کد خبر: 896411
تاریخ انتشار: ۰۲ اسفند ۱۳۹۶ - ۲۲:۰۱
تغيير لحن دشمنان نظام اسلامي و بازگشت آنها به گزاره‌هاي تهديد نظامي عليه مردم ايران...
عباس حاجی‌نجاری
تغيير لحن دشمنان نظام اسلامي و بازگشت آنها به گزاره‌هاي تهديد نظامي عليه مردم ايران، نظير آنچه در اظهارات مک مستر، مشاور امنيت ملي امريکا در اجلاس مونيخ مطرح و طي آن مدعي شد که «به نظر ما اکنون زمان اقدام عليه ايران فرا رسيده است» فقط يکي از پس‌لرزه‌هاي حضور معجزه‌گون مردم ايران در مراسم بزرگداشت سي‌ونهمين سالگرد پيروزي انقلاب اسلامي است که خود به نقطه عطفي در تاريخ انقلاب اسلامي تبديل شده است. اين حضور که به لحاظ کمي و کيفي و بر اساس برآوردهاي ميداني بسيار باشکوه‌تر و پرشورتر از راهپيمايي‌هاي سال‌هاي قبل بود، در شرايطي به وقوع پيوسته بود که دشمنان نظام اسلامي و معاندين داخلي مبتني بر برآوردهاي غلط خود از محيط داخلي ايران و با تلاش براي تبديل نارضايتي‌هاي اجتماعي به شورش خياباني به زعم خود مي‌خواستند، با اتکا بر آن زمينه فروپاشي نظام اسلامي را فراهم کنند و به همين دليل هم بود که بسيار گسترده‌تر حتي از فتنه 88 به ميدان آمده و با حمايت از اغتشاشگران و سازماندهي و تقويت آنها در ابعاد مختلف ماهيت خود را هر چه بيشتر براي مردم ايران آشکار کردند و اين در حالي بوده و هست که با تشديد تحريم‌هاي اقتصادي و حتي تهديد نظامي شکست اراده مردم ايران را هدف گرفته‌اند. 

اما اين حضور در عين تثبيت و تحکيم بنيان‌هاي انقلاب مسئوليت سنگين‌تري را بر دوش مديران کشور مي‌گذارد که تحقق آن نيازمند عزم و اراده‌اي متفاوت از گذشته است، به ويژه آنکه به رغم دستاوردهاي ارزشمند انقلاب در عرصه‌هاي دفاعي، هسته‌اي، تحکيم اقتدار منطقه‌اي ايران و پيشرفت‌هاي مختلف علمي، پزشکي و... در برخي از عرصه‌ها نظير تحقق عدالت، مبارزه با مفاسد، عملي‌سازي اقتصاد مقاومتي فاصله معناداري با آرمان‌هاي انقلاب و اهداف نظام جمهوري اسلامي که در قانون اساسي بر آن تأکيد شده است، دارد. مقام معظم رهبري تحقق اين امر را منوط به توجه به دو نکته مهم از سوي مسئولان و مديران کشور دانسته‌اند که البته مکمل يکديگرند. نکته اول که مستلزم تأمل در کارنامه گذشته انقلاب با نگاهي آسيب‌شناسانه و فراتر از تعلقات حزبي و جناحي و در عرصه‌هايي است که عملکرد گذشته انقلاب را دچار «ارتجاع» نموده است. ايشان در بيان مصاديق اين ارتجاع به شاخصه‌هايي نظير «حرکت به سمت اشرافيگري»، دل سپردن به طبقات مرفه به جاي توجه به مستضعفان و قشر‌هاي ضعيف» و «تکيه و اعتماد به خارجي‌ها به جاي تکيه بر مردم» اشاره کرده‌اند که علاوه بر آن مي‌توان به مصاديق ديگري نظير رشد فساد اداري و اقتصادي، ويژه‌خواري مسئولان و سياه‌نمايي کارنامه گذشته انقلاب با انگيزه پيروزي در رقابت‌هاي سياسي اشاره کرد. مقام معظم رهبري مبتني بر اين هشدار «اشرافيگري و امتيازطلبي مسئولان»، «بي‌مبالاتي به بيت‌المال» و «بي‌توجهي به طبقه مستضعف» را حرکاتي ضدانقلابي دانستند و در عين حال با تأکيد بر دستاوردهاي مثبت انقلابي، پيامد عملکرد اينگونه را عقب ماندن از تحقق شعار عدالت در نظام اسلامي دانسته و يادآور مي‌شوند که در زمينه عدالت، بايد تلاش کنيم، بايد کار کنيم، بايد از خداوند متعال و از مردم عذرخواهي کنيم. اما نکته دوم جبران آسيب‌هاي گذشته و تکميل پيشرفت‌ها براي تحقق آرمان‌هاي انقلاب است.

رهبر معظم انقلاب در پيام تاريخي خود به مردم ايران پس از راهپيمايي 22 بهمن ماه لازمه اين امر را تحقق عملي سه‌اصل؛ استقامت کامل، روحيه انقلابي و عمل جهادي دانسته و يادآور مي‌شوند که آينده متعلق به ملت بيدار و بصير ماست، ما مسئولان بايد بکوشيم از ملت عقب نمانيم. وجود زيرساخت‌هاي غني، منابع و نيروي انساني، ظرفيت‌هاي بالقوه‌اي را در کشور ايجاد کرده است که با اتکا به آن مي‌توان بسياري از مشکلات کشور را حل کرد. همان‌گونه که در عرصه‌هايي که آن سه شاخصه محور عمل مديران و مسئولان کشور بود، نظام اسلامي به دستاوردهاي ارزشمندي رسيده است که از آن جمله مي‌توان به پيروزي بر دشمن بعثي در دفاع مقدس، پيروزي در جنگ‌هاي نيابتي سلطه‌گران و عوامل منطقه‌اي آنها، تحکيم اقتدار دفاعي کشور و پيشرفت‌هاي علمي، صنعتي و هسته‌اي اشاره کرد. در نقطه مقابل آن بي‌توجهي به اين شاخصه‌ها و تمرکز بر حاشيه‌سازي‌ها و تضعيف فرصت‌هاي انقلاب نظير طرح مواضعي در راهپيمايي 22 بهمن که شيريني آن حضور پرشکوه را به کام مردم تلخ کرد، به طور قطع تحقق آرمان‌ها را دشوارتر، دشمنان را دلگرم‌تر و هزينه‌هاي انقلاب را افزون‌تر خواهد ساخت. 
نظر شما
جوان آنلاين از انتشار هر گونه پيام حاوي تهمت، افترا، اظهارات غير مرتبط ، فحش، ناسزا و... معذور است
تعداد کارکتر های مجاز ( 200 )
پربازدید ها
پیشنهاد سردبیر
آخرین اخبار