشان دربرجام پايبند باشند، براي حفظ آن، همه تلاش خود را به كار مي‌گيرد و بي ترديد در ميان هفت كشور، آغاز‌گر نقض برجام نخواهد بود. رئيس جمهور همچنين با اشاره به جوسازي و فضاسازي‌هاي هدفمند برخي كشورها عليه برنامه موشكي ايران، به مرور دوران دفاع مقدس و موشكباران شهرهاي ايران از سوي رژيم صدام و سكوت مجامع بين المللي از يكسو و خودداري كشورها از فروش موشك براي پاسخ متقابل به تجاوزات دشمن بعثي از سوي ديگر پرداخت و تأكيد كرد:  مردم ما با داشتن اين تجربه تاريخي و امنيت ملي كشورشان، نسبت به طرح هر موضوعي در اين ارتباط حساس بوده و به راستي و درستي معتقدند كه قدرت دفاعي كشور قابل مذاكره نيست. وزير امور خارجه هلند نيز در اين ديدار گفت: اتحاديه اروپا و هلند به عنوان عضوي از اين اتحاديه مصمم هستند كه روابط خود را در همه زمينه‌ها با جمهوري اسلامي ايران گسترش و توسعه دهند. وي با تأكيد بر تعهد اتحاديه اروپا به اجراي برجام،  به نقش برجام در توسعه اين روابط در زمينه‌هاي مختلف اشاره و بر ضرورت تداوم روند گفت وگو‌ها ميان ايران و اتحاديه اروپا براي تقويت اعتماد سازي در حوزه‌هاي مورد علاقه تأكيد كرد. وزير خارجه هلند با اشاره به برنامه موشكي ايران گفت كه نياز برنامه تسليحاتي ايران براي دفاع از خود را مشروع و آن را به رسميت مي‌شناسيم. 
نظر شما
جوان آنلاين از انتشار هر گونه پيام حاوي تهمت، افترا، اظهارات غير مرتبط ، فحش، ناسزا و... معذور است
تعداد کارکتر های مجاز ( 200 )
پربازدید ها
پیشنهاد سردبیر
آخرین اخبار