کد خبر: 896405
تاریخ انتشار: ۰۲ اسفند ۱۳۹۶ - ۲۲:۰۱
تكليف كمك‌هاي واريزي مردم به حساب برخي از سلبريتي‌ها جهت كمك به زلزله‌زدگان منطقه غرب كشور، هنوز مشخص نيست...
محمد صادقي

تكليف كمك‌هاي واريزي مردم به حساب برخي از سلبريتي‌ها جهت كمك به زلزله‌زدگان منطقه غرب كشور، هنوز مشخص نيست و درخواست‌ها براي شفاف‌سازي عملكرد چهره‌هاي خاص در جمع آوري كمك به زلزله‌زده‌ها بي‌جواب باقي مانده؛ مسئله‌اي كه اين بار صداي كميسيون فرهنگي مجلس را هم درآورده است. 
احد آزادي‌خواه، سخنگوي كميسيون فرهنگي مجلس، معتقد است: سلبريتي‌ها نبايد حساب شخصي معرفي مي‌كردند بلكه بايد شماره حساب نهاد‌هاي امداد رسان را براي جمع آوري كمك اعلام مي‌كردند، اين نماينده مجلس مي‌گويد: ‌اي كاش سلبريتي‌ها از جايگاه خود در ميان اقشار مختلف جامعه در راستاي افزايش اعتماد مردم به اين دستگاه‌ها بهره ببرند تا كمك‌هاي مالي جمع‌آوري شده كه شامل رقم‌هاي كلاني نيز مي‌شود علاوه بر انسجام بيشتر، شفاف‌سازي شود. 
سخنگوي كميسيون فرهنگي مجلس مي‌افزايد: انتشار شماره حساب نهادهاي مردمي از سوي هنرمندان، ورزشكاران و افراد صاحب نفوذ در جامعه بهتر از ارائه شماره حساب شخصي است، هرچند از نظر قانوني حق تحقيق و تفحص از حساب شخصي اين افراد را نداريم، البته به نيت خير آنها واقف هستيم اما اين كمك‌ها بايد از مسيرهاي رسمي و منسجم به دست مردم آسيب‌ديده در هر سانحه‌اي برسد.
كمك‌هاي مردمي به زلزله‌زده‌هاي منطقه كرمانشاه علاوه بر حساب‌هاي نهاد‌هاي رسمي مانند كميته امداد امام خميني(ره) و هلال احمر، سر از حساب‌هاي سلبريتي‌هاي سينمايي و رسانه‌اي درآورد. 
در روزهاي اوليه بعد از زلزله مرگبار در سرپل ذهاب، فضاي مجازي محلي شد براي اعلام شماره حساب بانكي از سوي چهره‌هاي شناخته شده سينمايي، ورزشي و حتي رسانه‌اي كه هر كدام عنوان مي‌كردند اين كمك‌ها را به صورت مستقيم در اختيار زلزله‌زده‌ها قرار مي‌دهند. 
لزوم كمك لحظه‌اي به زلزله‌زده‌ها و جوي كه در فضاي مجازي به راه افتاده بود باعث شد تا مردم براي كمك به هموطنان زلزله‌زده، به چهره‌هاي هنري و سينمايي اعتماد كنند و سيل كمك‌هاي نقدي از شماره‌حساب‌هاي شخصي اين افراد سردرآورد؛ كمك‌هايي كه بعضاً گفته مي‌شود هنوز در حساب‌هاي شخصي سلبريتي‌ها باقي مانده و معلوم نيست چه زماني اين پول‌ها قرار است در اختيار مردم نيازمند و نهاد‌هاي امدادي حاضر در منطقه قرار گيرد.
 شفافيت نداشتن در نحوه فعاليت سلبريتي‌ها و هزينه‌كرد كمك‌هاي مالي دريافتي براي زلزله‌زده‌هاي كرمانشاهي، موضوعي است كه تا امروز بارها از سوي افراد ذي ربط تذكر داده شده است.
نظر شما
جوان آنلاين از انتشار هر گونه پيام حاوي تهمت، افترا، اظهارات غير مرتبط ، فحش، ناسزا و... معذور است
تعداد کارکتر های مجاز ( 200 )
پربازدید ها
پیشنهاد سردبیر
آخرین اخبار