کد خبر: 896359
تاریخ انتشار: ۰۲ اسفند ۱۳۹۶ - ۱۸:۰۹
شمخانی در دیدار وزیر خارجه اسپانیا
دبیر شورای عالی امنیت ملی ایران با بیان اینکه اتحادیه اروپا تحرک لازم را برای حفظ برجام از خود نشان نداده، تصریح کرد: اگر برجام برای ما منافع لازم را نداشته باشد، دلیلی برای ادامه آن نیز وجود ندارد.

جوان آنلاین: آلفونسو داستیس وزیر خارجه اسپانیا عصر امروز (چهارشنبه) با علی شمخانی نماینده مقام معظم رهبری و دبیر شورای عالی امنیت ملی دیدار و پیرامون همکاری های دوجانبه، منطقه ای وبین المللی و راهکارهای ارتقاء امنیت در منطقه گفتگو کرد.

شمخانی در این دیدار با اشاره به فرصت ها و ظرفیت های گسترده در دو کشور برای افزایش همکاری ها در حوزه های سیاسی، اقتصادی، دفاعی و گردشگری تصریح کرد: اراده جدی دو کشور مبارزه واقعی با عوامل و بسترهای شکل گیری تروریسم و مقابله موثر با گسترش آن در جهان است.

مقام عالی امنیتی کشورمان گفت: برجام آزمون مهمی برای اروپاست و اگر الگوی برجام با توجه به روند اقدامات منفی آمریکا موفقیت خود را اثبات نکند به معنای شکست اعتبار بین المللی منطق مذاکره خواهد بود.

شمخانی با تاکید بر اینکه اتحادیه اروپا تحرک لازم را برای حفظ برجام از خود نشان نداده است، افزود: طرح آمریکا برای ایجاد تغییر در برجام و به گروگان گرفتن آن برای محدود سازی دستاوردهای ایران را یک بازی سیاسی می دانیم و به صراحت اعلام می کنیم اگر برجام برای ما منافع لازم را نداشته باشد، دلیلی برای ادامه آن نیز وجود ندارد.

دبیر شورای عالی امنیت ملی یادآور شد: قدرت دفاعی ایران باتوجه به تجربیات تلخ تاریخی و حملات بی پروای کشورهای غربی به کشورهای فاقد توان مقابله و بازدارندگی، هرگز قابل مذاکره نیست.

وی با بیان اینکه ریشه کن شدن داعش در غرب آسیا با همکاری های گسترده و هماهنگی بین جمهوری اسلامی ایران، سوریه، عراق و روسیه صورت گرفته است، تاکید کرد: امروز و به دلیل تداوم حمایت برخی کشورهای غربی و عربی از تروریسم ،شاهد گسترش گروه تروریستی داعش در شمال آفریقا هستیم که خطر آن آینده منطقه و اروپا را تهدید می کند.

امیر دریابان شمخانی افزود: با ادامه روند تسلیح و حمایت از تروریسم و گروه های مسلح در سوریه توسط آمریکا و عربستان و علی رغم هشدارهای مکرر ایران و دیگر کشورهای مستقل، ممکن است ناامنی در مسیر تثبیت قرار گرفته و اتحادیه اروپا همچنان طی سال های آتی با بحران مهاجران و تروریسم مواجه شود.

وی با اظهار نگرانی از تشدید اقدامات نظامی و کشتار مردم بیگناه یمن از سوی ارتش عربستان سعودی، ضمن انتقاد شدید از بی تحرکی و سکوت کشورهای اروپایی در قبال این جنایت ها افزود: تصمیم به عدم فروش سلاح به امارات و عربستان به دلیل استفاده از آن در حمله به مردم بیگناه باید در سطح کل اروپا تعمیم یافته و این تصمیم در قطعنامه شورای امنیت نیز ذکر شود.

نماینده مقام معظم رهبری خاطرنشان کرد: جنگ افروزان و متجاوزان جنایتکار نمی توانند با پروپاگاندای رسانه ای و اجرای سیرک های نمایش قطعات آهنی مجعول ، واقعیت ها در مورد یمن  را تغییر داده و از مسئولیت کشتار 23 هزار کودک طی 3 سال محاصره و بمباران این کشور فرار کنند.

شمخانی با تقدیر از مواضع کشورهای اروپایی در مخالفت با تصمیم تنش زا و غیرقانونی آمریکا در انتقال سفارت خود به بیت المقدس افزود: رژیم صهیونیستی با حمله به تمامیت ارضی سوریه و لبنان به دنبال تنش آفرینی بوده و اروپا باید این رژیم را برای اجتناب از ایجاد بحران جدید تحت فشار سیاسی و اقتصادی قرار دهد. 

آلفونسو داستیس وزیر امور خارجه اسپانیا نیز در این دیدار با اشاره به نقش مثبت و ممتاز جمهوری اسلامی ایران در مقابله با گروه های تروریستی تاکید کرد: همه کشورها باید نسبت به برقراری صلح، امنیت و ثبات منطقه اهتمام داشته باشند و در این راستا باید از هرگونه رقابت تسلیحاتی جلوگیری شود. 

وی با ابراز خرسندی در خصوص سفر به جمهوری اسلامی ایران و دیدار و گفتگو با مقامات عالی کشورمان اظهار داشت: رویکرد کشورهای اروپایی به ویژه پس از توافق هسته ای با ایران، گسترش همه جانبه همکاریهای مشترک  و توسعه سرمایه گذاری در بخشهای زیر ساختی برای دستیابی به روابط اقتصادی بلندمدت و مستحکم می باشد.

منبع: فارس
نظر شما
جوان آنلاين از انتشار هر گونه پيام حاوي تهمت، افترا، اظهارات غير مرتبط ، فحش، ناسزا و... معذور است
تعداد کارکتر های مجاز ( 200 )
پربازدید ها
پیشنهاد سردبیر
آخرین اخبار