کد خبر: 896413
تاریخ انتشار: ۰۲ اسفند ۱۳۹۶ - ۲۲:۰۱
در روزي كه روزنامه‌ها پس از يك روز تعطيلي طبيعتاً براي تيترهاي صفحه اول با دو خبر مهم درگيري‌هاي دراويش فرقه تابنده در پاسداران تهران و...
در روزي كه روزنامه‌ها پس از يك روز تعطيلي طبيعتاً براي تيترهاي صفحه اول با دو خبر مهم درگيري‌هاي دراويش فرقه تابنده در پاسداران تهران و نيز پيدا شدن لاشه هواپيماي سقوط كرده در ارتفاعات دنا و يافتن پيكرهاي سرنشينان هواپيما مواجه بودند، روزنامه اعتماد به مديرمسئولي الياس حضرتي، نماينده عضو فراكسيون اميد در مجلس از هر دو خبر مهم در صفحه اول خود صرف نظر كرد. لابد اين سوال پيش مي‌آيد كه چه اخبار و مطالب مهمي روي زمين مانده بوده كه از اين اخبار مهم صرف نظر شده است. كل نيم صفحه اول عكس محمدعلي نجفي شهردار تهران است با تيتر «شهردار و ديگران» و روتيتري كه عيان مي‌كند دغدغه مهم اين روزنامه چه بوده است: «اعتماد از ماندن يا رفتن محمدعلي نجفي گزارش‌مي‌دهد» اعتماد در آغاز اين گزارش مي‌نويسد: «يك هفته‌اي است شايعاتي پيرامون شهردار تهران در شبكه‌هاي اجتماعي و محافل خصوصي به گوش مي‌رسد كه حكايت از استعفاي محمدعلي نجفي و جايگزيني يكي از اصلاح‌طلبان نزديك به سيد محمد خاتمي دارد.»
اصلاح‌طلبان همواره صداوسيما را به سانسور اخبار متهم مي‌كنند، اما اين روزنامه‌ها كه اغلب از بازتاب شهادت نيروهاي انتظامي و امنيتي در درگيري با دراويش به شكل مناسب پرهيز كردند، همان روزنامه‌هايي هستند كه در اولين روز انتشار پس از آغاز آشوب‌هاي دي ماه از انعكاس پررنگ آن اجتناب كردند. نگاه مطبوعاتي كمرنگ به شهادت مأموران تأمين امنيت كشور تنها به اين دليل است كه اين بار نقد و زدن متهمان و مجرمان اصلي آشوب، نه تنها منجر به زدن نهادهاي انقلابي نمي‌شود، بلكه از قضا مخالفان انقلابي‌ها را زير سوال مي‌برد و همين باعث شده تا چشم روي ايجاد ناامني براي مردم توسط اراذل بسته شود. ماجراي آشوب‌هاي دي ماه هم همين بود و تا آخرش هم اصلاح طلبان متوجه نشدند كدام طرف ماجرا هستند و تحليلشان چيست! يكي نفر مخالفان را متهم به آشوب كرد؛ ديگري گفت مردم هستند؛ ديگري عوامل خارجي را گفت و برخي گفتند حاميان روحاني بودند!

مظلوم نمايي‌هاي مخالفان نظام از ديد مهاجراني

عطاء الله مهاجراني از اصلاح طلباني است كه در روزهاي بعد از درگيري پاسداران و شهادت مأموران ناجا و بسيج، اقدام به تقبيح آشوب و اغتشاش مرگبار دراويش كرد. او روز اول از پيوستن دراويش نقشبندي عراق به داعش و رفتار داعش وار دراويش فرقه تابنده در تهران نوشت و حالا از يك مظلوم نمايي مي‌گويد كه ضدانقلاب هميشه داشته‌اند و البته مهاجراني در مورد دراويش آن را طرح مي‌كند و مي‌نويسد: «اگر اتفاق برعكس افتاده بود و يكى از دراويش در درگيرى كشته شده بود -كه خدا را شكر از دراويش كسى كشته نشده است - اگر شده بود آن مرحوم را در همين توئيتر و فيس بوك و اينستاگرام، تبديل مى كردند به منصور حلاج و عين القضات يا سهروردى! يك قهرمان ملى عارف از جنازه‌اش مى‌پرداختند و ساختند. »
 دراويش فرقه تابنده همواره تأكيد دارند تجمعات ما مسالمت‌آميز است و بدون خشونت و همواره جمهوري اسلامي را به اعمال خشونت عليه خود متهم مي‌كنند. اما آنها تاكنون در درگيري‌هاي متعدد با مأموران انتظامي و امنيتي كشته‌اي نداده‌اند. اما خود در يك درگيري پنج نفر را كشته‌اند! فضاي مجازي در تسخير ربات‌ها و اكانت‌هاي فيك ضدانقلاب است كه به محض دستگيري و برخورد قانوني با هر جاسوس و آشوبگري، سريع از او يك قهرمان بسازند. كشته سازي هم روش ديگري است. براي درگيري اخير هم شايعه كردند سه نفر از دراويش كشته شدند كه البته خبر آنقدر دور از واقع بود كه كسي باور نكرد و سريع هم تكذيب شد. 
نظر شما
جوان آنلاين از انتشار هر گونه پيام حاوي تهمت، افترا، اظهارات غير مرتبط ، فحش، ناسزا و... معذور است
تعداد کارکتر های مجاز ( 200 )
پربازدید ها
پیشنهاد سردبیر
آخرین اخبار