کد خبر: 896368
تاریخ انتشار: ۰۲ اسفند ۱۳۹۶ - ۱۹:۱۳
دبيركل مجمع جهاني بيداري اسلامي گفت: بعد از مدتي كه منطقه به واسطه دخالت بيگانگان، زيان‌هاي زيادي كرده همه به اين نتيجه رسيده‌اند راه حل مسائل منطقه سياسي است. 
به گزارش ميزان، علي‌اكبر ولايتي صبح دیروز در ديدار با «آلفونسو داستيس» وزير خارجه اسپانيا در محل سازمان مركزي دانشگاه آزاد اظهار داشت: بعد ازمدتي كه منطقه به واسطه دخالت بيگانگان، زيان‌هاي زيادي كرده همه به اين نتيجه رسيده‌اند راه حل مسائل منطقه سياسي است. 
دبيركل مجمع جهاني بيداري اسلامي گفت: به هم ريختگي غرب آسيا روي همه كشور‌هاي دنيا و همچنين اروپا تأثيرگذاشت، آماده‌ايم با تبادل نظر در جهت حل مسالمت آميز و متناسب با موازين بين‌المللي به سمت آرامش برويم. ولايتي خطاب به وزير خارجه اسپانيا گفت: اميدواريم دستاورد‌هاي خوبي نتيجه سفر شما به ايران باشد، رابطه ايران واسپانيا قديمي است و تا ٥٠٠ سال قدمت دارد و ما هميشه رابطه خوبي با اسپانيا داشته‌ايم. وي افزود: زماني‌كه وزير امور خارجه بودم بار‌ها به اسپانيا سفر كردم، در دوران جنگ نيز هيچ‌گاه همكاري آنها با ما تحت مسائل حاشيه‌اي قرار نگرفت. 
مشاور مقام معظم رهبري در امور بين‌الملل با اشاره به اينكه ما هيچ‌گاه دوستان قديمي خود را فراموش نمي‌كنيم، افزود: به‌خصوص حالا كه دنيا، دنياي متحولي شده است و منطقه ما به‌عنوان حساس‌ترين منطقه شناخته مي‌شود، احساس همكاري بين كشور‌ها در دنياي بين‌الملل براي حل مسائل اين منطقه وجود دارد. وي تصريح كرد: خوشحاليم اروپا به صورت عام و اسپانيا به صورت خاص سياست‌هاي متفاوت تري نسبت به برخي كشور‌هاي منطقه نسبت به ما دارند. آنهايي كه حساسيت اين منطقه را نمي‌دانند بيش از ضرر به منطقه به خود ضرر مي‌زنند. اميدواريم مسائل سوريه هرچه زودتر در جهت منافع مردم اين كشور و به خواست دولت قانوني به سمت راه حل پايدار پيش برود. آلفونسو داستيس نيز در اين ديدار گفت: در اين سفر حامل اين پيام هستم كه روابط دوجانبه اسپانيا با ايران را هر چه بيشتر عمق ببخشيم. من با روح دوستي و گفت‌وگو خدمت شما رسيده ام تا در سايه تبادل نظر و كار مشترك به رابطه دوجانبه‌مان عمق ببخشيم و در سايه گفت‌وگو بتوانيم در جهت برقراري ثبات در منطقه و جهان كمك كنيم. 
داستيس خطاب به ولايتي تصريح كرد: حقيقتاً با نظر شما براي تبادل نظر با هدف تأمين ثبات، امنيت و رفاه منطقه و جهان، به‌خصوص با نظر شما درباره اينكه «اراده براي پيدا كردن راه‌حل آن‎ هم از طريق سياسي و نه از راه جنگ و مداخلات سياسي وجود دارد» كاملاً موافق هستم. 

نظر شما
جوان آنلاين از انتشار هر گونه پيام حاوي تهمت، افترا، اظهارات غير مرتبط ، فحش، ناسزا و... معذور است
تعداد کارکتر های مجاز ( 200 )
پربازدید ها
پیشنهاد سردبیر
آخرین اخبار